Gå til innhold

Å anmelde noen når det er ord mot ord?

Anbefalte innlegg

Gjest Dalmeny
Skrevet

Har det noe for seg? Eller er det mest for demonstrere noe? Man har jo ikke noen håndfaste bevis.

Hvis noen feks kom med drapstrusler mot meg, hadde jeg kommet noen vei med å anmelde det?

Det er en jeg kjenner som står i en liknende situasjon.

Skrevet

Vedkommende ville neppe blitt dømt (det kan skje, men det er vanskelig), men situasjonen ville vært registrert hos politiet.

Med vennlig hilsen

Gjest Dalmeny
Skrevet

Vedkommende ville neppe blitt dømt (det kan skje, men det er vanskelig), men situasjonen ville vært registrert hos politiet.

Med vennlig hilsen

Men hva om noen anmeldte meg for noe jeg ikke hadde gjort eller sagt. Hva slags konsekvenser ville det få for meg at saken var registrert hos politiet? Folk kan jo dikte opp ting også.

Skrevet

Men hva om noen anmeldte meg for noe jeg ikke hadde gjort eller sagt. Hva slags konsekvenser ville det få for meg at saken var registrert hos politiet? Folk kan jo dikte opp ting også.

Ingen konsekvens, bortsett fra hvis offeret be drept senere så ville de nok undersøke personen som skal ha fremsatt truslene.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

''Men hva om noen anmeldte meg for noe jeg ikke hadde gjort eller sagt. Hva slags konsekvenser ville det få for meg at saken var registrert hos politiet?''

Om det kun er påstander, får de vel ingen konsekvenser. Men om noe lignende skulle skje igjen, og særlig om det skjedde noe kriminelt, vil det jo ha betydning at (lignende) sak er registrert på deg fra før.

Skrevet

''Men hva om noen anmeldte meg for noe jeg ikke hadde gjort eller sagt. Hva slags konsekvenser ville det få for meg at saken var registrert hos politiet?''

Om det kun er påstander, får de vel ingen konsekvenser. Men om noe lignende skulle skje igjen, og særlig om det skjedde noe kriminelt, vil det jo ha betydning at (lignende) sak er registrert på deg fra før.

Og jeg innbilder meg at det kan få brushaner til å roe seg litt om det kommer en beskjed fra politiet at de er anmeldt..?

Skrevet

Som andre her har sagt: anmeld det, så er det registrert. I og med at det er ord mot ord så skjer det nok ikke noe med saken, men politiet vil ha det i sine interne lister at personen har vært anmeldt for dette. Skulle det så skje igjen (eller om du skulle bli utsatt for noe) så kan din anmeldelse være med på å bygge opp under neste anmeldelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...