Gå til innhold

trenger synspunkter ang.hund og dyrlege

Anbefalte innlegg

Gjest sosad
Skrevet

Har nå innsett at det er mer kostbart å ha hund enn det jeg trodde.

Vet jo at det koster å gå til dyrlege,men hver gang jeg er der, blir det alltid mye mer ekstrakostnader enn det jeg hadde regnet med.

De flest gangene har jeg ikke fått dekket noe på forsikringen heller, denne gangen vet jeg faktisk heller ikke om noe av det blir dekket.

Og det er snakk om tusener på tusener av kroner.

Blir så fortvilet når lommeboka ikke strekker til og jeg selvsagt vil min hund det beste.

Det som er saken nå er at hunden min har fått øyeproblemer, og jeg dro til dyrlegen med den og fikk konstantert at tåreproduksjonen var minimal.

Han har også fått betennelse på det ene øyet.

Når jeg var der ble selve konsultasjonen på 800 kr, og tillegg kom medisiner og en smertestillende injeksjon,og det hele kom på 1200 kr.

Nå har hunden gått på antibiotika og øydråper som han skal fortsette med hele livet, ikke a.b. selvsagt.

Så sier de at de annbefaler å komme til kontroll om noen dager.

Jeg ringte og snakket med dyrlegen og sa at hunden nå har blitt mye bedre allerede, og det ser ut som om medisinen virker.

Likevel insisterer de på at jeg bør komme til kontroll, noe jeg da vet vil komme på over tusenlappen igjen.

Grunnenn var at de ville være sikker på diagnosen, noe de allerede har gitt, men at de ville at øyelegen også skulle ta en titt for å være sikker.

Det som frustrerer meg er at når jeg går til dyrlegen en gang så vil jeg at de skal ta problemet da, og sørge for å ha en øyelege til stede hvis dette er nødvendig , eller så er det jo ikke noe vits i at jeg betaler en dyrlege for å få diagnosen på hunden i første omgang.

Så nå skal jeg altså betale dobbelt opp fordi dyrlegen jeg først var hos ikke hadde nok kompetanse til å ta problemet.

Er det noe som skjønner hva jeg mener?Er det riktig at jeg skal ta en dobbeltime og betale en gang til for noe de kaller en dobbel kontroll?

Er litt oppgitt nå siden det har vært så mye utgifter med hunden og jeg i tillegg har tre barn å forsørge med en ganske liten inntekt.

Er det noen som vet om forsikringselskapet dekker slike sykdommer?

Skrevet

Nei du får ikke dekket slike utgifter. Men dersom veterinæren er grei så få du delt opp regninga slik at det blir overkommelig tenker jeg.

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Å ha hund er egentlig bare for de rike ja, men en etterkontroll pleier i det minste å være gratis.

Gjest sosad
Skrevet

Nei du får ikke dekket slike utgifter. Men dersom veterinæren er grei så få du delt opp regninga slik at det blir overkommelig tenker jeg.

hva er det egentlig forsikringen dekker da?

Trodde kanskje de dekket sykdommer som oppstår uten at eiern er skyld i det selv?

Hunden var nettopp og trakk et par tenner, og dette måtte jeg ut med 4000 kr for og det skjønner jeg at forsikringen ikke dekker, fordi det kunne vi ha forebygget med tannpuss,men dette er jo noe annet.

Gjest sosad
Skrevet

Å ha hund er egentlig bare for de rike ja, men en etterkontroll pleier i det minste å være gratis.

å nei da , har spurt og bare konsultasjonskontrollen koster 800 hvis det blir lenger enn 15 min.så det er fryktelig.En er jo snart nødt å begynne å vurdere om man har råd til å ha hund , og det er trist, burde vel ha tenkt på det litt før ja..

Gjest Draketemmeren
Skrevet

å nei da , har spurt og bare konsultasjonskontrollen koster 800 hvis det blir lenger enn 15 min.så det er fryktelig.En er jo snart nødt å begynne å vurdere om man har råd til å ha hund , og det er trist, burde vel ha tenkt på det litt før ja..

Bytt veterinær, makan til griskhet!

Skrevet

Trodde kanskje de dekket sykdommer som oppstår uten at eiern er skyld i det selv?

Hunden var nettopp og trakk et par tenner, og dette måtte jeg ut med 4000 kr for og det skjønner jeg at forsikringen ikke dekker, fordi det kunne vi ha forebygget med tannpuss,men dette er jo noe annet.

Er du sikker på at tannproblemer ikke blir dekket da?

Jeg hadde ringt forsikringsselskapet mitt jeg og forhørt meg. Jeg tror nemmelig at forsikringen skal dekke uventede sykdomsutgifter. Så jeg kunne være tilbøyelig til å tro at både dyre tann og øyeutgifter ville blitt dekket

http://verden.abcsok.no/index.html?q=forsikre%20dyr&lr=lang_no

Du har ingen ting å tape på å sjekke dette ut

Vedr. dyrlegen så kan du faktisk si at du vil se det an, så lenge hunden responderer bra på den behandlinga de har satt ham på. Så kan du heller kontakte dem igjen dersom det ikke fortsetter å gå den riktige vegen

Skrevet

Hva eksakt forsikringen dekker skal stå på et gjenpartsbrev som du har fått av forsikringsselskapet. :0)

candyqueen_83
Skrevet

Det er veldig viktig med god oppfølging av øyeproblemer. Den neste kontrollen ville jeg bestilt hos øyespesialisten, ikke først hos veterinær, deretter øyespesialist.

Skrevet

Oi, kan jeg spørre hvor i norge du bor????

Her betaler jeg 350 for konsultasjonen og er inne hos vet så lenge det trengs.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...