Gå til innhold

Hva lønner seg å kjøpe av diesel og bensin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste som lønner seg, er å ikke fylle tanken ;-)

Dieselbiler er mer gjerrige på drivstoffet, enn bensinbiler.

Skrevet

Dieselbiler bruker mindre drivstoff. Og diesel er også billigere enn bensin.

Så jeg har bestilt meg dieselbil nå. Bare venter på å få den....

Gjest dieselberta
Skrevet

Diesel er billigere i literpris,

dieselmotorene er kraftigere

og drivstoffet varer lengre og er mer miljøvennlig.

Har aldri kjørt bensinbil.

Men vær obs på å fylle rett drivstoff, leste nylig en artikkel hvor det koster fra 3-7000 å rense anlegget ved feilfylling... ja opptil 30 tusen hadde de vært borti :D

Sure penger...

Gjest dieselberta
Skrevet

Dieselbiler er gjerne dyrere enn bensinbiler, men dette tjener du igjen på drivstoffet :)

Skrevet

Det eneste som lønner seg, er å ikke fylle tanken ;-)

Dieselbiler er mer gjerrige på drivstoffet, enn bensinbiler.

"Det eneste som lønner seg, er å ikke fylle tanken ;-)"

Da kommer man jo ikke særlig langt, så da kan man like gjerne la være å kjøpe bil.

Det lønner seg enda mere.

Gjest Anbefaler diesel
Skrevet

Diesel er absolutt det mest lønnsomme i drift.

Jeg har en 2008 Mercedes E klasse som går på diesel. Stor og tung bil på nesten 1,6 tonn. På langkjøring, fullt lastet med bagasje og passasjerer, bruker den kun 0,5-0,6 på mila.

Blandet kjøring / kø, ca 0,7-0,8. Synes ikke det er galt av en såpass stor bil. Den har også automatgir, forresten, noe som faktisk øker forbruket litt sammenlignet med manuell..

Min forrige, gamle merce, omtrent like stor og tung, var bensin og brukte nok over literen i snitt.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det lønner seg å fylle med det motoren er laget for :P

candyqueen_83
Skrevet

Dieselbiler bruker mindre drivstoff. Og diesel er også billigere enn bensin.

Så jeg har bestilt meg dieselbil nå. Bare venter på å få den....

Diesel er ikke så veldig mye billigere enn bensin for tida da. Hvertfall ikke her. Og bilen er jo dyrere i innkjøp. Så det kommer vel an på hvor mye man kjører da om det lønner seg eller ikke.

Skrevet

Tror det lønner seg å fylle med det motoren er laget for :P

:-)

Det var også min umiddelbare tanke når jeg så overskriften...

Skrevet

Diesel er ikke så veldig mye billigere enn bensin for tida da. Hvertfall ikke her. Og bilen er jo dyrere i innkjøp. Så det kommer vel an på hvor mye man kjører da om det lønner seg eller ikke.

Kombinasjon av billigere pr. liter + at bilen bruker mindre utgjør jo litt da. Dieselmotorer skal også holde lenger. (Men det er lenge siden jeg leste det, så her kan det ha skjedd ting....)

For meg var det ikke noe alternativ da bilen jeg har bestilt bare finnes som diesel.

Skrevet

D. Men du må vel opp på toliteren for at kjerra skal flytte seg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...