Gå til innhold

uønskede oppringninger

Anbefalte innlegg

Gjest vil være i fred
Skrevet

Hvis jeg har registert i Brønnøysundregisteret mot tlf.salg osv (og jeg trodde også markedføring) og jeg har hemmelig telefonnummer, hvordan kan da et markedsføringsinstitutt ringe meg? (Synovate MMI). Jeg ser at de har prøvd å ringe fire ganger ikveld og jeg blir bare irritert.

Skrevet

Reservasjon i Brønnøysundreg. gjelder visstnok ikke for markedsundersøkelser. Kun for telefonsalg.

Irriterende er bare fornavnet. De ringer sent på kvelden og på helgedager, og bryr seg ikke om vanlige regler for når folk kan forstyrres og ikke. Det er en forferdelig uting.

Gjest vil være i fred
Skrevet

https://w2.brreg.no/reservasjon/

"I Reservasjonsregisteret kan du reservere deg mot telefonsalg og adressert reklame, men ikke mot markeds- og opinionsundersøkelser."

Men hvordan får de tak i nummeret mitt da, når det er hemmelig?

Skrevet

Men hvordan får de tak i nummeret mitt da, når det er hemmelig?

Det vet jeg ikke, det høres rart ut. Spør dem!

Skrevet

La være å ta telefonen og om du kan så legg inn lydløs ringetone på dere nummer, evt. blokker nummeret slik at de ikke kommer gjennom hos deg.

Gjest Dolores77
Skrevet

du har kanskje deltatt i en konkurranse der det med liten skrift står at du godtar å bli kontaktet telefonisk av ulike selskaper...

Jeg er også i brønnøysundregistrene,

men er med i pointshop og har deltatt i en del kampanjer der hvor det står med liten skrift at man godtar slikt... da gjelder ikke reservasjonen.

Nå er det heldigvis sjeldent jeg blir oppringt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...