Gå til innhold

Internet Explorer - feilmelding

Anbefalte innlegg

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Jeg har lenge hatt problemer med IE. På noen bestemte sider får jeg alltid feilmelding og IE lukkes, gjenoppretter og ny feilmelding. Det er også en innloggingsside hvor IE sier at brukernavn/passord er feil, noe det det ikke er.

Det blir flere og flere sider IE ikke godtar, og systemsjekk sier at det ikke er noe galt med PC'n.

Jeg kommer meg på nett via google chrome, men er vant til IE. På google chrome kommer feks ikke mine favoritter jeg har laget i IE opp. Jeg klarer ikke å lagre favoritter på google chrome.

Noen som har noen råd angående IE?

Skrevet

Reinstaller den, sammen med ny flash.

Sørg for at du har alt oppdatert (Windows Update eller lignende).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

''Reinstaller den, sammen med ny flash.

''

Takk for råd, men for avansert dataspråk til at jeg forstår hva jeg skal gjøre...

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1277577832' post='4387309]

''Reinstaller den, sammen med ny flash.

''

Takk for råd, men for avansert dataspråk til at jeg forstår hva jeg skal gjøre...

Sørg for at du har en fungerende nettleser, som Opera, Firefox eller lignende.

Gå til Start, kontrollpanelet og klikk på "Windows Update" (automatiske oppdateringer), osv. Kjør denne.

Gå til www.java.com og last ned nyeste versjon av Java (fjern haken for "Google Toolbar" hvis du ikke ønsker den).

Gå til http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=BUIGP (fjern haken for McAfee antivirus) for å installere oppdatert Flashplayer.

Se om det fungerer.

Hvis det ikke gjør det, gå til kontrollpanelet igjen, og velg ""legg til eller fjern programmer" og se om du kan avinstallere (fjerne) Internet Explorer.

Etterpå går du til www.microsoft.com og laster den ned på nytt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sørg for at du har en fungerende nettleser, som Opera, Firefox eller lignende.

Gå til Start, kontrollpanelet og klikk på "Windows Update" (automatiske oppdateringer), osv. Kjør denne.

Gå til www.java.com og last ned nyeste versjon av Java (fjern haken for "Google Toolbar" hvis du ikke ønsker den).

Gå til http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=BUIGP (fjern haken for McAfee antivirus) for å installere oppdatert Flashplayer.

Se om det fungerer.

Hvis det ikke gjør det, gå til kontrollpanelet igjen, og velg ""legg til eller fjern programmer" og se om du kan avinstallere (fjerne) Internet Explorer.

Etterpå går du til www.microsoft.com og laster den ned på nytt.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for god veiledning!

Gjorde først det første du foreslo, da det ikke virket avinstallerte jeg IE. Lastet ned IE på nytt. Ingen forandring. Nå kommer jeg ikke inn på dol via IE. Jeg kommer til hovedsiden, men ikke til forumet. Det kommer opp et vindu for å installere Adobe (R i en sirkel) Flash (R i en sirkel)Player 10.1. Jeg sier ja og får beskjed om at jeg må lukke IE og Windows Live og så vil den starte nedlasting automatisk. Jeg lukker IE og logger av msn - den registrer at jeg avslutter IE, men msn står fortsatt i vinduet. Jeg har logget av og på msn nå, men får den ikke bort. (Har også brukt søk i startmenyen og søkt på Live Messenger - den står som lukket.) Og da får jeg heller ikke lastet ned adobeflash- "the installer will automatically continue when this conflicting applications are closed: Live Messenger"

Dette er feilmeldingen som kommer på flere og flere sider. Det er helt vanlige sider, feks en nettbutikk, hjemmesiden til telefonmerket mitt..

''Internet Explorer har sluttet å prøve å gjenopprette dette webområdet. Det ser ut til at webområdet stadig har et problem.''

