Gå til innhold

Lungebetennelse etter bruk av bruk av Cosylan?

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig etter å nyte sommeren.
Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse 2 ganger i mitt liv og bare disse to gangene har jeg brukt Cosylan for å få sove.

Jeg har en teori og det er at jeg har fått lungebetennelse nettopp fordi jeg brukte Cosylan. Er det sannsynlig? Cosylan er jo ikke slimløsende, men bedøver systemet.

I dag er jeg mye bedre. Hoster fremdeles, men nå greier jeg ihverfall å hoste og få ut gørra. Har pustet gjennom et sugerør lenge nå. Forferdelig slitsomt.

For en fantastisk følelse det er å føle seg bedre. Minner meg på at man ikke skal ta helsa for gitt.

Skrevet

Snuppa hadde en voldsom hoste for noen mnd. siden. Jeg spurte da på legevakta om ho kunne få Cosylan ettersom det bare er denne hostesafta som virkelig hjelper.

Da fikk jeg til svar at de ikke ville skrive ut denne ettersom den hjalp så godt mot hosten slik at man risikerte at slimet "satt seg i lungene". Det kunne føre til lungebetennelse.

Det var til og med to leger inn akkurat da, og begge var veldig enige her.

Så Cosylan burde bare brukes til tørrhoste.

Så det er nok noe i misstankene dine.

Gjest Dolores77
Skrevet

Vet i alle fall at om du har slim skal du bruke slimløsende og ikke hostedempende medisin, så det kan være at slim har blitt liggende og dermed forårsaket lungebetennelse.

Men er hosten så ille om natten at du ikke får sove så er det jo godt med Cosylan da, bare en passer på å ligge med hodet høyt så ikke slimet hoper seg opp i lungene.

Men bruk slimløsende på dagtid og drikk rikelig med væske så du tynner slimet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...