Gå til innhold

Hadde dere blitt irritert på denne venninna?

Anbefalte innlegg

Gjest pertentlighet
Skrevet

Har en venninne som er så veldig pertentelig på ting. Det er det flere av mine venner som er, og det irriterer meg. Det har vel noe med at jeg ikke er sånn selv.

Men vi satt på en benk for å overvære Sthansfeiringen et sted i Oslo. Når vi skulle gå så finner min venninne ut at den lille tursekken, en blodbanken sekk hadde fått en del grus på seg. Så satte hun igang med våtservietter og det hele for å vaske alle grus av denne sekken. Det brukte hun vel et kvarter på.

Vasker dere sekken ren om den har fått grus på seg? Spesielt hvis man er i ferd med å gå avsted og skal rekke noe? Er det så nøye? Kan man bare ikke ta en hånd og børste lett av den? grusen blir vel borte etterhvert?

Eller er det bare meg som vanskelig?

Skrevet

Har også et par overpertentelige venner som jeg kan irritere meg over. Men så lenge de ikke overfører deres standard på meg, eller jeg føler at jeg må leve opp til deres, er det OK.

Men et kvarters våtserviettrens av en sekk som har fått grus på seg, hadde jeg nok irritert meg over, ja :-/

Gjest Tatjana
Skrevet

Våtservietter og et kvarters jobbing for å fjerne grus fra sekken ville vært i meste laget for meg. Avhengig av humøret kunne jeg nok fint ha gått etter fem minutter og sagt noe som "Jeg går i forveien, du vet hvor du finner meg."

Og sånn til en annen gang, hvis det er så himla nøye å holde sekken ren, hvorfor ser hun ikke bedre etter hvor hun setter den da?

Gjest pertentlighet
Skrevet

Har også et par overpertentelige venner som jeg kan irritere meg over. Men så lenge de ikke overfører deres standard på meg, eller jeg føler at jeg må leve opp til deres, er det OK.

Men et kvarters våtserviettrens av en sekk som har fått grus på seg, hadde jeg nok irritert meg over, ja :-/

Men uansett om de fører dette over til meg så må jeg innrømme at jeg blir veldig irritert over det. Det er så mye dilldall hele tiden.

Skrevet

Men uansett om de fører dette over til meg så må jeg innrømme at jeg blir veldig irritert over det. Det er så mye dilldall hele tiden.

''Men uansett om de fører dette over til meg så må jeg innrømme at jeg blir veldig irritert over det. Det er så mye dilldall hele tiden.''

Ok da, må krype til korset og tilstå at f.eks følgende går meg på nervene:

* Småbarnsleiker må vaskes om de har liggi på golvet

* Pasta kokes med stoppeklokke

* Spisebordet må desinfiseres før bruk

* Plastglass er tabu på piknik

Osv :-/

Skrevet

Var det er kostbar sekk?

En hun hadde fått fra Blodbanken, så det ut til....

Gjest xz<xll
Skrevet

''Men uansett om de fører dette over til meg så må jeg innrømme at jeg blir veldig irritert over det. Det er så mye dilldall hele tiden.''

På grensen til tvangsnevrotisk, kanskje? :)

Skrevet

På grensen til tvangsnevrotisk, kanskje? :)

''På grensen til tvangsnevrotisk, kanskje? :)''

Morsomt at du nevner det, for paret i eksempelet mitt er begge psykologer med ett (felles) barn.

Når vi spiser sammen, er det mest hos dem - av ulike årsaker ;-)

Skrevet

Of. Sånt får jeg mark av. Det er jo bare TING for pokker. Om man ikke tåler at det får litt grus på seg så bør man bruke en pose.

NNnnggh...*veiver*

Gjest frudolén
Skrevet

En hun hadde fått fra Blodbanken, så det ut til....

Litt sært da...

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde nok syntes venninna var litt "rar", ja - men irritert hadde jeg ikke blitt. Antagelig hadde jeg ledd litt for meg selv og prist meg lykkelig fordi jeg var så heldig å kjenne mennesker som er svært ulike. Slike ting verdsetter jeg ganske mye fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor noen blir sånn og andre sånn ;)

Skrevet

Jeg hadde nok syntes venninna var litt "rar", ja - men irritert hadde jeg ikke blitt. Antagelig hadde jeg ledd litt for meg selv og prist meg lykkelig fordi jeg var så heldig å kjenne mennesker som er svært ulike. Slike ting verdsetter jeg ganske mye fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor noen blir sånn og andre sånn ;)

''Jeg hadde nok syntes venninna var litt "rar", ja - men irritert hadde jeg ikke blitt. ''

I utgangspunktet enig, men jeg kunne nok ha blitt irritert - spesielt dersom denne overdrevne rengjøringen hadde ført til at jeg måtte vente, eller at hun ble så "oppslukt" i dette at hun ble litt tapt for omverdenen mens det sto på, eller dette bare føyde seg inn i rekka av ørten dilldallting som bare "må" gjøres.

Skrevet

Det høres litt ekstremt ut, i tillegg lar hun andre vente. Så lenge det ikke er snakk om gjørmete grus, holder det da å børste av. Hvis det ikke er bra nok for henne, kunne hun bare ta resten når hun kom hjem.

Gjest pertentlighet
Skrevet

Eneste jeg kan være tilbøyelig til å være enig i er at pastaen ikke skal overkokes. Er man pastakjenner så merker man om pastaen er for lite kokt, eller overkokt. Men akkurat så sekundet er ikke så nøye for meg.

men som sagt, om man er sær på alle andre områder også så blir det jo slitsomt.

Når jeg er hos disse venninnene mine så bruker vi så lang tid på å lage maten, at vi knapt får tid til å spise. Det skal være egne skåler for ditt og datt. Vi kan ikke ta maten rett fra kjelen selv vi hadde spart tid på det. Det blir så mye styr, og når maten endelig er serveringsklar så går siste buss om tjue minutter.

Kanskje jeg blir så provosert over det, fordi jeg selv føler meg så primitiv i slike sammenhenger? Jeg tenker ofte, minst mulig oppvask.

Skrevet

Be henne skaffe seg et par unger, så går dette fenomenet over. :-)

Skrevet

Vi bruker ikke stoppeklokke ved pastakoking, i den forstand at pastaen må koke akkurat på sekundet. Men en varselklokke slik at man ikke glemmer av den er jo greit både for pasta og pizza :-)

Skrevet

Vi bruker ikke stoppeklokke ved pastakoking, i den forstand at pastaen må koke akkurat på sekundet. Men en varselklokke slik at man ikke glemmer av den er jo greit både for pasta og pizza :-)

Min policy også! Men her snakker vi stoppeklokke på sekundet med spesialinnkjøpt pasta, med dertil 3 sekunder under tilmålt kaldt vann - puh :-)

Skrevet

Sa hun, før hun døde av å sette seig pasta i halsen, og pastaen ble infisert på et skittent bord, og hun skar seg på plastglasset!

:skremt:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sa hun, før hun døde av å sette seig pasta i halsen, og pastaen ble infisert på et skittent bord, og hun skar seg på plastglasset!

:skremt:

Med vennlig hilsen

*knegg*

Hmmm, hadde likt å vise svaret ditt til disse, men skal holde meg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...