Gå til innhold

Slipe parkett og hva med vegger?

Anbefalte innlegg

Gjest Oppussingstips takk
Skrevet

Vi skal pusse opp et stort soverom.

Parketten er noe slitt så vi ønsker å pusse den selv. Noen som har erfaringer?

Vi har gammel trådstrie på veggen. Kan vi bare legge smartpanel rett på eller er det lurt å rive av stria først?

Gjest Oppussingstips takk
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp nå ærede dolere

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp nå ærede dolere

Har ikke gjort det, men kan ikke tenke meg at det skal være nødvendig å fjerne strie før du legger på panel. Hvis du ville hatt glatte, malte vegger, eller tapetsert dem hadde det vært noe annet. Spør i en byggvareforretning!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vi fjernet i stria før vi la panel på hytta. Gikk fint det.

Skrevet

Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. Husk å ikke slippe båndet for fort ned i parketten.

Strie - jeg vet fan ikke hva smartpanel er?

Skrevet

Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. Husk å ikke slippe båndet for fort ned i parketten.

''Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. ''

Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person! ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Å slipe parkett er IKKE lett.

Skrevet

Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person! ;-)

Det er fordi folk ikke gidder å fukte gulvet og ta siste finish for hånd. Mange bruker dessuten for grovt papir og atter andre glemmer å slipe diagonalt i starten. Akk - det er så mange amatører der ute...

Skrevet

Å slipe parkett er IKKE lett.

Mange synes det er vanskelig å slå en 3" spiker inn i et stykke med tre også.

Gjest Elextra
Skrevet

''Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person''

Helt enig. Inkludert i mine foreldres hus! :P

Skrevet

Det er fordi folk ikke gidder å fukte gulvet og ta siste finish for hånd. Mange bruker dessuten for grovt papir og atter andre glemmer å slipe diagonalt i starten. Akk - det er så mange amatører der ute...

''Akk - det er så mange amatører der ute...''

Nettopp! Og derfor lurt at disse leier inn profesjonell hjelp fremfor å forledes til å tro at dette er lett.

Skrevet

''Akk - det er så mange amatører der ute...''

Nettopp! Og derfor lurt at disse leier inn profesjonell hjelp fremfor å forledes til å tro at dette er lett.

Er man hellig overbevist om at det er så helvetes vanskelig å slipe et tregulv (inkl parkett) bør man se nærmere på problemforståelsen.

Er det gulvet som er vanskelig å slipe?

Eller er det dagens mosegrodde homseladder av noen bortskjemte anbudsorienterte kontorkukskaller hvis feiltagelse har fått seg kvinnfolk - som ikke behersker det enkle arbeidet det tross alt er å slipe et tregulv? (jeg vedgår at dette var en dårlig setning)

Man må ta en utfordring morsan - ikke bare sende det bort.

Skrevet

Er man hellig overbevist om at det er så helvetes vanskelig å slipe et tregulv (inkl parkett) bør man se nærmere på problemforståelsen.

Er det gulvet som er vanskelig å slipe?

Eller er det dagens mosegrodde homseladder av noen bortskjemte anbudsorienterte kontorkukskaller hvis feiltagelse har fått seg kvinnfolk - som ikke behersker det enkle arbeidet det tross alt er å slipe et tregulv? (jeg vedgår at dette var en dårlig setning)

Man må ta en utfordring morsan - ikke bare sende det bort.

*jatter med mens vi venter på sykebilen*

Skrevet

*jatter med mens vi venter på sykebilen*

Er det noen som er syke?

Gjest verinoca
Skrevet

Mange synes det er vanskelig å slå en 3" spiker inn i et stykke med tre også.

Alt er lett når en kan det. Og å sammenligne parkettsliping med å slå i en spiker er vel en smule fjernt. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...