Gå til innhold

Reglene må endres! (Abort og mindreårige)

Anbefalte innlegg

Skrevet

*deler ut Paracet*

*Rapper to paracet jeg også* =)

Mary Poppins
Skrevet

Foreldrene visste ikke at hun var gravid og heller ikke at hun engang hadde en kjæreste!

Ja, jeg er helt enig i det du skriver om at det er en god idè med p-piller til mindreårige (når slike ting skjer som beskrevet i innlegget mitt), men da synes jeg at foreldrene skal varsles om det. Jeg hadde iallefall ikke likt at datteren min på 12 år hadde et seksualliv.

Og hadde jeg fått greie på det, ville jeg ha forsøkt og korrigert slik oppførsel. For meg er det overhodet ikke akseptabelt at verken min 12 årige eller 14 årige datter har sex. Som forelder må man kunne ha nok myndighet ovenfor barna sine til å forby slikt. Og selvsagt forklare hvorfor.

Jeg vet om veldig mange mindreårige jenter som ikke ville gått på p-piller dersom foreldrene var nødt til å vite om det. Du kan jo tenke deg hva konsekvensen av det kan være.

Skrevet

Hvis barnevernet skulle kobles inn i slike saker, tror jeg de hadde fått utrolig mye å gjøre, det er nok slik at mange fjortenåringer har sex og guttene er ikke stort eldre.

Jeg må si meg enig med de andre nedover at det viktigste er å forhindre graviditet og de aller fleste foreldre har vel snakket med ungene sine og sagt hva de mener om sex i så ung alder enten ungen har kjæreste eller ikke.

Persille1365381127
Skrevet

Kanskje man som forelder heller skal se seg selv litt i speilet i en sånn situasjon, fremfor å angripe et tilbud til ungdom for å hjelpe dem i vanskelige situasjoner.

Prevensjon er bra! De hadde ikke hatt mindre sex om de ikke hadde tilgang på prevensjon. De hadde hatt mer risikofylt sex...

Og som Sør sier; det er bedre at noen hjelper henne med å gjennomføre den aborten hun ønsker - enn at hun forsøker å abortere på egenhånd. Det er ikke tilstander vi vil ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...