Gå til innhold

Tilbehør for å duse ned mørkeblå sofa

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg, så jeg prøver her. Vi har en sofa (2- og 3-seter) i mørkeblått stoff. Vi har igrunnen aldri vært så glad i den, men tenkte å beholde den litt til. Er det noen som vet hvilke farger jeg kan bruke på pynteputer og duker som liksom kan duse ned det mørkeblå litt?

Gjest peanøtt
Skrevet

Beigetoner.

Skulle til å svare akkurat det samme.. Noe i beige og hvitt kanskje så det ikke blir for dunkelt. Beige passer godt til å duse ned farger.

Skrevet

enig m svaret beige, evt andre lyse/duse/rolige farger du har i boligen/rommet fra før.

Gjest regnbow
Skrevet

Skulle til å svare akkurat det samme.. Noe i beige og hvitt kanskje så det ikke blir for dunkelt. Beige passer godt til å duse ned farger.

Enig med deg. Ellers kan rødt også være fint til mørkeblått. Kvikker opp litt.

Gjest gomle
Skrevet

enig m svaret beige, evt andre lyse/duse/rolige farger du har i boligen/rommet fra før.

jeg prøvde med beige, men det ble altfor stor kontrast til sofaen, og heller fremhevet farge synes jeg. Den er ganske mye blå, selv om den er litt dyp.

Gjest peanøtt
Skrevet

jeg prøvde med beige, men det ble altfor stor kontrast til sofaen, og heller fremhevet farge synes jeg. Den er ganske mye blå, selv om den er litt dyp.

Det må nesten bli noen duse farger som noen andre skrev her (inkl meg selv). Hvis du vil ha noen farger som ikke fremhever sofaen må det nesten bli puter med omtrent samme farge som sofaen. Kan ikke se framfor meg at blå puter i en blå sofa vil være noe særlig fint, men det er lov å prøve. Når en først har en blå sofa kan det være kult med litt kontraster, f.eks puter som er stripete i hvitt og sort, eller helt hvite puter. Det kan kanskje også være fint om du har mange puter i forskjellige farger, men da gjerne duse farger, som at du har noen puter i svak rosa, gul, beige og kanskje noen i svart og hvitt. Hva med dyp turkis? Men da må du nok ha en annen farge på duken (hvit/beige). Her er det viktig med smak og at du finner fargetoner som passer sammen.

Gjest girasol
Skrevet

lysegrønn... du vil ikke tro det, men det er sant

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...