Gå til innhold

FB-issue igjen (folk man vil ha langt unna)

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg har, som jeg har skrevet før deaktivert kontoen min og "rømt facebook." Dette fordi en barndomsvenn har sendt meg en venneforespørsel. Det er en person jeg ikke har noe problem med, men da jeg så på hans venner stemte min mistanke om at en barndoms"venn" er venn av den første personen. Nå har det seg sånn at denne "vennen" har behandlet meg krenkende i en sånn grad i voksen alder at jeg nær ved å anmelde det. Nå er alle bånd kuttet. Jeg vil ikke at det skal danne seg nye. Dette er et menneske jeg vil legge bak meg all kontakt med. Så hva kan man gjøre i en sånn setting? Der finnes grunner til at jeg kunne tenke meg å være på FB, men hva i huleste gjør man med sånt?

Jeg vet man kan ignorere folk, men er dette nok til å holde de unna? Jeg vil ikke at det gamle bekjentskapet skal vite hvor jeg bor nå heller.

Gjest fb-guru
Skrevet

Du kan sette innstillingene sånn at denne "vennen" ikke får opp at du eksisterer på facebook. Det er mulig å blokkere navn, men dette forutsetter at vedkommede bruker et navn du kjenner slik at du kan skrive det inn. Samtidig kan du endre ditt eget navn, slik at fullt navn ikke vises eller finne på et fikitvt navn. Jeg kjenner flere som har "Kari den kuleste," "Nils M" eller "Brannman Sam" som profilnavn. Du kan også skjule profilbildet ditt slik at denne "vennen" ikke kjenner deg igjen på den måten heller. Du trenger ikke å oppgi hvor du bor i profilen din hvis du ikke vil det. Det er det som er det fine med facebook, du velger selv hvor mye informasjon du vil oppgi. Be også folk om å la være å tagge deg på bilder. Jeg syns det er en uting å tagge andre, vil man tagges så syns jeg man skal få gjøre det selv.

Skrevet

Du blokkerer den personen du ikke vil ha noe med å gjøre. Da finner h*n deg ikke, kan heller ikke se dine kommentarer til felles venner.

Gjest fb-guri ;)
Skrevet

Du kan sette innstillingene sånn at denne "vennen" ikke får opp at du eksisterer på facebook. Det er mulig å blokkere navn, men dette forutsetter at vedkommede bruker et navn du kjenner slik at du kan skrive det inn. Samtidig kan du endre ditt eget navn, slik at fullt navn ikke vises eller finne på et fikitvt navn. Jeg kjenner flere som har "Kari den kuleste," "Nils M" eller "Brannman Sam" som profilnavn. Du kan også skjule profilbildet ditt slik at denne "vennen" ikke kjenner deg igjen på den måten heller. Du trenger ikke å oppgi hvor du bor i profilen din hvis du ikke vil det. Det er det som er det fine med facebook, du velger selv hvor mye informasjon du vil oppgi. Be også folk om å la være å tagge deg på bilder. Jeg syns det er en uting å tagge andre, vil man tagges så syns jeg man skal få gjøre det selv.

Velg personverninnstillinger --> (egendefinert) Tilpass innstillinger -->Ting andre deler

Bilder og videoer jeg er tagget i

Her kan en sette egendefinerte innstillinger.

Jeg liker helelr ikke denne taggingen, så jeg har satt "Kun meg" på denne innstillingen.

Gjest Nerda
Skrevet

Du blokkerer den personen du ikke vil ha noe med å gjøre. Da finner h*n deg ikke, kan heller ikke se dine kommentarer til felles venner.

Jeg synes det er guffent å blokke folk liksom. Liker bedre å skygge banen.

Gjest Nerda
Skrevet

Tagge?

Herregud jeg er helt dom. Og nå skriver jeg antagelig helt vilt i denne tråden fordi jeg går ut i fra "svar-boksen".. Jeg skjønner at jeg kna drite i å skrive hvor jeg bor... Men å skjule navnet mitt og slikt... Jeg skulle ønske FB hadde giddet å forklare dette fort og trinnvis i stedet for å skrive en hel side om det. Når jeg forstørrer opp den tabellen som kommer opp fra linken, flyter den ut så jeg ikke får lest den... Dæmn

sorry meg - jeg er bare helt idiot på sånt :(

Flimmer1365381250
Skrevet

Tagge?

Herregud jeg er helt dom. Og nå skriver jeg antagelig helt vilt i denne tråden fordi jeg går ut i fra "svar-boksen".. Jeg skjønner at jeg kna drite i å skrive hvor jeg bor... Men å skjule navnet mitt og slikt... Jeg skulle ønske FB hadde giddet å forklare dette fort og trinnvis i stedet for å skrive en hel side om det. Når jeg forstørrer opp den tabellen som kommer opp fra linken, flyter den ut så jeg ikke får lest den... Dæmn

sorry meg - jeg er bare helt idiot på sånt :(

Slapp av, dette fikser vi. Pust rolig, så går det bra!

Hva trenger du hjelp til?

Gjest blokkere
Skrevet

Vel, det er blokkering som løser problemet ditt, så om du ikk vil blokkere ham er det nå i gunn ditt valg.

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du ikk vil

Skrevet

Ja-ja, men da har du jo svar på spørsmålet ditt selv. Det å blokke noen er en helt grei måte å unngå kontakt på, mens du selv kan forbli på FB. Det er jo ditt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...