Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å drikke alkohol i parker?

Vi tenkte å ta med grillmat og litt vin og sette oss på St.hanshaugen en ettermiddag og kose oss. Men så er det en som ikke vil være med fordi han mener det er ulovlig. Jeg vet at det står et sted i norsk lov at det ikke er lov å drikke på offentlige steder, men i en park som dette? – kan politiet komme og bry seg med det?

Skrevet

Jepp, det kan de nok. En park er i høyeste grad et offentlig sted.

Skrevet

Det er ikke lov å drikke alkohol på offentlig sted, men hvor opptatt politiet er av å håndheve dette, vet jeg ingenting om.

Skrevet

Det er ikke lov. Men det skal nok litt til at noen bryr seg. Spesielt om dere ikke setter vinflaska midt i fleisen på alle som går forbi.

Skrevet

Det er egentlig ikke lov. Men politiet ser stort på det i parkene når det er sommer og varmt.

Jeg har en datter på nesten 20 år som av og til er treffer venner på liknende arrangementer, ofte der dere planlegger å møtes. Hun sier det går helt greit så lenge det a) ikke blir støy / noe som ser ut som slagsmål (heller ikke i nærheten) og B) ingen har på seg russeklær.

Skrevet

Ja, det kan de. Dere kan til og med få bøter. Drikking på offentlig sted innebærer også så absolutt parker. Men nå er det jo forskjell på politi også da. Hvis dere forholder dere stille og rolig, gjemmer vinflaska og drikker av saftglass går det vel bra, tror jeg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem. Satt selv og drakk i Sofienbergparken i går, og det gjorde også hundrevis av andre mennesker.

Hvis politiet vil kan de sikkert gå inn og plage vanlige folk som griller og tar seg et par øl, men det vil de ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...