Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en åpnet boks med seterrømme stående og den går ut på dato i morra. Men det er vel ikke noe problem å la den stå i kjøleskapet til søndag? Jeg mener - stort syrligere blir det jo ikke! :o)

Fortsetter under...

Skrevet

Det var noen eksperter som mente at youghurt kan spises i lang tid over forbruksdato. Tror det var ca. en måned. Vil tro at det samme gjelder for rømme i og med at de begge er syrlige :)

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan danne seg mugg på rømmen, når den blir for gammel.

Gjest Dolores77
Skrevet

Så lenge det ikke er mugg på eller den lukter merkelig i forhold til hva rømme skal lukte, men jeg ville uansett spist den varmebehandlet,

f.eks. hatt den i rømmevafler :)

Gjest slabbedask
Skrevet

Nei, rømme kan brukes langt over holdbarhetsdatoen (som det meste av mat).

Annonse

Skrevet

Det kan danne seg mugg på rømmen, når den blir for gammel.

Joda, men jeg bruker ikke mat med synlig mugg. :o)

Skrevet

Nei, rømme kan brukes langt over holdbarhetsdatoen (som det meste av mat).

Jeg bruker stort sett maten selv om den har gått litt over dato, om den ser fin ut og lukter godt. Er skeptisk til fisk og kylling da.

Fant imidlertid et bruksområde for rømmen i dag så den er nå i bruk. :o)

candyqueen_83
Skrevet

Kan jo være den blir litt "vannete", altså at det legger seg litt flytende nedi boksen, men smaken bør det ikke bli noe galt med :o)

Skrevet

Kan jo være den blir litt "vannete", altså at det legger seg litt flytende nedi boksen, men smaken bør det ikke bli noe galt med :o)

Kesam skiller seg så fort boksen er åpnet(i alle fall den magre varianten), men det er jo bare å røre den sammen igjen så er den like fin. :o)

candyqueen_83
Skrevet

Kesam skiller seg så fort boksen er åpnet(i alle fall den magre varianten), men det er jo bare å røre den sammen igjen så er den like fin. :o)

Ja, men jeg syns de blir litt for flytende da jeg. Jeg liker at seterrømma og creme fraichen er helt stiv i boksen. Rører aldri rundt før jeg bruker dem.

Skrevet

Ja, men jeg syns de blir litt for flytende da jeg. Jeg liker at seterrømma og creme fraichen er helt stiv i boksen. Rører aldri rundt før jeg bruker dem.

- Og jeg rører _alltid_ rundt før jeg bruker rømme, lettrømme eller kesam :-) Også om det ikke er 'vann' oppi. Er det 'vann' der, heller jeg dette av før jeg rører.

candyqueen_83
Skrevet

- Og jeg rører _alltid_ rundt før jeg bruker rømme, lettrømme eller kesam :-) Også om det ikke er 'vann' oppi. Er det 'vann' der, heller jeg dette av før jeg rører.

Samboeren min rører alltid om han tar av boksen først, og han får "kjeft" hver gang :o)

Annonse

Gjest slabbedask
Skrevet

Jeg heller ut vannet jeg.

Skrevet

Samboeren min rører alltid om han tar av boksen først, og han får "kjeft" hver gang :o)

*he he* Man har sine preferanser:-)

Skrevet

Jeg heller ut vannet jeg.

Ja, som jeg skrev gjør jeg også det og deretter rører jeg :-) MÅ røre - ellers virker rømmen så snerkete.

Skrevet

Generelt så holder rømme seg flere dager over dato:-)

Skrevet

Generelt så holder rømme seg flere dager over dato:-)

''Generelt så holder rømme seg flere dager over dato:-)''

Regnet med det. :o) Det er vel en eu-greie det der også sikkert. Egg holder seg i mndsvis over dato, men en eu-regel sier at de ikke kan datomerkes lengre enn så og så langt frem i tid fra pakkedato (eller noe sånt).

Skrevet

''Generelt så holder rømme seg flere dager over dato:-)''

Regnet med det. :o) Det er vel en eu-greie det der også sikkert. Egg holder seg i mndsvis over dato, men en eu-regel sier at de ikke kan datomerkes lengre enn så og så langt frem i tid fra pakkedato (eller noe sånt).

Vet det. Men på rømme så står det vel også best før. Det er også forskjell på om forpakningen er åpnet eller ikke. Dersom det ikke er åpnet, så holder det seg bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...