Gå til innhold

deltidsansatt/sykemld...

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har en 30% stilling og går en masse ekstravakter ved behov.

Når jeg selv er sykemeldt har jeg da krav på å få utbetalt siste mnd inntekt eller kun det jeg er ansatt for?

Har vært endel sykemeldt det siste året og er redd for at jeg kan ha tapt mange tusen (alt det jeg har jobbet ekstra), da jeg kun har fått utbetalt for mine egne vakter.

Kan jeg kreve å få etterbetalt det jeg evt ikke har fått utbetalt eller er det for sent?

Jeg har prøvd å lete i de paragrafene du ofte henviser til og der står det jo at det er den faktiske inntekten sykepengene beregnes av.

Jeg går turnus og jobber innen kommunen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34887-deltidsansattsykemld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sannsynligvis kun sykelønn i forhold til stillingsprosent fra arbeidsgiver, og kan kreve resten direkte fra trygdekontoret.

Normalt kan man gå max 3 mndr tilbake, men det regnes fra kravdato. Og så lenge kravet om sykepenger er kommet inn til trygdekontoret fra arbedisgiver (de får refundert sine utlegg), er denne fristen ikke noe problem.

Ta kontakt med trygdekontoret snarest og krev at sykepengegrunnlaget fastsettes ut fra faktisk inntekt. du bør også ha en formening om hvor lang tid man skal gå tilbake i tid for å beregne et gjennomsnitt (det er ikke nødvendigvis siste måned som er rett, men gjennomsnittet av en lengre periode. Her bør du "være om deg", som vi sier her vest :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34887-deltidsansattsykemld/#findComment-134443
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...