Gå til innhold

Takk skal du ha

Anbefalte innlegg

Gjest Ballongtemmeren
Skrevet

Sier du det til h*n i kassa, eller venter du til h*n sier det? Jeg er lei av å si det å ikke få noen tilbakemelding så jeg venter til h*n sier det før jeg sier det.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg måtte virkelig tenke meg om.

Tror jeg sier det uavhengig av hva h*n har sagt, og kanskje avhengig av humør? Tror jeg kan glemme det når jeg er sliten/gretten og bare vil raskest mulig hjem.

Gjest Ballongtemmeren
Skrevet

Jeg måtte virkelig tenke meg om.

Tror jeg sier det uavhengig av hva h*n har sagt, og kanskje avhengig av humør? Tror jeg kan glemme det når jeg er sliten/gretten og bare vil raskest mulig hjem.

Ikke rart at de i kassen blir lei når folk kun tenker på seg selv. Jeg hadde også sluttet å si "takk skal du ha" hvis jeg ikke fikk i det minste "takk" tilbake. Jeg har erfart at de nye som begynner er veldig høflige, men det tar ikke lang tid før de "gir blaffen". Det forstår jeg.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ikke rart at de i kassen blir lei når folk kun tenker på seg selv. Jeg hadde også sluttet å si "takk skal du ha" hvis jeg ikke fikk i det minste "takk" tilbake. Jeg har erfart at de nye som begynner er veldig høflige, men det tar ikke lang tid før de "gir blaffen". Det forstår jeg.

Jeg var på butikken i dag. Meget sjarmerende person i kassa- og jeg gikk blid ut av butikken. Ja, hun fikk både smil og takk.

Andre ganger glemmer jeg som sagt- og ytterligere andre ganger så møter jeg en suring i kassa som ikke ser opp i det hele tatt.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Ca alltid. Jeg er ei skravlekjerring, og da faller det seg naturlig å takke. Både for handelen og for at de orka å høre på kaklinga! :0)

Skrevet

Ja det gjør jeg. Ca alltid. Jeg er ei skravlekjerring, og da faller det seg naturlig å takke. Både for handelen og for at de orka å høre på kaklinga! :0)

Oi, er dette deg? ;-)

Skrevet

Oi, er dette deg? ;-)

*Dauer*

Ikke heeeeelt der enda.. men gi meg noen år til på ræva!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg takker alltid i kassen. Og håper vedkommende takker tilbake i stedet for å si værsågod.

Skrevet

Ja, jeg takker alltid i kassen. Og håper vedkommende takker tilbake i stedet for å si værsågod.

''Og håper vedkommende takker tilbake i stedet for å si værsågod.''

Helt enig! Utrolig komisk at enkelte (spesielt de yngre) tror at det er bare kunden som har grunn til å takke ;-)

Jeg takker også - automatisk. Og så sier jeg hei til bussjåføren når jeg går på bussen :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Helt enig! Utrolig komisk at enkelte (spesielt de yngre) tror at det er bare kunden som har grunn til å takke ;-)

Jeg takker også - automatisk. Og så sier jeg hei til bussjåføren når jeg går på bussen :-)

''Og så sier jeg hei til bussjåføren når jeg går på bussen ''

Men så er jo du også fra provinsen? :P

Skrevet

''Og så sier jeg hei til bussjåføren når jeg går på bussen ''

Men så er jo du også fra provinsen? :P

Der hadde vi ikke "by-busser", så dette er noe jeg har funnet på i nyere tid!! ;-)

Man kunne ta rutebuss til nabobygdene en gang eller to om dagen, og så var det skolebuss for dem som bodde virkelig ute i bushen:-)

Skrevet

''Utrolig komisk at enkelte (spesielt de yngre) tror at det er bare kunden som har grunn til å takke ;-)''

Det må være de som er så unge at de har gått i barnehagen fra de var 9 måneder det.

;-D

Skrevet

''Utrolig komisk at enkelte (spesielt de yngre) tror at det er bare kunden som har grunn til å takke ;-)''

Det må være de som er så unge at de har gått i barnehagen fra de var 9 måneder det.

;-D

Åja, helt klart!! ;-)

Gjest Jo, takk skal du ha
Skrevet

Jeg takker alltid, et smil kommer man og langt med. Det er veldig mange som ikke takker for noe som helst, som kommanderer: Jeg skal ha.....

Det er min erfaring fra da jeg jobbet i en pizzarestaurant. Jeg har alltid selv sagt: Kan jeg få.....

Hvis jeg vil ha pose: Ja takk.

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg driter nå i det.

Jeg betaler, får igjen penger og av ren refleks sier jeg takk, men er jo han som bør takke, jeg har jo betalt for varen jeg, er jo han som får pengene egentlig, jeg får bare vekslepenger.

Skrevet

Ja, jeg sier "tusen takk" og "versågod" i situasjoner hvor det føles naturlig for meg. Jeg venter ikke til andre sier noe. Noen ganger sier jeg i fra hvis det er en spesielt sur/uhøflig ansatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...