Gå til innhold

Lungebetennelse-blir ikke frisk

Gjest Utålomdig etter å nyte sommeren.

Anbefalte innlegg

Gjest Utålomdig etter å nyte sommeren.
Skrevet

Jeg ble syk i begynnelsen av mai. Sist fredag dro jeg til legen.

Dobbeltsidig lungebetennelse.

Det er fjerde dagen jeg bruker Apocillin, men jeg blir ikke bedre. Hoster fremdeles grønt slim og i dag er jeg i tillegg så trøtt at jeg bare har lyst til å sove,

Mister helt motet her. Skal man ikke bli raskt bedre ved bruk av antibotika? Burde jeg vært sykmeldt?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du må kanskje ha en annen type antibiotika. Det er ikke uvanlig at når en ikke opplever bedring, må medikamentbytte til, til en som forhåpentligvis slår ihjel det som skal kverkes.

Så jeg hadde ringt legen og bedt om ny time. Om du skal være sykemeldt må du nesten kjenne på selv, men det er jo lurt å la kroppen få ro til å bekjempe sykdommen.

God bedring! :o)

Gjest Litt sykepleier i dag
Skrevet

Synest det er rart at ikke legen ga deg sykemelding. Ring å få sykemelding. Kroppen har godt av hvile og du blir nok fortere fris da. God bedring!!

Skrevet

Mener å huske at det tok tid da min kjære hadde lungebetennelse også, han gikk også i flere uker før han omsider kom seg til legen. Husker ikke hvilken type antibiotika han fikk, men mener det gikk overraskende mange dager før den begynte å virke skikkelig.

Ring legen i morra og spør.

Gjest Utålmodig etter å nyte sommeren.
Skrevet

Synest det er rart at ikke legen ga deg sykemelding. Ring å få sykemelding. Kroppen har godt av hvile og du blir nok fortere fris da. God bedring!!

Jeg ba ikke om det, siden jeg ikke har en fysisk krevende jobb.

Føler meg litt bedre nå, men det har vært typisk at jeg føler meg lettere om kvelden. Skal se det an et par dager.

Takk for svar :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1276527036' post='4379957]

Du må kanskje ha en annen type antibiotika. Det er ikke uvanlig at når en ikke opplever bedring, må medikamentbytte til, til en som forhåpentligvis slår ihjel det som skal kverkes.

Så jeg hadde ringt legen og bedt om ny time. Om du skal være sykemeldt må du nesten kjenne på selv, men det er jo lurt å la kroppen få ro til å bekjempe sykdommen.

God bedring! :o)

Takk for svar:-) Skal se det an et par dager, da jeg føler meg litt lettere i pusten akkurat nå.

Skrevet

Mener å huske at det tok tid da min kjære hadde lungebetennelse også, han gikk også i flere uker før han omsider kom seg til legen. Husker ikke hvilken type antibiotika han fikk, men mener det gikk overraskende mange dager før den begynte å virke skikkelig.

Ring legen i morra og spør.

Takk for svar til deg også :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk for svar:-) Skal se det an et par dager, da jeg føler meg litt lettere i pusten akkurat nå.

Ikke drøy for lenge nå da :o)

Noen ganger kan det ta noen dager når du har gått såpass lenge med infeksjon, men ha i bakhodet at ikke alltid førstevalget av antibiotika er rett.

Så må du stelle pent med deg selv, det er vel så viktig. :o)

Skrevet

Fikk du ikke sykmelding når du har lungebetennelse? En her på jobben var sykmeldt i nesten 14 dager. Han ble ikke bedre etter første kur, og måtte ha en kur til.

Han fortalte at han hadde prøvd å gå en hel kilometer fra butikken og hjem da han følte seg litt bedre. Men at dette hadde vært langt over hva han hadde orket.

Skrevet

Fikk du ikke sykmelding når du har lungebetennelse? En her på jobben var sykmeldt i nesten 14 dager. Han ble ikke bedre etter første kur, og måtte ha en kur til.

Han fortalte at han hadde prøvd å gå en hel kilometer fra butikken og hjem da han følte seg litt bedre. Men at dette hadde vært langt over hva han hadde orket.

Slik har jeg hatt det også. Jeg slet med å komme meg bort til bussholdeplassen og det er bare noen få meter. Hyperventilerte.

Jeg har greid å være på jobb takket være at jeg ikke har en fysisk krevende jobb.

Skrevet

Slik har jeg hatt det også. Jeg slet med å komme meg bort til bussholdeplassen og det er bare noen få meter. Hyperventilerte.

Jeg har greid å være på jobb takket være at jeg ikke har en fysisk krevende jobb.

Jeg tror kroppen trenger skikkelig hvile i slike situasjoner. Da blir man fortere frisk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...