Gå til innhold

Dette kan skje i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Jeg har ikke fordommer mot verken kristne eller frpere.

Det jeg skriver mot frpere er godt fundert, og på ingen måte fordommer.

Du er ikke sann. Du nevner frp i alle negative ordelag du klarer, så hvis ikke det er fordømming så vet ikke jeg. og er det diskusjoner om muslimer, så drar du inn kristne og kristendommen, for å fordømme dem. Det er til tider veldig kvalmt det også.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• EnolaGay

8

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

slik som du fordømmer frp

Frp er et politisk parti, og de som er medlemmer der har utført en handling og sagt seg enig i hovedpunktene av partiets politikk. Samme som Ap, SV, KrF og alle andre partier.

"Innvandrere" er har intet slikt felles.

Skrevet

Du er ikke sann. Du nevner frp i alle negative ordelag du klarer, så hvis ikke det er fordømming så vet ikke jeg. og er det diskusjoner om muslimer, så drar du inn kristne og kristendommen, for å fordømme dem. Det er til tider veldig kvalmt det også.

Tror du "fordømmer" og "fordommer" er det samme?

Sjekk ordboken!

Skrevet

Hva er mest alvorlig: fyre opp en by, eller starte en tråd?

Å starte en tråd, som har som hensikt å nøre opp under ting som kan føre til at en by blir brent (ettersom byen ikke brenner nå).

Folk som "speer" er en langt større trussel mot Norge og demokratiet enn det en liten gjeng ungdommer er.

Skrevet

Tror du "fordømmer" og "fordommer" er det samme?

Sjekk ordboken!

at du har fordommer mot frp og kristne, det har jeg iallefall funnet ut. (hva å fordømme betyr i ordboka, driter vel jeg i. du skjønner godt hva jeg mener)

Skrevet

Å starte en tråd, som har som hensikt å nøre opp under ting som kan føre til at en by blir brent (ettersom byen ikke brenner nå).

Folk som "speer" er en langt større trussel mot Norge og demokratiet enn det en liten gjeng ungdommer er.

du er utrolig naiv.

Skrevet

at du har fordommer mot frp og kristne, det har jeg iallefall funnet ut. (hva å fordømme betyr i ordboka, driter vel jeg i. du skjønner godt hva jeg mener)

Jeg leser hva du skriver, men du bruker jo ordene feil.

Gjest fra bergen
Skrevet

Tvertimot.

harikkenickfortiden har rett.

Skrevet

Denne Nomade-pakistaneren i NRK kommer med en bok snart. Han må vel kunne sies å være en relativt godt integrert pakistaner som har lyktes. Men selv han sliter når han leser i avisene, og spesielt på diverse forum og i debattene under f.eks. artikler i Dagbladet.

Og er det rart? Sånne som Speer sitter dag og natt og spyr ut eder og galle mot sånne som ham (muslimer).

Tenk deg sinnet til de som ikke er like vellykka som denne karen når de ser hatet mot deres gruppe daglig.

Hvis det er noen som er farlige for Norge er det sånne som Speer. De skaper hat og motsetninger, noe som også ser ut til å være deres mål, og disse stutumene skriker så høyt og mye at menneskene de skriker mot kan finne på å tro de representerer nordmenn flest.

Folk flest er ikke så dumme at de tror på alt de leser. Og jeg har enda til gode ¨å se en artikkel fra "de andre" som adresserer disse problemene. Med unntak av Shabana Rehman. Nomadefyren du drar frem lager feel good tv og viser det vakreste fra Norsk/Indisk natur.

Og det lønner seg bare ikke å hakke løs på etniske nordmenn for alt og alles problemer her i verden. Eller fyre opp byene i tide og utide. Eller ta fra Speer retten til å snakke.

Skrevet

Folk flest er ikke så dumme at de tror på alt de leser. Og jeg har enda til gode ¨å se en artikkel fra "de andre" som adresserer disse problemene. Med unntak av Shabana Rehman. Nomadefyren du drar frem lager feel good tv og viser det vakreste fra Norsk/Indisk natur.

Og det lønner seg bare ikke å hakke løs på etniske nordmenn for alt og alles problemer her i verden. Eller fyre opp byene i tide og utide. Eller ta fra Speer retten til å snakke.

Hvem er det som fratar "speer" retten til å snakke, EnolaGay?

Jeg påpeker at det som hun bedriver er å nøre opp under "oss og dem"-mentaliteten.

===

Og hvem er det som "hakker løs på etniske nordmenn"?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvem er det som fratar "speer" retten til å snakke, EnolaGay?

Jeg påpeker at det som hun bedriver er å nøre opp under "oss og dem"-mentaliteten.

===

Og hvem er det som "hakker løs på etniske nordmenn"?

