zenitra Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Hvilken utdannelse/fag kreves for å kunne jobbe på barneskole som f.eks. assistent? Jeg har ingen pedagogikk, artium eller høyskoleutdannelse. Er det muligheter å få jobb på barneskole eller SFO uten denne utdannelsen? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Assistentstilling krever ingen utdannelse. I et jobbintervju vil personlig egnethet bli sterkt vektlagt. Søkere som har erfaring fra liknende arbeid vil stå sterkere enn andre. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Du må ha minimum barn/ungdom fra vgs på SFO. Uten annen utdannelse overhodet tror jeg ikke det er noen sjanser for å få jobb i skolen. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Du må ha minimum barn/ungdom fra vgs på SFO. Uten annen utdannelse overhodet tror jeg ikke det er noen sjanser for å få jobb i skolen. Det kreves i utgangspunktet ingen utdannelse. Det blir vektlagt personlige egenskaper, og bl.a. vil det blir vektlagt i forhold til hva egner seg best for elevene. F.eks. en voksen dame har andre egenskaper enn en ung gutt. 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Du må ha minimum barn/ungdom fra vgs på SFO. Uten annen utdannelse overhodet tror jeg ikke det er noen sjanser for å få jobb i skolen. Mange som avtjener siviltjenesten jobber som assistenter i barne og ungdomsskole. Det kreves ingen formell utdannelse. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Jeg tror ikke det er krav om utdannelse. Jeg har en venninne som er skoleassistent, hun er utdannet barne-og ungdomsarbeider. Det er to år på videregående + læretid, mener jeg å huske. Men hun jobber sammen med damer som har vært assistenter i en årrekke og ikke har noen formell utdannelse. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Du må ha minimum barn/ungdom fra vgs på SFO. Uten annen utdannelse overhodet tror jeg ikke det er noen sjanser for å få jobb i skolen. Det stemmer ikke, dessverre. Skal man dømme etter enkelte av de som jobber på barneskolen her i området, slipper man til omtrent hvem som helst, så lenge det er midlertidige jobber (vikariater). 0 Siter
trultis Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Jeg er lærer- og assistentvikar på barneskolen og SFO og jeg har ingen utdanning i denne retningen. Jeg har høyskole da, som sikkert er et pluss, men ingen nødvendighet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.