Gå til innhold

Ferie med 15-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Stemor til poden
Skrevet

Hva skal en finne på i ferien med en 15-år gammel gutt?

Mesteparten av ferien skal vi være på ferieplassen vår...men vi må ha et avbrekk for poden...

Har du noen tips på hva vi kan finne på?

Gjest Stemor til poden
Skrevet

Spørs hvor dere skal da.

Utgangssted er midt i landet...flyttbar med bil innen grei avstand...

Skrevet

Holiday Club i Åre, evt. sykkeltur i fjellet der. Ta med en kompis av 15-åringen?

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs jo litt på guttens interesser, men hva med å gå i fjellet noen dager, f.eks. i Jotunheimen?

Skrevet

Spørs jo litt på guttens interesser, men hva med å gå i fjellet noen dager, f.eks. i Jotunheimen?

Hvor gamle er dere? Tur i fjellet? For en 15 åring?

Det må være et eller annet med futt og fart. Turer og museum er ikke saken. Hører dere ikke på morgenshowet på Radio Norge? Der lot de ungene ringe inn for å forklare hva de ville gjøre i sommerferien.

Og 3 is om dagen er minimum.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor gamle er dere? Tur i fjellet? For en 15 åring?

Det må være et eller annet med futt og fart. Turer og museum er ikke saken. Hører dere ikke på morgenshowet på Radio Norge? Der lot de ungene ringe inn for å forklare hva de ville gjøre i sommerferien.

Og 3 is om dagen er minimum.

''Hvor gamle er dere? Tur i fjellet? For en 15 åring?

''

Haha, du sier noe, det er en stund siden jeg selv var 15.

Da jeg var 15 var jeg litt lei av å være med mor og far på hytte og ville synes en tur i fjellet og bo turisthytter var storveies. Aller helst vil kanskje 15-åringer være på (betalt) ferie uten mor og far, men det var jo ikke det det var snakk om her.

Hva ville du foreslå, da?

Skrevet

Utgangssted er midt i landet...flyttbar med bil innen grei avstand...

Med forbehold om at avstanden blir veldig stor, (vet ikke helt hvor dere holder til.) så kan jeg kanskje anbefale et par dager på Røros med et besøk i Olavsgruva.

Røros er jo en litt spesiell og koselig by med interessant historie. Og det er litt uvanlig og spennende med de svære slagghaugene utenfor byen,smelteverket, og de små fattigslige arbeiderboligene etc..

Og selvsagt må dere ta en tur i Olavsgruva der man får komme på omvisning ned i de gamle gruvegangene og se hvor og hvordan malmen ble hentet ut.

Mange 15 åringer ville kanskje synes det var litt spennede å få komme under bakken. Dessuten er det også litt nyttig, siden det blir som å oppleve litt norsk historie "live"

Gjest Shira :o)
Skrevet

Med forbehold om at avstanden blir veldig stor, (vet ikke helt hvor dere holder til.) så kan jeg kanskje anbefale et par dager på Røros med et besøk i Olavsgruva.

Røros er jo en litt spesiell og koselig by med interessant historie. Og det er litt uvanlig og spennende med de svære slagghaugene utenfor byen,smelteverket, og de små fattigslige arbeiderboligene etc..

Og selvsagt må dere ta en tur i Olavsgruva der man får komme på omvisning ned i de gamle gruvegangene og se hvor og hvordan malmen ble hentet ut.

Mange 15 åringer ville kanskje synes det var litt spennede å få komme under bakken. Dessuten er det også litt nyttig, siden det blir som å oppleve litt norsk historie "live"

Støtter deg i den. Vi var i beste alt-er-kjedelig-vi-gidder-ikke-alder da vi besøkte Olavsgruva, men den imponerte oss!

Gjest hos oss
Skrevet

Kommer jo litt an på hva "ferieplassen vår" er. Nevøen min kan godt være på hytta hele sommeren, så lenge han får litt bensin til påhengsmotoren på båten, og de har et mobilt bredbåndabonnement for sommeren. Og kanskje får ha med seg en kamerat en uke eller to.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1276604892' post='4380668]

Støtter deg i den. Vi var i beste alt-er-kjedelig-vi-gidder-ikke-alder da vi besøkte Olavsgruva, men den imponerte oss!

Samme her!

Har også vært der i voksen alder med barna, som riktignok var litt yngre (7-8 år,) men de husker det fortsatt godt og synes det var stas.

Jeg syntes også det var gøy å oppleve det igjen som voksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...