Gå til innhold

facebook igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest fb.bruker
Skrevet

Jeg har skjønt at det er mye uenighet ute og går om hva man kan skrive/legge ut på facebook... Jeg er selv en utadvent person som gjerne deler fra mitt liv med vennene mine. Før pleide jeg å skrive ganske ofte, men nå har jeg fått følelsen av at jeg "dummer meg ut" hvis jeg er aktiv der inne. Har registrert grupper som "vi som ikke oppdaterer status hver gang vi trener, spiser osv..." Jeg kjente jeg ble litt heit når jeg så den gruppa som en av mine venner hadde blitt med i. Jeg har jo ofte skrevet om at jeg har trent. Jeg liker som sagt å dele fra hverdagen min... Jeg syns i hvertfall det er hyggelig når folk skriver om dagligdagse ting jeg da. Jeg syns vel egentlig det er en uting at enkelte skal diktere hvordan andre skal bruke dette mediet.

Er jeg helt alene om å tenke slik?

Gjest Uskyldig moro
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye i mot at noen legger inn intetsigende setninger om hverdagsns gjøremål.

Er jo ingen som er slemme med hverandre. Er jo helt ufarlig og uskyldig moro...og enda morsommere er det når disse innleggene får massevis av svar.

Gjest togli
Skrevet

Det dumme med FB er alle som skal himle med øynene over måten FB brukes på... Sånn er det kanskje med alt som er "nytt"?

Idag ler vi litt av diskusjonene rundt mobiltelefoner når de kom på markedet. Den gangen var det nærmest "barnevernet neste" dersom tiåringer fikk mobil ;)

Jeg skjønner godt at du blir usikker for det kan også jeg bli... Har jo ikke lyst at folk skal le av meg og synes jeg er teit fordi jeg skriver at jeg bakte ei kake idag e.l. ;) På den annen side kan man ikke la seg diktere av hva andre tenker og tror. De som trives med å blande seg opp i hva andre skriver på FB har trolig et større problem enn det du har, så skriv hva du vil så lenge du ikke sårer andre :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye i mot at noen legger inn intetsigende setninger om hverdagsns gjøremål.

Er jo ingen som er slemme med hverandre. Er jo helt ufarlig og uskyldig moro...og enda morsommere er det når disse innleggene får massevis av svar.

Enig!

Gjest togli
Skrevet

..at slike "enkle" statusoppdateringer ofte kan utvikle seg til de utroligste "diskusjoner". Det er ikke rent sjelden jeg ler så jeg hikster av diverse kommentarer :))

Man kan ikke ta livet så alvorlig at alt hele tiden må være alvor og "dype" diskusjoner ;)

FB er også en kjedelig arena for de som skriver lite, men med en gang man er flink til å oppdatere osv så får man igang "samtaler" og "kontakt" med andre mennesker. Hva som er så ille med det skjønner jeg ikke ;)

Skrevet

jeg syns folk får skrive hva de vil jeg da..

Gjest Ebbas
Skrevet

Synes du skal bruke fb slik som du har lyst til, men kanskje likevel være litt obs på hvor ofte du gjentar deg selv + oppdateringshyppighet?

Jeg har en tidligere skolekamerat som *hver* morgen poster en permutasjon av 'åh, mårrakaffe' som status. Det irriterer meg ikke, men det gir meg ikke så mye heller. Når samme person også poster for å informere om kopp nummer 3 med kaffe, så er det jo egentlig mest komisk.. Og klart, det former mitt inntrykk av ham og hans liv, men det plager meg ikke på noen måte..

Mange folk digger å irritere seg. Det er ikke ditt problem, bruk facebook som du vil. Personlig prøver jeg likevel å tenke litt over hva jeg poster, variasjon og innhold, fordi, om man vil det eller ikke, så er facebook en måte å broadcaste seg selv på. Men ja, jeg kan definitivt poste ubetydeligheter om hverdagen, og interessant nok er det gjerne banale statusoppdateringer som får mange kommentarer, mens en mer dyptpløyende observasjon får færre kommentarer (og fra helt andre på vennelista).

