Gjest Oppussingstips takk Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Vi skal pusse opp et stort soverom. Parketten er noe slitt så vi ønsker å pusse den selv. Noen som har erfaringer? Vi har gammel trådstrie på veggen. Kan vi bare legge smartpanel rett på eller er det lurt å rive av stria først? 0 Siter
Gjest Oppussingstips takk Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Jeg trenger litt hjelp nå ærede dolere 0 Siter
morsan Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Jeg trenger litt hjelp nå ærede dolere Har ikke gjort det, men kan ikke tenke meg at det skal være nødvendig å fjerne strie før du legger på panel. Hvis du ville hatt glatte, malte vegger, eller tapetsert dem hadde det vært noe annet. Spør i en byggvareforretning! 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Vi fjernet i stria før vi la panel på hytta. Gikk fint det. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. Husk å ikke slippe båndet for fort ned i parketten. Strie - jeg vet fan ikke hva smartpanel er? 0 Siter
morsan Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. Husk å ikke slippe båndet for fort ned i parketten. Strie - jeg vet fan ikke hva smartpanel er? ''Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. '' Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person! ;-) 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. Husk å ikke slippe båndet for fort ned i parketten. Strie - jeg vet fan ikke hva smartpanel er? Å slipe parkett er IKKE lett. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 ''Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. '' Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person! ;-) Det er fordi folk ikke gidder å fukte gulvet og ta siste finish for hånd. Mange bruker dessuten for grovt papir og atter andre glemmer å slipe diagonalt i starten. Akk - det er så mange amatører der ute... 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Å slipe parkett er IKKE lett. Mange synes det er vanskelig å slå en 3" spiker inn i et stykke med tre også. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 ''Lei slipemaskin og slip i vei. Det er lett. '' Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person! ;-) ''Spør du meg, så er det ofte lett å se at gulv er "hjemmeslipt" av en uerafren person'' Helt enig. Inkludert i mine foreldres hus! 0 Siter
morsan Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Det er fordi folk ikke gidder å fukte gulvet og ta siste finish for hånd. Mange bruker dessuten for grovt papir og atter andre glemmer å slipe diagonalt i starten. Akk - det er så mange amatører der ute... ''Akk - det er så mange amatører der ute...'' Nettopp! Og derfor lurt at disse leier inn profesjonell hjelp fremfor å forledes til å tro at dette er lett. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 ''Akk - det er så mange amatører der ute...'' Nettopp! Og derfor lurt at disse leier inn profesjonell hjelp fremfor å forledes til å tro at dette er lett. Er man hellig overbevist om at det er så helvetes vanskelig å slipe et tregulv (inkl parkett) bør man se nærmere på problemforståelsen. Er det gulvet som er vanskelig å slipe? Eller er det dagens mosegrodde homseladder av noen bortskjemte anbudsorienterte kontorkukskaller hvis feiltagelse har fått seg kvinnfolk - som ikke behersker det enkle arbeidet det tross alt er å slipe et tregulv? (jeg vedgår at dette var en dårlig setning) Man må ta en utfordring morsan - ikke bare sende det bort. 0 Siter
morsan Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Er man hellig overbevist om at det er så helvetes vanskelig å slipe et tregulv (inkl parkett) bør man se nærmere på problemforståelsen. Er det gulvet som er vanskelig å slipe? Eller er det dagens mosegrodde homseladder av noen bortskjemte anbudsorienterte kontorkukskaller hvis feiltagelse har fått seg kvinnfolk - som ikke behersker det enkle arbeidet det tross alt er å slipe et tregulv? (jeg vedgår at dette var en dårlig setning) Man må ta en utfordring morsan - ikke bare sende det bort. *jatter med mens vi venter på sykebilen* 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 *jatter med mens vi venter på sykebilen* Er det noen som er syke? 0 Siter
morsan Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Er det noen som er syke? http://www.dragenshule.no/_upl/products/zfinished/HB-220-1.jpg De har nok med seg en sllik en også;-) 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Mange synes det er vanskelig å slå en 3" spiker inn i et stykke med tre også. Alt er lett når en kan det. Og å sammenligne parkettsliping med å slå i en spiker er vel en smule fjernt. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.