Gå til innhold

Forsikring på PC, hva dekkes

Anbefalte innlegg

Gjest TantePC
Skrevet

Jeg har en stasjonær PC som plutselig sluknet under nettsurfing i gårkveld. Den ville først ikke slå seg på igjen, jegdro ut kontakten og ventet en stund, da jeg satt kontakten i startet maskinen men der kom ikke noe "på"lys, luktet også svært svidd. Har en vanlig 3 års forsikring (Elkjøp) og har 1 år igjen av denne, vil dette dekkes av forsikring?

Skrevet

Det høres ut som en garantisak for meg.

Gjest TantePC
Skrevet

Det høres ut som en garantisak for meg.

Det er kanskje det. Håper det ordner seg, ufattelig trasig :-/

Skrevet

Om elkjøp har 3 års garanti på den vil det nok gå.

Men de vil nok først prøve å finne ut om du har forvoldet skaden selv.

Håper du ikke har satt inn mere RAM, ny hard disk osv selv. For da går automatisk garantien bort :(

Skrevet

Det som ikke dekkes på vanlig forsikring (hvilket vel er et år) og reklamasjon (som vel er 5) dekkes av den spesielle Elkjøpforsikringen din

Du får produktet reparert, eller byttet til et tilsvarende produkt

Vær obs hvis du får byttet hele pc (hvilket jeg ikke tror for ant så er det noe hovedkort eller noe som kan byttes) at du kan ende opp med et produkt med dårligere spesifikasjoner. Så sjekk og samarbeid med dem slik at du får et produkt du kan være fornøyd med

Pc skal leveres på Elkjøp, du får beskjed om hva du skal gjøre. Hvis du skal bruke den spesielle forsikringen så får du et innleveringsnummer på Elkjøp som du oppgir pr tlf eller internet når du registrerer det ødelagte produktet

Siden pc`n din er såpass gammel så er det en egenandel på den forsikringen på 500.- kr.

:)

Skrevet

Håper du ikke har satt inn mere RAM, ny hard disk osv selv. For da går automatisk garantien bort :(

"Om elkjøp har tre års garanti på den"

Elkjøp kan ikke velge om de skal ha reklamasjonsrett/ garanti etter kjøpsloven på et produkt.

Gjest TantePc
Skrevet

Det som ikke dekkes på vanlig forsikring (hvilket vel er et år) og reklamasjon (som vel er 5) dekkes av den spesielle Elkjøpforsikringen din

Du får produktet reparert, eller byttet til et tilsvarende produkt

Vær obs hvis du får byttet hele pc (hvilket jeg ikke tror for ant så er det noe hovedkort eller noe som kan byttes) at du kan ende opp med et produkt med dårligere spesifikasjoner. Så sjekk og samarbeid med dem slik at du får et produkt du kan være fornøyd med

Pc skal leveres på Elkjøp, du får beskjed om hva du skal gjøre. Hvis du skal bruke den spesielle forsikringen så får du et innleveringsnummer på Elkjøp som du oppgir pr tlf eller internet når du registrerer det ødelagte produktet

Siden pc`n din er såpass gammel så er det en egenandel på den forsikringen på 500.- kr.

:)

Jeg har liksom ikke noe spesiell elkjøpforsikring jeg? Bare 3 års forsikring på pc som jeg kjøpte og så er det vel 5 år på garanti.

Gjest TantePc
Skrevet

Ikke satt i noe jeg..heldigvis. Ikke gjort noe annet enn å skru pcen av og på .. Uff håper det dekkes :-/ Får stå på her :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...