Gå til innhold

Et spørsmål om fødselspenger

Anbefalte innlegg

Det heter seg jo at man må jobbe 6 av de siste 10 mnd for å få fødselspenger. I mitt tilfelle har jeg hatt delvis sv.skapspermisjon og delvis jobbet. Jeg jobbet i juni (første mnd av graviditeten), gikk tilbake i svangerskapsperm (med 80% "lønn"), og begynte å jobbe igjen i midten av august. Det vil si at jeg har vært delvis og helt sykemeldt, men så vidt jeg har forstått beregnes fødselspenger også av sykepenger.

Det jeg lurer på er om man beregner fødselspenger ut fra de 6 siste sammenhengende mnd, eller om jeg kan be de beregne det av juni, og deretter fra sept-mars, da dette er mnd hvor jeg har jobbet 100%?

Jeg jobber forøvrig i en stor bedrift, hvor det er vanlig at vi mottar lønn under sv.skapsperm fra jobben. Vet du om de kan kreve at de 6 mnd skal være sammenhengende? De påstår nemlig det...

På forhånd tusen takk for svar.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...