Gå til innhold

Jeg vil ha denne vekkerklokka, men...

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Utrolig nok er jeg oppe fra halv ni idag. En skjeldenhet at jeg våkner av meg selv sånn og bare kan stå opp. Svært ofte er jeg sykelig trøtt om morgenen (akkurat de siste ordene står i en legejournal). Så så jeg denne vekkerklokka på dingz.no.

http://www.dingz.no/799090/ikke-for-idioter. MEN jeg får ikke noe treff på eBay, som de viser til. Fra den engelske siden det linkes til, oppgir de en "this eBay seller," man man kommer da bare inn i en eBay shop hvor søket har blitt konvertert til men's (fra mensa). Null iq-vekkerklokker, bare herreklokker.

Noen som kjenner til denne eller noe lignende? Nå har jeg en Sonic Bomb til mine naboers fortivilelse. Den bråker som fra helvete, men det er alt for lett å slå den av.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Den der kunne jeg også trengt!

Jeg er en racer til å slå av vekkerklokken, snu meg rundt og fortsette å sove. Jeg har derfor flere vekkerklokker, men det hender likevel litt for ofte at jeg klarer å slå av alle sammen og sove videre. God på å forsove meg :(

Skrevet

Jeg fant også den. £29,99 blir 291,50 NOK ifølge valutakalkulatoren. Ved kjøp over 200 NOK må man betale toll og mva om jeg har forstått det riktig.

Vet du noe om hvor mye toll og mva vil utgjøre? Kan fort bli en veldig dyr vekkerklokke. Har forsøkt å lete selv, men ikke lykkes.

Skrevet

Har søkt på nettet og funnet mange steder hvor de selger Sonic Bomb. Men den koster over 200 NOK og da blir det toll og mva hvis jeg har forstått reglene riktig. Har vært inne på elkjøp, expert, clas Ohlson, spaceworld uten å finne den.

Vet du om den selges i butikk i Norge? Evt fra en norsk nettbutikk?

Gjest ijjuuyh
Skrevet

Den selges på enklereliv.no eller i butikken deres. Så den her om dagen.

Gjest ijjjuuuh
Skrevet

Den selges på enklereliv.no eller i butikken deres. Så den her om dagen.

Jeg leste litt fort. Trodde du så etter sonic bomb. Den andre har de ikke på overnevnte butikk

Gjest Nerda
Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1277645639' post='4387957]

Den der kunne jeg også trengt!

Jeg er en racer til å slå av vekkerklokken, snu meg rundt og fortsette å sove. Jeg har derfor flere vekkerklokker, men det hender likevel litt for ofte at jeg klarer å slå av alle sammen og sove videre. God på å forsove meg :(

Hehe, det er godt at jeg ikke er aleine om å ha det slik! Men kjipt for alle andre som har det sånn likevel seff.

Vet ikke om jeg var uklar, men jeg HAR PR NÅ en "Sonic Bomb" som ganske riktig er kjøpt hos Enklere Liv.

Men dumme meg som ikke googlet, Takk for tips googler'n!

Tollen er noe dritt, man kan ikke unngå det. Men jeg tror ikke det blir så vanvittig på en vare som bare så vidt er over. Jeg kjøpte noe til ca 400kr en gang, måtte vel ut med om trent 200 i fortollingsgebyr og oppkrav. Hva du må ut med av fortollingsgebyr og slikt avhenger av sendingsfirmaet. Noen fortoller varer for en, har vært borti det med DHL. Da tok de ca 50 USD (+ samme beløp i porto). Dermed ble det ganske dyrt tilsammen. De fortollingsgreiene er noe makkverk og en skikkelig vitenskap. At de virkelig har grensa så lavt er helt på trynet. Det eneste man kan kjøpe uten å betale fortollingsgebyr og evt. toll for er bøker. Ikke skjønner jeg hvorfor!

Skrevet

Hehe, det er godt at jeg ikke er aleine om å ha det slik! Men kjipt for alle andre som har det sånn likevel seff.

Vet ikke om jeg var uklar, men jeg HAR PR NÅ en "Sonic Bomb" som ganske riktig er kjøpt hos Enklere Liv.

Men dumme meg som ikke googlet, Takk for tips googler'n!

Tollen er noe dritt, man kan ikke unngå det. Men jeg tror ikke det blir så vanvittig på en vare som bare så vidt er over. Jeg kjøpte noe til ca 400kr en gang, måtte vel ut med om trent 200 i fortollingsgebyr og oppkrav. Hva du må ut med av fortollingsgebyr og slikt avhenger av sendingsfirmaet. Noen fortoller varer for en, har vært borti det med DHL. Da tok de ca 50 USD (+ samme beløp i porto). Dermed ble det ganske dyrt tilsammen. De fortollingsgreiene er noe makkverk og en skikkelig vitenskap. At de virkelig har grensa så lavt er helt på trynet. Det eneste man kan kjøpe uten å betale fortollingsgebyr og evt. toll for er bøker. Ikke skjønner jeg hvorfor!

Det var IQ-vekkerklokken jeg også ville ha. Men jeg tenkte på den du har (sonic bomb?) som et alternativ dersom det var store prisforskjeller. Ettersom man aldri kan vite tollbeløpet i forkant kan jeg ikke sammenligne prisen mellom sonic bomb og IQ-klokken.

Tollen er virkelig noe dritt og grensen altfor lav - får jo knapt kjøpt en mascara..

Når vi har disse tollreglene kan det da ikke være umulig å gi informasjon om beløp i forkant. Så kan man se om man tjener på å kjøpe på nett eller ikke. Vet at det er ulike leverandører osv - men det må jo gå an! Om ikke eksakt beløp, så et ca-beløp. Da har man noe å forholde seg til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...