mariaflyfly Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har lovet Guttungen å være med på å spleise på et skateboard. Nå lager bråk rundt bruk av beskyttelsesutstyr. Er det jeg som er for streng når jeg krever bruk av hjelm, albue- og håndleddbeskyttere? Han driver og øver seg på rampe, ikke bare i gata. Hvis man knuser en albue eller et håndledd er det jo ikke nødvendigvis bare noen uker i gips...? *Skeptisk* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Våre gutter har i tillegg knebeskyttere når de står på rulleskøyter/blades! Et ordentlig styr å få alt utstyret på i tillegg til skøytene. Forøvrig har jeg egentlig ikke peiling på hva som er vanlig å kreve at barn bruker av sikkerhetsutstyr. 0 Siter
Axcia Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Vi har samme problemstilling her. Vi er dypt uenige, lillebror og jeg. Jeg krever hjelm. Saken er at han er blitt så stor at han ikke fotfølges av voksne til enhver tid, og tar etter de større guttas "trender" :-( 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Skrevet 14. juni 2010 Vi har samme problemstilling her. Vi er dypt uenige, lillebror og jeg. Jeg krever hjelm. Saken er at han er blitt så stor at han ikke fotfølges av voksne til enhver tid, og tar etter de større guttas "trender" :-( Hjelmen tar vi begge som en selvfølge, heldigvis. Jeg er bare usikker på om det er jeg som er "dol-mamma", eller hva som er vanlig. 0 Siter
avidi Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 12-åringen min begynnte å skate for alvor i vår. Jeg forlanger ikke at han bruker hjelm eller annet beskyttelesesutsyr, ingen av vennenene hans brkuer det heller. Hittil har det bare vært noen blåmerker og skrubbsår og såpass tåler han. 0 Siter
Speak Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Jeg vil tro at hjelm og håndleddbeskyttere er det viktigste. (Men har selv ikke barn som bruker skateboard...) Dette må da være mye mer farlig enn f.eks. å sykle. Og der er det jo en selvfølge med hjelm. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Skrevet 14. juni 2010 Jeg vil tro at hjelm og håndleddbeskyttere er det viktigste. (Men har selv ikke barn som bruker skateboard...) Dette må da være mye mer farlig enn f.eks. å sykle. Og der er det jo en selvfølge med hjelm. Det er akkurat slik jeg også tenker. Et brekt bein bekymrer meg ikke. En knust albue, derimot... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Jeg vil tro at hjelm og håndleddbeskyttere er det viktigste. (Men har selv ikke barn som bruker skateboard...) Dette må da være mye mer farlig enn f.eks. å sykle. Og der er det jo en selvfølge med hjelm. ''Dette må da være mye mer farlig enn f.eks. å sykle. Og der er det jo en selvfølge med hjelm. '' Ikke uenig i at en bør ha hjelm, men skateboard brukes vel stort sett utenfor trafikken, er derfor ikke helt enig i at det er farligere enn å sykle. 0 Siter
200eek Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er en uhysterisk mamma om vi kan kalle det det, men jo, jeg hadde krevd at vi hadde på hjelm, albue og knebeskyttere når vi trente aktivt Med det menes at jeg kan være litt løs og ledig på`t om de bare skal ut i gata fem minutter før middagen men ved aktiv trening så skal det på Let opp noen spretne videoer av denne spretner hobbyen på youtube du så kanskje han tier 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Nei, jeg fikk minstemann til å bruke det i begynnelsen, men nå er det slutt, han vil ikke mer. Så han skater uten, men han skater mest i gata dvs bruker det som fremkomstmiddel. 0 Siter
Speak Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 ''Dette må da være mye mer farlig enn f.eks. å sykle. Og der er det jo en selvfølge med hjelm. '' Ikke uenig i at en bør ha hjelm, men skateboard brukes vel stort sett utenfor trafikken, er derfor ikke helt enig i at det er farligere enn å sykle. Det jeg tenkte mest på er at det er mye større sannsynlighet til å "tryne" på et skateboard enn på sykkel. Og det som er mest utsatt er håndledd og hode. 0 Siter
ruskesnusk Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Jeg forlanger hjelm. Jeg har kjøpt inn håndleddbeskyttere til bruk på slalåm, men får ikke poden til å bruke den. Det får så være... -men hjelm skal iallfall være på! Helt greit at man er utenfor trafikk og alt med seg, men man trenger bare falle forkjært _en_ gang og slå hodet i en kant eller i asfalten før man får hjerneskade, så hodet skal beskyttes! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.