Vet du om det er noe mer jeg kan gjøre? Jeg har google chrome jeg kan bruke så jeg kommer ihvertfall på nett.

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1277588692' post='4387526]

Tusen takk for god veiledning!

Gjorde først det første du foreslo, da det ikke virket avinstallerte jeg IE. Lastet ned IE på nytt. Ingen forandring. Nå kommer jeg ikke inn på dol via IE. Jeg kommer til hovedsiden, men ikke til forumet. Det kommer opp et vindu for å installere Adobe (R i en sirkel) Flash (R i en sirkel)Player 10.1. Jeg sier ja og får beskjed om at jeg må lukke IE og Windows Live og så vil den starte nedlasting automatisk. Jeg lukker IE og logger av msn - den registrer at jeg avslutter IE, men msn står fortsatt i vinduet. Jeg har logget av og på msn nå, men får den ikke bort. (Har også brukt søk i startmenyen og søkt på Live Messenger - den står som lukket.) Og da får jeg heller ikke lastet ned adobeflash- "the installer will automatically continue when this conflicting applications are closed: Live Messenger"

Dette er feilmeldingen som kommer på flere og flere sider. Det er helt vanlige sider, feks en nettbutikk, hjemmesiden til telefonmerket mitt..

''Internet Explorer har sluttet å prøve å gjenopprette dette webområdet. Det ser ut til at webområdet stadig har et problem.''

Vet du om det er noe mer jeg kan gjøre? Jeg har google chrome jeg kan bruke så jeg kommer ihvertfall på nett.

Prøv å laste inn Adobe fra Chrome? Funker det?

Du kan sikkert drepe "Live Messenger" fra Task Manager (husker ikke hva den heter på norsk) hvis du vet hvilken prosess du skal drepe.

Skrevet

Med vennlig hilsen

''Det kommer opp et vindu for å installere Adobe (R i en sirkel) Flash (R i en sirkel)Player 10.1. Jeg sier ja og får beskjed om at jeg må lukke IE og Windows Live og så vil den starte nedlasting automatisk. Jeg lukker IE og logger av msn - den registrer at jeg avslutter IE, men msn står fortsatt i vinduet. Jeg har logget av og på msn nå, men får den ikke bort. (Har også brukt søk i startmenyen og søkt på Live Messenger - den står som lukket.) Og da får jeg heller ikke lastet ned adobeflash- "the installer will automatically continue when this conflicting applications are closed: Live Messenger"''

Jeg har avinstalleret og reinnstallert IE, men klarer ikke å innstallere flash. Maskinen sier at nedlastningen vil starte automatisk når jeg har lukket Windows Live. Jeg har forsøkt mange ganger. Windows Live er lukket men flash klarer ikke å registrere det..? What to do?

Har brukt google chrome nå, men synes ikke den er like oversiktelig som IE. Det er sikkert en vanesak, men jeg finner feks ikke verktøylinje. Jeg har googlet google chrome verktøylinje og fått mange treff. Det står at google chrome ikke er kompatibel med google toolbar og har andre forslag. Jeg har ikke peiling og vet ikke hvilken jeg evt skal velge. Har forsøkt å gå tilbake nå for å se hva den foreslo, i tilfelle du eller noen andre skulle vite hvilken som er best. Men finner selvfølgelig ikke den siden igjen nå..

Skrevet

Prøv å laste inn Adobe fra Chrome? Funker det?

Du kan sikkert drepe "Live Messenger" fra Task Manager (husker ikke hva den heter på norsk) hvis du vet hvilken prosess du skal drepe.

Etter mye googling fant jeg en side hvor jeg kunne laste ned Task Manger. Den drepte live messenger, og adobeflash ble installert. Jeg kommer nå inn på forumet via IE, men ellers er det de samme feilene.

