Gå til innhold

Bygge hus - hva er inkludert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leker litt med tanken på å bygge hus. Har såvidt kikket litt i noen kataloger hvor det står priser. Men de prisene som byggefirmaene opererer med, hva er inkludert? Kan man regne med at ALT er inkludert i prisen eller kommer det normalt masse ekstrakostnader? Isåfall hva?

Nå tar jeg utg.punkt i at man har tomt da.

Persille1365381127
Skrevet

Uten å være skråsikker, så tror jeg det blir litt som å spørre Ikea hva det koster å handle der...

Jeg vil tro du får et ferdig hus med standard vegger & gulv. Og så må du betale tillegg for det gulvet du vil ha (parkett, laminat, flis), tillegg for bad og kjøkken i sin helhet, tillegg for vegger (maling, tapet, panel), tak (takstein, shingel), i det hele tatt. Jeg tror det blir en del dyrere enn det som står i katalogen, men det er umulig å si noe om hvor mye,

Et kjøkken kan jo variere fra 30.000 til 300.000 i pris f.eks. Parkett koster fra 399 til 3999 for m2 osv.

Ino1365381263
Skrevet

Forutsatt at du har tomt kommer det ihvertfall på grunnarbeider (graving/springing/planering...) + grunnmur + vann og strøm fra tomtegrense til hus, selve huset finner du i katalogene (hva som er inkludert står også der).

Det kommer vel for de fleste på en del ekstra...(oppgradering av kjøkken, parkett, porselen++ etter hva man ønsker).

Byggemelding koster penger, og selvfølgelig å få noen til å sette opp huset.

Tilkoblingsavgifter for vann/kloakk er ingen ubetydelig utgift (se aktuell komuneshjemmesider for å finne rett sum)

Så sett opp et skikkelig budsjett, let frem priser og se om drømmen er realistisk :-)

Lykke til!

Gjest Theresa G
Skrevet

Tommelfingerregelen er vel at du kan ganske prisen med 2 tror jeg. Du finner masse info på byggebolig.no . Eller søk her på Dol. Mener at ICE hus tilbydde nøkkelklar 1 og 1/2 etg til 1,7 mill for en stund siden. Det er vel noe av det rimeligste.

Skrevet

Du kan gange opp katalogprisen med 2, så får du omtrentlig det det vil koste deg til slutt. Dessverre.

Lykke til - det trenger du. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...