Gå til innhold

Om å ha tidligere "fiender" på vennelista på fb

Anbefalte innlegg

Gjest sletteellerikkeslette
Skrevet

Har et kvinnemenneske på vennelista mi jeg egentlig ikke kan fordra,

hun har sikkert forandret seg og blitt snillere med åra? Eller....

men likevel har jeg den ekle magefølelsen.

Hun var aldri grei mot meg da vi gikk på skole sammen,

rottet seg sammen mot andre og skulle få meg upopulær, lagde falske rykter, baksnakket meg osv.

Jeg la henne til på vennelista mest av nysgjerrighet for å se hva hun drev med nå, bilder av ungene osv. Jeg bærer ikke nag, alle er jo dumme når de er barn/ungdom, så var vel min måte å "tilgi" henne på.

Men tenker litt om jeg burde sagt hei, spurt hvordan det går. Likevel er det noe som holder meg tilbake. Hun fortjener ikke at jeg tar initiativ til dette... og ikke ønsker jeg noe særlig kontakt med henne etter alt hun har gjort mot meg.

Greit nok om hun tar kontakt først og spør hvordan jeg har det, da blir jeg positivt overrasket - og det kan kanskje endre min oppfatning av henne.

Men nå har jeg hatt henne på lista en stund uten at verken hun eller jeg har tatt initaitv til kontakt...

så kanskje jeg bare skal slette henne? Jeg har jo fått sett hva hun driver med og bilder av ungene...

Gjest togli
Skrevet

Det ligger nok litt inne for henne å ta direkte kontakt med deg.. Hvis hun er et normalt oppegående menneske så er hun nok kjempeflau over hvordan hun oppførte seg mot deg! Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt et forsiktig kontakt : "Hei! Kjekt å se deg på FB. Håper det har gått deg bra i livet :)"

Det kan bli spennende å se om hun tar initiativet til å nevne noe om fortiden da... Kanskje vil en tung bør lettes fra skuldrene hos dere begge. Tilgivelse gjør livet lettere, også for den som skal ha tilgivelsen..

Gjest Dalmeny
Skrevet

Er litt i samme situasjon.

Noen som jeg gikk på ungdomskolen med, var ikke akkurat så greie mot meg. Det dreide seg vel mest om utestenging og baksnakking. to av dem har jeg på lista nå. En annen person aviste jeg, jeg synes det ble for ubehagelig.

Men nå føles det ok å ha de to på lista. Jeg føler ikke så stor nag lenger, jeg har mere aksept for at alle kan gjøre feil, og at det var en del uheldige faktorer den gangen som gjorde livet veldig vanskelig for meg.

Mary Poppins
Skrevet

Det høres nesten ut som du er litt over opptatt av henne skal jeg være helt ærlig, siden lager en sak ut av dette,

Dersom du ikke ønsker kontakt med henne (og hvorfor skulle du ønske deg?!?), så er det bare å slette henne. Evnt bare ha henne som venn og ikke tenke noe mer på det.

Mary Poppins
Skrevet

Det høres nesten ut som du er litt over opptatt av henne skal jeg være helt ærlig, siden lager en sak ut av dette,

Dersom du ikke ønsker kontakt med henne (og hvorfor skulle du ønske deg?!?), så er det bare å slette henne. Evnt bare ha henne som venn og ikke tenke noe mer på det.

Huff her gikk det litt fort i svingene ser jeg, så dette må jeg omformulere

''Det høres nesten ut som du er litt over opptatt av henne skal jeg være helt ærlig, siden lager en sak ut av dette''

skulle være:

Siden du lager en sak ut av dette, så oppfatter jeg deg som noe overopptatt av denne kvinnen, skal jeg være helt ærlig.

mariaflyfly
Skrevet

Enig.

Gjest trådstarter
Skrevet

Det det mest dreier seg om er om jeg bør skrive til henne eller ikke.

Føler det litt dumt å ha folk på vennelista jeg ikke gidder å ha kontakt med :)

Mary Poppins
Skrevet

Det det mest dreier seg om er om jeg bør skrive til henne eller ikke.

