Gå til innhold

Er DOL en syklubb?

Anbefalte innlegg

Gjest Utenfor seg selv
Skrevet

Kan av og til virke sånn.

Gjest Elextra
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg pleier ikke å ha med sytøyet! ;)

Om du sikter til at det ikke kun er medisinske spørsmål som tas opp, har du nok rett i det. Variasjonen over ulike temaer, viktige og totalt uviktige, er hovedårsaken til at jeg stadig kommer tilbake hit.

Gjest segunda
Skrevet

Syklubb er vanligvis en klubb med venninner som kjenner hverandre. Før i tiden møttes kvinner for å sy og derav kommer navnet syklubb. Det er antageligvis mange slike kvinneklubber i dag som kalles syklubb hvor man finner på andre aktiviteter enn å sy.

Dol er ikke en samling venninner som kjenner hverandre, og er derfor ikke syklubb. Det du muligens sikter til er at hvor det er en syklubb så sladres det ofte mye og kaklingen går høyt. Det er opp til deg å si om du synes Dol er et slikt sted.

Gjest fra bergen
Skrevet

Ja, jeg sitter ihvertfall alltid å broderer når jeg doler.

Gjest togli
Skrevet

Du også! Jeg holder på med korsstingsbroderier på en klokkestreng akkurat nå ;)

Gjest segunda
Skrevet

Det minner meg på at jeg har en gammel klokkestreng som jeg må få satt opp. Gidder ikke gjøre det selv så jeg lurer på om jeg kan få det gjort et eller annet sted?

Gjest togli
Skrevet

Det minner meg på at jeg har en gammel klokkestreng som jeg må få satt opp. Gidder ikke gjøre det selv så jeg lurer på om jeg kan få det gjort et eller annet sted?

Tuller du? Jeg har ikke peil på klokkestrenger, så kan nok ikke hjelpe ;-P

Gjest segunda
Skrevet

Tuller du? Jeg har ikke peil på klokkestrenger, så kan nok ikke hjelpe ;-P

Nei jeg tuller ikke. Jeg har faktisk brodert en hel klokkestreng med veldig fint broderi på. Det er en stund siden. Det var en gang i senere halvdel av det siste århundre;-)

Jeg vil gjerne ta vare på den, men må få fikset den igjen siden bakstykket er ødelagt.

Gjest togli
Skrevet

Nei jeg tuller ikke. Jeg har faktisk brodert en hel klokkestreng med veldig fint broderi på. Det er en stund siden. Det var en gang i senere halvdel av det siste århundre;-)

Jeg vil gjerne ta vare på den, men må få fikset den igjen siden bakstykket er ødelagt.

Hehe, siden den er så gammel så skjønner jeg det ;)

For min egen del hadde jeg nok levert den til min vietnamesiske venninne som er en tusenkunstner når det gjelder håndarbeide! Hun påstår at alle vietnamesiske damer kan kunsten, så sjekk om du kjenner en vietnameser ;)

Gjest segunda
Skrevet

Hehe, siden den er så gammel så skjønner jeg det ;)

For min egen del hadde jeg nok levert den til min vietnamesiske venninne som er en tusenkunstner når det gjelder håndarbeide! Hun påstår at alle vietnamesiske damer kan kunsten, så sjekk om du kjenner en vietnameser ;)

Jeg kjenner en viatnemesisk dame, men har aldri tenkt på henne og håndarbeid. For sjekke.

Ellers kan jeg gjøre dette selv, men jeg bare gidder ikke.

Gjest fra bergen
Skrevet

Ja, brodering er gøy. Holder på med et nydelig bilde av BiB nå.

Gjest togli
Skrevet

Ja, brodering er gøy. Holder på med et nydelig bilde av BiB nå.

BiB? *blond*

Gjest fra bergen
Skrevet

BiB? *blond*

Bryggen i Bergen, selvfølgelig!

Skrevet

BiB? *blond*

Like *blond* jeg - kanskje "Babe in Bikini"? ;-)

Gjest togli
Skrevet

Like *blond* jeg - kanskje "Babe in Bikini"? ;-)

Det betyr visst Bryggen I Bergen... men jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal tro på det eller ei ;-P

Skrevet

Vanskelig å bruke tastatur og strikke eller brodere samtidig!

Gjest Utenfor seg selv
Skrevet

haha kan se det for meg ja. ;)

Gjest Utenfor seg selv
Skrevet

Syklubb er vanligvis en klubb med venninner som kjenner hverandre. Før i tiden møttes kvinner for å sy og derav kommer navnet syklubb. Det er antageligvis mange slike kvinneklubber i dag som kalles syklubb hvor man finner på andre aktiviteter enn å sy.

Dol er ikke en samling venninner som kjenner hverandre, og er derfor ikke syklubb. Det du muligens sikter til er at hvor det er en syklubb så sladres det ofte mye og kaklingen går høyt. Det er opp til deg å si om du synes Dol er et slikt sted.

Tas til etterretning. :)

Gjest fra bergen
Skrevet

Vanskelig å bruke tastatur og strikke eller brodere samtidig!

Det krever bare litt trening!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...