Gå til innhold

Hva kreves for å jobbe som lærer-assistent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken utdannelse/fag kreves for å kunne jobbe på barneskole som f.eks. assistent? Jeg har ingen pedagogikk, artium eller høyskoleutdannelse. Er det muligheter å få jobb på barneskole eller SFO uten denne utdannelsen?

Caloni Makaroni
Skrevet

Assistentstilling krever ingen utdannelse. I et jobbintervju vil personlig egnethet bli sterkt vektlagt. Søkere som har erfaring fra liknende arbeid vil stå sterkere enn andre.

Skrevet

Du må ha minimum barn/ungdom fra vgs på SFO. Uten annen utdannelse overhodet tror jeg ikke det er noen sjanser for å få jobb i skolen.

Gjest segunda
Skrevet

Du må ha minimum barn/ungdom fra vgs på SFO. Uten annen utdannelse overhodet tror jeg ikke det er noen sjanser for å få jobb i skolen.

Det kreves i utgangspunktet ingen utdannelse. Det blir vektlagt personlige egenskaper, og bl.a. vil det blir vektlagt i forhold til hva egner seg best for elevene. F.eks. en voksen dame har andre egenskaper enn en ung gutt.

Gjest ingen nick
Skrevet

Mange som avtjener siviltjenesten jobber som assistenter i barne og ungdomsskole.

Det kreves ingen formell utdannelse.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg tror ikke det er krav om utdannelse. Jeg har en venninne som er skoleassistent, hun er utdannet barne-og ungdomsarbeider. Det er to år på videregående + læretid, mener jeg å huske. Men hun jobber sammen med damer som har vært assistenter i en årrekke og ikke har noen formell utdannelse.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det stemmer ikke, dessverre. Skal man dømme etter enkelte av de som jobber på barneskolen her i området, slipper man til omtrent hvem som helst, så lenge det er midlertidige jobber (vikariater).

Skrevet

Jeg er lærer- og assistentvikar på barneskolen og SFO og jeg har ingen utdanning i denne retningen. Jeg har høyskole da, som sikkert er et pluss, men ingen nødvendighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...