astridny Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Jeg fant noen (mange) grønne insekter på roseplanten min. Hva kan man gjøre med det? Må jeg kjøpte noe middel på en blomsterbutikk eller kan jeg lage det selv? Takk for svar. 0 Siter
Maya Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Det er lus. Du kan l age en grønsåpeblanding og spraye på.Men jeg syns ikke det virker så godt. Så jeg har kjøpt luseknekker på plantasjen og sprayet på det. Funker bra ) 0 Siter
brilleslangen Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 bruk enten insektspray eller marihøner... sistnevnte er mest miljøvennlig, men det er vel muligens litt vanskelig å finne mengder av sorten når man trenger dem... 0 Siter
siameser Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Det er bladlus. Det finnes også middel mot dette som ikke er giftig, det er laget av rapsolje og kveler lusa. Middelet i butikken er tilsatt noe så det kan blandes ut i vann, vet ikke hvor godt det virker om en lager selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.