Gå til innhold

kvinner som tjener mer enn mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, man trenger ikke være leder for å tjene mye. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var at når man snakker om penger og at noen er sexy, så tenker i alle fall jeg at det samtidig har med makt å gjøre. Om jeg hadde vært en arbeidsledig mann med en kvinne som tjente bedre enn meg, hadde en kvinne med høy stilling, gjerne lederstilling, vært sexy. En lærer eller frisør hadde derimot ikke vært sexy, selv om hun tjente mer enn meg. Jeg tenker i alle fall sånn om menn.

Skjønner hva du mener.

Men jeg synes egentlig ikke penger og posisjon har noe som helst å gjøre med hvordan jeg vurderer eller respekterer et menneske.

Det er helt andre ting som ligger til grunn for at jeg vurderer noen som "sexy"...

Gjest Kayia
Skrevet

Kan hende det virker omvendt og.

Jeg kjenner en overlege som er gift med en tannlege som driver privat praksis, hun tjener mye mer enn ham, selv om han og tjener bra...

men det virker som han sliter litt med at hun tjener bedre, at han føler han mister litt av mannligheten sin. Dette har ført til at han har skaffet seg en del elskerinner...

eller muligens pga hun jobber så mye at hun ikke har tid til ham? Eller en kombinasjon.

Huff det høres unektelig trist ut at hennes høye lønn har ledet han inn i utroskap. Noe sier meg imidlertid at dersom hun tjente mindre han ville noe annet truet hans mandighet, og "ledet" han inn i utroskap...? ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg er kvinne og vet ikke hvordan menn tenker om dette, men ville bli overrasket om det var lønnen min menn tente på :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Skjønner hva du mener.

Men jeg synes egentlig ikke penger og posisjon har noe som helst å gjøre med hvordan jeg vurderer eller respekterer et menneske.

Det er helt andre ting som ligger til grunn for at jeg vurderer noen som "sexy"...

Det har ikke noe med respekt å gjøre. Jeg respekterer folk like mye samme hva de jobber med. :-)

For ørten år siden hadde jeg nok hatt en thing for stammelederen eller noe, hehe. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...