Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Skal på grillfest i dag , og tenkte å lage noen burgere...ikke noe avanserte saker , men barnevennlige.

Leser så mange forskjellige oppskrifter at jeg blir helt forvirra : ) Noen sier at deigen må bli seig , andre sier det motsatte.....med egg uten egg... med potetmel...uten potetmel....Hjelp !

Noen som kan sende meg en oppskrift ??

Skrevet

Jeg bruker bare karbonadedeig. Tilsetter litt løk (og hvitløk om du liker) og krydder. Finhadder løken. Det gjør hamburgerene saftige.

Må ikke stekes for lenge. Da blir de tørre.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg pisker sammen ett egg, en liten neve fiberbakst (eller smuldret grovbrød uten skorpe), salt, pepper, to sjalottløk (evt en halv stor løk), et fedd most hvitløk, krydder etter hvilket kjøtt jeg bruker (rosmarin er kjempegodt i lammeburgere feks, og bittelitt muskat og oregano er godt i storfe) og blander dette sammen med en halv kilo karbonadedeig. Jeg elter med tresleiv, ikke kjøkkenmaskin, for jeg vil gjerne beholde så mye struktur som mulig i kjøttet. Mmm, nå fikk jeg lyst på burger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...