Gå til innhold

hvordan skjule et vekttap best mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest ufrivillig tynn
Skrevet

Har ufrivillig gått ned noen kilo etter sykdom, og er dritt lei av at folk kommenterer det eller ser rart på meg.

Hvordan bør jeg best kle meg så det ikke synes så tydelig?

Gjest Frk.Spiker
Skrevet

Folk er jammen dumme! Uforskammede rett og slett. Sånn har jeg det også. Altfor tynn. Og folk kommenterer:(

Bruker en stillongs når det ikke er for varmt. Ellers er de flinke til og veilede i den faste klesbutikken min.

Ha en fin sommer!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror det beste er denne:

Jo, takk, men jeg synes jeg begynner å bli litt tynn nå, så det ideelle hadde vært om jeg kunne fått 10 kilo av deg, for mens jeg går ned i vekt ser du ut til å legge på deg.

Da holder de nok kjeft.

Gjest ufrivillig tynn
Skrevet

Tror det beste er denne:

Jo, takk, men jeg synes jeg begynner å bli litt tynn nå, så det ideelle hadde vært om jeg kunne fått 10 kilo av deg, for mens jeg går ned i vekt ser du ut til å legge på deg.

Da holder de nok kjeft.

kan man si dette på en litt penere måte?

Skrevet

Tror det beste er denne:

Da holder de nok kjeft.

Nice one!

Skrevet

Tror det beste er denne:

Da holder de nok kjeft.

LOL, og adopterer den :-)

Skrevet

kan man si dette på en litt penere måte?

Folk som er så tåpelig at de sier det du beskrev forstår vanligvis ikke "penere måter", dessverre. Dog kan du selvsagt avdramatisere det litt for dem.

Vær stolt over slik du er!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Er rart det der med at folk synes det er lov å kommentere (i både positive og negative ordelag) dersom man er gått ned i vekt.. :-P

Jeg vet ikke hvor tynn du er blitt, men jeg ville ikke kledt meg i for vide og løse klær. Det framhever ofte at man er tynn.. Det er bedre med noe som er figurnært - men ikke åletrangt. Da kan man lage en illusjon av en siluett som er litt større enn man faktisk er.

Vet ikke om du er mann eller dame, men hvis du er dame så er det lurt å velge bukser som er lave på livet (stopper på det bredeste), og ikke bukser med høyt liv og innsnurpet liv.

Men egentlig synes jeg du skal kle deg slik du ønsker, i klær du liker og kler - og svare noe i retning av SDD sitt forslag når neste nesevise kommentar kommer. :-)

-På Dol av og til
Skrevet

Tror det beste er denne:

Da holder de nok kjeft.

Kloke ord:)

Gjest for tynn også
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Det er virkelig plagsomt å stadig få kommentarer på lav vekt. Jeg er også ufrivillig tynn om dagen og har vært det en stund. Hater alle kommentarene og blikkene.

Og hvorfor er det greit å si til folk at de er for tynne? Det forekommer nok, men det er ikke vanlig å kommentere vektøkning på samme måte. Er min erfaring.

Og føler at uansett hvordan jeg kler meg så blir det galt. Har jeg ettersittende klær kan jeg få kommentarer som går på at jeg vil fremheve vektnedgang/lav vekt. Bruker jeg mer baggy-klær er det galt - da er kommentarene i retning av at jeg drukner i klærne og dermed fremhever vekten.

Det jeg har kommet frem til:

Viktig å gå med klær jeg føler meg vel i. Ikke kle meg i så ettersittende klær at det fremhever tynnheten, men heller ikke så ´baggy´ at jeg drukner i dem. Liker veldig godt å gå i kjoler og skjørt, og da finnes det modeller som får det til å se ut som man har litt mer enn man har.. Gensere i en fasong som puffer litt. Fargene er også noe å ta hensyn til. Jeg føler at i lyse klær ser man større ut, mens mørke trekker inn. Striper på tvers i stedet for på langs. Men det viktigste er jo at man liker klærne og føler seg komfortabel.

Gjest Dolores77
Skrevet

Vide lyse klær, gjerne tverrstriper, sies det er feitende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...