Vet ikke helt hvor jeg ville lenger, men tror oppsummeringa er 'ikke vær bekymra, bruk facebook på den måten som passer deg'. :-)

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg syns det er mer irriterende med de som aldri skriver noe, ikke engang et bilde har de... og ikke gidder de å skrive med/til folk... så da er de der kanskje bare for å snoke? Kjedelig å ha sånne "venner" :) Litt av meningen med facebook er jo å holde kontakt med folk og bli oppdatert på hva som skjer med livet deres.

Men man trenger ikke skrive hva man spiste til middag (med mindre det er noe veldig spesielt som slangekjøtt og sånn hehe) eller hva man gjorde på do ;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg syns det er mer irriterende med de som aldri skriver noe, ikke engang et bilde har de... og ikke gidder de å skrive med/til folk... så da er de der kanskje bare for å snoke? Kjedelig å ha sånne "venner" :) Litt av meningen med facebook er jo å holde kontakt med folk og bli oppdatert på hva som skjer med livet deres.

Men man trenger ikke skrive hva man spiste til middag (med mindre det er noe veldig spesielt som slangekjøtt og sånn hehe) eller hva man gjorde på do ;-)

''Jeg syns det er mer irriterende med de som aldri skriver noe, ikke engang et bilde har de... og ikke gidder de å skrive med/til folk... så da er de der kanskje bare for å snoke? Kjedelig å ha sånne "venner" :) Litt av meningen med facebook er jo å holde kontakt med folk og bli oppdatert på hva som skjer med livet deres.''

Et godt poeng :)

''Men man trenger ikke skrive hva man spiste til middag (med mindre det er noe veldig spesielt som slangekjøtt og sånn hehe) eller hva man gjorde på do ;-)''

Det er mulig jeg har sær sans for humor, men jeg kan få latterkick av slike herlige hverdagslige kommentarer på FB. Her forleden skrev en kompis på statusen sin: "Jeg er trøtt!" hvorpå en annen av hans kompiser svarte med "God morgen! Jeg er sulten"...... Og jeg lo så jeg skreik... Ja, jeg vet jeg er rar ;-))

Gjest Dolores77
Skrevet

''Jeg syns det er mer irriterende med de som aldri skriver noe, ikke engang et bilde har de... og ikke gidder de å skrive med/til folk... så da er de der kanskje bare for å snoke? Kjedelig å ha sånne "venner" :) Litt av meningen med facebook er jo å holde kontakt med folk og bli oppdatert på hva som skjer med livet deres.''

''Men man trenger ikke skrive hva man spiste til middag (med mindre det er noe veldig spesielt som slangekjøtt og sånn hehe) eller hva man gjorde på do ;-)''

Det er mulig jeg har sær sans for humor, men jeg kan få latterkick av slike herlige hverdagslige kommentarer på FB. Her forleden skrev en kompis på statusen sin: "Jeg er trøtt!" hvorpå en annen av hans kompiser svarte med "God morgen! Jeg er sulten"...... Og jeg lo så jeg skreik... Ja, jeg vet jeg er rar ;-))

Alltid morsomt med litt humor i hverdagen :)

Gjest togli
Skrevet

Alltid morsomt med litt humor i hverdagen :)

Jepp:)

Skrevet

;) vi kjenner hverandres venner ser jeg ;)

Gjest togli
Skrevet

;) vi kjenner hverandres venner ser jeg ;)

Kult :) Ta kontakt på FB da :)

Skrevet

Jeg har et par venner på vennelista mi som oppdaterer hele tiden, og om ting som det virker som om de skriver bare for å fortelle andre hvor utrolig flinke de er. (Type: "Jeg har trent, bakt 4 brød, ryddet i kjøleskapet og skal nå rydde soveromsskapene. Og for en herlig dag dette er." Og da er klokka 8 på morgenen...)