Takk for gode råd og "trinn for trinn instruksjon"

Må vel belage meg på google chrome

Flimmer1365381250
Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1277686397' post='4388416]

Etter mye googling fant jeg en side hvor jeg kunne laste ned Task Manger. Den drepte live messenger, og adobeflash ble installert. Jeg kommer nå inn på forumet via IE, men ellers er det de samme feilene.

Takk for gode råd og "trinn for trinn instruksjon"

Må vel belage meg på google chrome

-Laste ned- task manager/oppgavebehandling?

Jeg tror jeg datt helt ut der.

The Punisher
Skrevet

Kjøp deg MAC. Problemfri datahverdag, fra dag 1. enklere kan det ikke bli...

Gjest PC vs. MAC = PC
Skrevet

Lenge siden du har reinstallert Windows fra scratch?

Skrevet

Lenge siden du har reinstallert Windows fra scratch?

Har aldri reinnstallert windows før, men sør sa det i sitt svar 26. juni så da klarte jeg til slutt det. Men det ble ikke noen forskjell.

Skrevet

-Laste ned- task manager/oppgavebehandling?

Jeg tror jeg datt helt ut der.

Jeg henger ikke med selv :o) Bare gjør det Sør skriver uten å forstå noe selv..

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1278010611' post='4390793]

Har aldri reinnstallert windows før, men sør sa det i sitt svar 26. juni så da klarte jeg til slutt det. Men det ble ikke noen forskjell.

Bytt til Chrome du. Den har en fin "inkognito" funksjon også.

Skrevet

Bytt til Chrome du. Den har en fin "inkognito" funksjon også.

Jeg bruker chrome nå, men synes det er litt tungvint. Har klart å overføre favoritter, men får ofte opp feilmelding. Da må jeg søke opp siden på nytt i chrome (samme adresse) og da kommer det ikke feilmelding. Så det hjalp ikke helt å importere snarveiene.

Skjønner heller ikke helt loggen. Tror jeg har klart å slette, men så kommer det opp forslag til sider jeg trodde jeg hadde slettet. Feks dol. Før jeg får besøk pleier jeg å slette loggen i tilfelle besøket skal sjekke noe på data'n. Da vil jeg ikke vise dol. Og har ikke forstått hvordan jeg kan bare slette dol. Når jeg sletter alt blir det jo veldig synlig at maskinen ikke kommer med noen forslag..

Hva mente du med inkognito?

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1278014639' post='4390851]

Jeg bruker chrome nå, men synes det er litt tungvint. Har klart å overføre favoritter, men får ofte opp feilmelding. Da må jeg søke opp siden på nytt i chrome (samme adresse) og da kommer det ikke feilmelding. Så det hjalp ikke helt å importere snarveiene.

Skjønner heller ikke helt loggen. Tror jeg har klart å slette, men så kommer det opp forslag til sider jeg trodde jeg hadde slettet. Feks dol. Før jeg får besøk pleier jeg å slette loggen i tilfelle besøket skal sjekke noe på data'n. Da vil jeg ikke vise dol. Og har ikke forstått hvordan jeg kan bare slette dol. Når jeg sletter alt blir det jo veldig synlig at maskinen ikke kommer med noen forslag..

Hva mente du med inkognito?

http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=no&answer=95464

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1278016085' post='4390873]

Oj!

Genialt - da slapp jeg jo slette logg problemstilliingen min også. Takk!

Vet du hvordan man legger til favoritter i chrome også? Prøvde å lagre linken din (når den var åpnet som favoritt uten å få det til).

Klikk på den lille stjernen til høyre i adressefelte (eller trykk Ctrl+D).

http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=no&answer=95739

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1278016725' post='4390883]

Takk!

Du som er allvitende om chrome vet kanskje også om jeg kan lagre bokmerker som huskes i inkognitomodus, men som ikke vises i vanlig modus?

Ble plutselig veldig fornøyd med chrome nå jeg ;o)

Nei, det går nok ikke.

''Endringer som gjøres i Google Chrome-bokmerkene ... mens du er i inkognitomodus, lagres alltid.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...