Med vennlig hilsen

Måten du diskuterer og kverulerer på. Jeg kan forstå prinsippene men det er et stykke derfra til virkeligheten. Folk føler seg ansvarliggjort, gjort til skurker og tråkket på. Det gavner ikke saken, å lage et bedre mer tolerant samfunn.

Skrevet

Måten du diskuterer og kverulerer på. Jeg kan forstå prinsippene men det er et stykke derfra til virkeligheten. Folk føler seg ansvarliggjort, gjort til skurker og tråkket på. Det gavner ikke saken, å lage et bedre mer tolerant samfunn.

Men det er jo akkurat det "speer" gjør med alle innvandrere, mens jeg retter kritikken kun mot det hun skriver. Jeg fordømmer ikke andre nordmenn, eller andre uskyldige. Jeg kritiserer det hun skriver (og begrunner hvorfor), og ikke "naboen hennes".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tenkte du kunne lese litt om hva folk flest mener:

''

Stockholm (NTB-TT): Svenske blir stadig mer positive til innvandring, og aller mest positive er kvinner, de unge og folk som bor i by, viser en ny undersøkelse.''

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2909611.ece

'' Seks av ti innbyggere her i landet mener at innvandring er positivt, ifølge en måling som Sentio har laget for Nationen.

61 prosent mener innvandring er positivt. 23 prosent synes derimot ikke at innvandring er positivt for Norge, ifølge målingen.

Andelen som mener innvandring er positivt har økt fra i fjor, da 46 prosent mente det samme. Folk på bygda er mest skeptisk til innvandring, mens innbyggerne i Oslo og de andre store byene er mest positive.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10007293

En meget positiv utvikling! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er vel ingen som forsøker å ta fra noen retten til å snakke? Sånn bortsett fra Dagbladet og co, naturligvis, som har et svare leven med å sensurere alt det rasistiske oppgulpet som havner under enhver artikkel om innvandring, og for øvrig enhver artikkel om andre ting, f.eks. fotball-vm. Disse folka benytter alle anledninger til å hetse muslimer i enhver artikkel, og de vet at redaksjonene ikke sjekker tråder som ikke omhandler innvandring like nøye, så nå spyr de ut sin eder og galle også der.

Så lenge de har muligheten til å skrive driver de sin propaganda.

De skaper hat.

Når så du forresten noen av disse folka kritisere noen fra andre religioner? Drap utført av nordmenn (selv om nesten alle drapene i Norge i år er utført av nordmenn?), kriminalitet utført av nordmenn?

Enkelte av disse rabiate menneskene er så rasistiske at de tolker enhver handling utført av en muslim som "typisk muslimsk". Se på Zidane i forrige VM. Røyk ut fordi han ga en italiener en skalle i brystkassa. Debattene på nettet, også her inne, dreide seg om Zidane som muslim, selv om de desidert verste i fotballen er sør-europeere, ofte katolikker.

Som om det i det hele tatt går an å skylde på religion her.

Men disse klarer det.

De er intet annet enn simple rasister, selv om de skriker "nå er debatten drept" hver gang noen skulle påpeke det.

Det er tross alt de som gjør rase eller religon til tema uansett hva det er.

... dvs: Kun rundt Islam. De andre kan ikke unnskyldes med religion, kun muslimer.

Skrevet

Det er vel ingen som forsøker å ta fra noen retten til å snakke? Sånn bortsett fra Dagbladet og co, naturligvis, som har et svare leven med å sensurere alt det rasistiske oppgulpet som havner under enhver artikkel om innvandring, og for øvrig enhver artikkel om andre ting, f.eks. fotball-vm. Disse folka benytter alle anledninger til å hetse muslimer i enhver artikkel, og de vet at redaksjonene ikke sjekker tråder som ikke omhandler innvandring like nøye, så nå spyr de ut sin eder og galle også der.

Så lenge de har muligheten til å skrive driver de sin propaganda.

De skaper hat.

Når så du forresten noen av disse folka kritisere noen fra andre religioner? Drap utført av nordmenn (selv om nesten alle drapene i Norge i år er utført av nordmenn?), kriminalitet utført av nordmenn?

Enkelte av disse rabiate menneskene er så rasistiske at de tolker enhver handling utført av en muslim som "typisk muslimsk". Se på Zidane i forrige VM. Røyk ut fordi han ga en italiener en skalle i brystkassa. Debattene på nettet, også her inne, dreide seg om Zidane som muslim, selv om de desidert verste i fotballen er sør-europeere, ofte katolikker.

Som om det i det hele tatt går an å skylde på religion her.

Men disse klarer det.

De er intet annet enn simple rasister, selv om de skriker "nå er debatten drept" hver gang noen skulle påpeke det.

Det er tross alt de som gjør rase eller religon til tema uansett hva det er.

... dvs: Kun rundt Islam. De andre kan ikke unnskyldes med religion, kun muslimer.

Godt innlegg.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...