Føler det litt dumt å ha folk på vennelista jeg ikke gidder å ha kontakt med :)

ok:-)

Jeg har flere hundre vennner på vennelisten min som jeg ikke har kontakt med så jeg tenker ikke over det:)

Når det er sagt er det helt pointless å ha så mange "venner" man ikke har kontakt med, men jeg gidder ikke gå gjennom listen å slette.

tzatziki1365380058
Skrevet

ok:-)

Jeg har flere hundre vennner på vennelisten min som jeg ikke har kontakt med så jeg tenker ikke over det:)

Når det er sagt er det helt pointless å ha så mange "venner" man ikke har kontakt med, men jeg gidder ikke gå gjennom listen å slette.

Du, er det Lise Karlsnes som er venninna di som skulle i det bryllupet og hadde en kjole du syntes var "for casual" eller? Går ut i fra - og har full respekt for - at du ikke vil svare tydelig på det :)

Men jeg var nemlig hos frisøren (selvsagt) og så bilde av Lise fra Stordalen - bryllupet, og hun hadde på seg en kjole a la det bildet du la ut. Hun fikk terningskast 5 (tror det var av Jan Thomas (!)), med kommentaren at kjolen NESTEN var for casual, men at hun dro den i land. Kom til å tenke på deg :)

Og sant nok, Lise kunne hatt olajakke og sandaler til kjolen, uten problem (sandaler hadde hun vel, sant å si - men det hadde omtrent alle andre også)

Mary Poppins
Skrevet

Du, er det Lise Karlsnes som er venninna di som skulle i det bryllupet og hadde en kjole du syntes var "for casual" eller? Går ut i fra - og har full respekt for - at du ikke vil svare tydelig på det :)

Men jeg var nemlig hos frisøren (selvsagt) og så bilde av Lise fra Stordalen - bryllupet, og hun hadde på seg en kjole a la det bildet du la ut. Hun fikk terningskast 5 (tror det var av Jan Thomas (!)), med kommentaren at kjolen NESTEN var for casual, men at hun dro den i land. Kom til å tenke på deg :)

Og sant nok, Lise kunne hatt olajakke og sandaler til kjolen, uten problem (sandaler hadde hun vel, sant å si - men det hadde omtrent alle andre også)

Det er ikke henne nei:-) Men jeg så kjolen hun Lise Karlsnes hadde på seg og den var ganske så lik den kjolen min venninne hadde tenkt til å gå i. Men takket være min bestemte protest så endte min venninne opp i en mye flottere kjole :-)

Jeg synes ikke kjolen til Lise Karlsnes egnet seg i bryllup. Kan ikke skjønne at hun fikk terningskast 5 for den

Gjest oppkomme
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du la henne til i utgangspunktet? Hvis du føler du har sett det du ønsket å se, ikke ønsker noe mer kontakt utover det er det vel bare å slette henne? Siden hun ikke har tatt kontakt med deg heller er det ikke sikkert hun merker at du har slettet henne engang.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du la henne til i det hele tatt jeg :)

Men som du skriver, det var kanskje en måte å tilgi og komme videre på

Alikavel, når du ikke har noen interesse over hode av å ha noe særlig kontakt med henne, og du attpåtil føler "usj" litt rundt henne/saken fra tidligere så er det vel egentlig ganske greit å slette henne fra vennelista eller?

Selv så legger jeg ikke til folk jeg ikke føler jeg ønsker kontakt med. Som et eks så likte ikke ene svigerinna mi meg den gangen jeg var sammen med far til barna mine

Så plutselig nå mange år etterpå som folk får seg facebook så skal hun legge meg til! He he, det blir for dumt. Jeg avslo selvsakt, selv om jeg hadde lagt til andre i den familien

Jeg går også jevnlig gjennom listene mine. Hvis noen legger meg til og de ikke gidder så mye som å skrive et ord til meg - og de har mange venner - så ser jeg på det som at jeg bare er et venne-tall, så da sletter jeg dem

Jeg legger ut mye bilder og sånn og liker å ha en litt intim venneliste :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...