Gå til innhold

Sannhet?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vil du _alltid_ vite sannheten?

Feks om du er genetisk disponert for kreft- som du ikke kan forebygge?

Feks at din kjære har vært utro mot deg en gang?

Eller kan det være at du vil helst leve i god tro uten denne viten?

Skrevet

Jeg greier meg fint uten å vite alt. Det har ikke noen hensikt å plage seg selv bare fordi.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg greier meg fint uten å vite alt. Det har ikke noen hensikt å plage seg selv bare fordi.

Enig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Så dersom din mann var utro mot deg en eneste gang- så ville du helst ikke at han forteller deg det?

Gjest Elextra
Skrevet

Så dersom din mann var utro mot deg en eneste gang- så ville du helst ikke at han forteller deg det?

''Så dersom din mann var utro mot deg en eneste gang- så ville du helst ikke at han forteller deg det?''

Nå spurte du ikke meg, men jeg mener det, ja. Synes ikke et enkeltstående sidesprang burde ødelegge et ellers godt forhold, men er redd jeg ville fokusert altfor mye på det om jeg visste om det, uansett hvor betydningsløst det var.

Dette har forøvrig vært diskutert på DOL en rekke ganger, men det må jeg vel forvente når jeg har vært innom her noen år.

Skrevet

Det jeg ikke vet...har jeg ikke vondt av. Plager meg ikke å vite alt!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vil aldri ta en gentest! Uansett hvor disponert jeg måtte være for det ene eller andre....

Det er _min_ mening;) Jeg vil leve livet _her og nå_ uten å ha en dødsdom hengende over meg (dvs bryst/underlivkreft).

Jeg hater undersøkelser i mitt underliv eller mine bryster, og går _aldri_ til slike "tester", som de påstår at alle trenger. Det er meg.

Vitenskapen "hiver" påstander mot oss, og disse "påstandene" har ikke alltid rot i virkeligheten. Så takk, men nei takk, men tusen takk for tilbudet!

Skrevet

''Så dersom din mann var utro mot deg en eneste gang- så ville du helst ikke at han forteller deg det?''

Nå spurte du ikke meg, men jeg mener det, ja. Synes ikke et enkeltstående sidesprang burde ødelegge et ellers godt forhold, men er redd jeg ville fokusert altfor mye på det om jeg visste om det, uansett hvor betydningsløst det var.

Dette har forøvrig vært diskutert på DOL en rekke ganger, men det må jeg vel forvente når jeg har vært innom her noen år.

helt enig med deg:0)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vet det har vært diskutert før.

Forøvrig er jeg enig med deg.

Jeg tok det opp, fordi det i en annen tråd legges sånn vekt på å ikke lure folk. Det å ikke si noe om utroskap kan tolkes som lureri.

Skrevet

Nei det vil jeg ikke og det har jeg sagt til ham. Han er en svært trofast snill sliter, og han reiser mye. Gjennom et veldig langt samliv skjer ting. Følelser veksler, går opp og ned. Om han i et tilfelle får kontakt med en kvinne på et eller annet plan, og ting sklir ut. Så vil jeg ikke vite det om det bare ble med det.

Å vite lager for mange spørsmål. For mye usikkerhet.

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde sett det på ham i alle fall..Men jeg hadde ikke tatt det opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tok det opp, fordi det i en annen tråd legges sånn vekt på å ikke lure folk. Det å ikke si noe om utroskap kan tolkes som lureri.

''Det å ikke si noe om utroskap kan tolkes som lureri.''

Det kan det, kanskje, men det behøver ikke være det.

En kan faktisk holde tett om et sidesprang for å skåne partneren.

Skrevet

Jeg har bare fulgt med med et halv (kvart) øye i den andre diskusjonen, men oppfattet at Sør mente at det var selve utroskapen som var lureri - ?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har bare fulgt med med et halv (kvart) øye i den andre diskusjonen, men oppfattet at Sør mente at det var selve utroskapen som var lureri - ?

Ja, utroskap er jo lureri og ufattelig dårlig gjort.

Ja, det er mulig det var det han mente. Ikke vet jeg. Kanskje han kan kommentere på tråden selv?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Dette tror jeg ikke jeg kan svare på før jeg står i den situasjonen (sykdomstilfellet).

Når det gjelder utroskap tror jeg ikke jeg vil vite det om det er et engangstilfelle i fylla, fordi jeg vet hvor forferdelig det er når man finner ut at kjæresten er utro. Min var utro over tid, noe jeg fant ut selv. Man merker at noe er galt. Vet den som er utro at h*n ikke klarer å skjule det bør h*n heller fortelle det (engangshendelse). Det er en ekkel følelse å gå rundt å kjenne at det 'er' noe, men å ikke vite helt hva det er.

Skrevet

Ja, utroskap er jo lureri og ufattelig dårlig gjort.

Ja, det er mulig det var det han mente. Ikke vet jeg. Kanskje han kan kommentere på tråden selv?

Eller snarere: Utroskapen blir ikke noe mindre svik fordi om man fortier det overfor partneren.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Eller snarere: Utroskapen blir ikke noe mindre svik fordi om man fortier det overfor partneren.

Riktig. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Eller snarere: Utroskapen blir ikke noe mindre svik fordi om man fortier det overfor partneren''

Godt poeng. Det er der mange menn (og kanskje noen kvinner) tar så skammelig feil. De tror de er halvveis ved tilgivelse bare ved å innrømme. Og det de egentlig gjør er å lempe ansvaret for forholdets fremtid over på partneren.

Skrevet

Jeg er av dem som vil vite sannheten okke som, den er ikke alltid like hyggelig, men da har jeg noe å forholde meg til og bestemme hva jeg skal gjøre med det

Skrevet

''Eller snarere: Utroskapen blir ikke noe mindre svik fordi om man fortier det overfor partneren''

Godt poeng. Det er der mange menn (og kanskje noen kvinner) tar så skammelig feil. De tror de er halvveis ved tilgivelse bare ved å innrømme. Og det de egentlig gjør er å lempe ansvaret for forholdets fremtid over på partneren.

Det er jeg enig med deg i. Målet med å fortelle må ikke være hensynet til seg selv og sin egen dårlige samvittighet.

Skrevet

Jeg tror at jeg heller vil leve i god tro uten å få vite noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...