Jeg synes folk må få skrive akkurat hva de vil, men jeg forbeholder meg retten til å bli litt irritert på noe ;)

Skrevet

Jeg irriterer meg mer over folk som IKKE skriver.

Tenk hvor kjedelig det hadde vært hvis ingen skriver noe ?

Så bare skriv du. :-)

Skrevet

Joa, det er helt greit å oppdatere status, sånn man følger litt med på hva som skjer i andres liv. :) Men tenk litt over hva som er totalt uinteressant for andre å vite om.. Selvskryt er heller ikke noe særlig, greit nok av og til hvis man har gjort noe man ikke pleier å gjøre.. Men å fortelle om hver gang man trener, vasker eller støvsuger er kjedelig..

Har en bekjent som skriver sånne ting som "NN er så flink til å ta øyedråper" om sønnen som er under et år.. *dåååååååååån* Flink til å ta øyedråper? Javel, spennende - NOT. Eller "nå skal jeg styke 14 skjorter til kjøre mannen min", javel.. så gøy da!!??

Gjest grønn tegnestift
Skrevet

Jeg irriterer meg mer over folk som IKKE skriver.

Tenk hvor kjedelig det hadde vært hvis ingen skriver noe ?

Så bare skriv du. :-)

Sant! Det ville vært fryktelig kjedelig på fb hvis ingen skrev stort. Heldigvis har mange et stort behov for å bli sett:)

Likevel, jeg må jo innrømme at jeg synes enkelte drar det litt vel langt. Det virker som de må informere om absolutt alt de gjør for å overbevis seg selv og andre om at de er interessante mennesker som har et liv. Det er noe litt stakkarslig over det, synes jeg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at folk skriver.

Noen skriver mye, som for meg ikke er så interessant, men det gjør da ingenting! Jeg hopper jo bare over det, verre er det ikke. Så skriver jeg selv det jeg lyster.

Noen publiserer mye i løpet av en dag, noen lite, noen forteller hva de har til middag hver dag, andre oppdaterer når det skjer noe spennende. Noe leser jeg, annet hopper jeg bare over, folk må gjøre det de synes er best for seg. :o)

Jeg er så lat at jeg ikke gidder å irritere meg ;o)

Eneste er vel kanskje dem som aldri skriver, aldri har bilde, og tydligvis vil være venn med meg for å finne ut hva jeg styrer med, men ikke gir noe tilbake. Det finnes en sletteknapp som jeg bruker da. Vennskap skal gå begge veier, men det er sjelden at jeg opplever det, kun med noen få.

Blokekringsknappen bruker jeg også noen er veldig opptatt av ås ende blomster o.l, jeg er ikke, så jeg blokkerer enkelte ting. Ikke det at det irriterer meg, men jeg selv gjør det ikke. Det er det som er det fine med FB, kan blokkere dill man selv ikke bruker.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg syns det er mer irriterende med de som aldri skriver noe, ikke engang et bilde har de... og ikke gidder de å skrive med/til folk... så da er de der kanskje bare for å snoke?''

Tror vanligvis neppe de er særlig interessert i å snoke :-). De er bare generelt lite interessert i Facebook (dog har de vel vært litt nysgjerrige), og svarer bare på henvendelser og venneforespørsler. Kjenne mange slike.

Gjest abc1234
Skrevet

Jeg har et par venner på vennelista mi som oppdaterer hele tiden, og om ting som det virker som om de skriver bare for å fortelle andre hvor utrolig flinke de er. (Type: "Jeg har trent, bakt 4 brød, ryddet i kjøleskapet og skal nå rydde soveromsskapene. Og for en herlig dag dette er." Og da er klokka 8 på morgenen...)

Jeg synes folk må få skrive akkurat hva de vil, men jeg forbeholder meg retten til å bli litt irritert på noe ;)

''Jeg har trent, bakt 4 brød, ryddet i kjøleskapet

og skal nå rydde soveromsskapene''

Jeg liker litt av disse typer innlegg. Det får meg selv til å sette i gang med

å få gjort noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...