Gå til innhold

Skjønnhetstips

Anbefalte innlegg

Gjest aloehaha
Skrevet

Aloe vera :)

Solbrent? Smør med aloe vera :) Ha gjerne tuben i kjøleskap, da blir den ekstra kjølende og lindrende.

Smør ansiktet med aloe vera gele før du har på din vanlige fuktighetskrem.

Aloe får porene til å bli mindre, virker desinfiserende og bra mot kviser,

er bra mot rynker og tørr hud :) Kan også brukes alene, vurderes etter hvor mye fukt du trenger.

Har du arr? Smør med aloe vera gele to ganger for dag.

Gjest trådstarter
Skrevet

Selger du aloe vera? ;)

Nope :)

De selger jo sånn man skal spise og, det er jeg skeptisk til :)

Men den geleen er veldig nyttig, kjøp den med mest prosent.

Kjøpte min på Vita.

Vil også anbefale å drikke nok vann, helst rent vann.

Brus gir uren hud!!!

Og spis omega3/tran om du ikke spiser fet fisk et par ganger i uka.

Slik holder vi oss evig unge :)

Mary Poppins
Skrevet

Nope :)

De selger jo sånn man skal spise og, det er jeg skeptisk til :)

Men den geleen er veldig nyttig, kjøp den med mest prosent.

Kjøpte min på Vita.

Vil også anbefale å drikke nok vann, helst rent vann.

Brus gir uren hud!!!

Og spis omega3/tran om du ikke spiser fet fisk et par ganger i uka.

Slik holder vi oss evig unge :)

''Vil også anbefale å drikke nok vann, helst rent vann. Brus gir uren hud!!!''

Vann er viktig ja, men om man får uren hud av brus er vel ganske individuelt. Jeg drikker mye pepsi max og har absolutt ikke uren hud:-)

Jeg er enig i at aloe vera funker mot mye, men det er veldig viktig å kjøpe de kremene/gelene med høy aloe vera prosent (98% eller mer) dersom man skal ha noe virkning av det.

Gjest trådstarter
Skrevet

Vann er viktig ja, men om man får uren hud av brus er vel ganske individuelt. Jeg drikker mye pepsi max og har absolutt ikke uren hud:-)

Jeg er enig i at aloe vera funker mot mye, men det er veldig viktig å kjøpe de kremene/gelene med høy aloe vera prosent (98% eller mer) dersom man skal ha noe virkning av det.

Nå mente jeg brus med sukker da :)

Gjest trådstarter
Skrevet

Ja, som sagt høy prosent. 98 jeg bruker :)

Skrevet

Eller ha en alovera-plante hvor du bare kan bruke bladene direkte i stedet for å kjøpe dyre kremer:-)

Vokser som ugress, så du har den lenge.

Gjest trådstarter
Skrevet

Eller ha en alovera-plante hvor du bare kan bruke bladene direkte i stedet for å kjøpe dyre kremer:-)

Har hatt det :) Er jo det aller beste. Fri for konserveringsmiddel osv.

Får sår til å gro fortere bl.a.

Min råtnet dessverre hehe :) Ikke grønne fingre her, selv for de mest hardføre planter.

Ulempen med planten er at den ikke er så lett å ha med på tur da.

Aloeveratube er veldig hendig å ha med seg på sydentur.

Mye bedre enn aftersun og kan brukes mot en rekke andre ting og,

insektsstikk, tørr hud, rynker, kviser - you name it :)

Skrevet

Men hvordan ta vare på en slik plante?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er de enkleste plantene som finnes. Trenger svært lite vann. Jeg kjøpte en for mange år siden. Det kommer nye avleggere hele tiden og nå har jeg mange planter.

candyqueen_83
Skrevet

Har hatt det :) Er jo det aller beste. Fri for konserveringsmiddel osv.

Får sår til å gro fortere bl.a.

Min råtnet dessverre hehe :) Ikke grønne fingre her, selv for de mest hardføre planter.

Ulempen med planten er at den ikke er så lett å ha med på tur da.

Aloeveratube er veldig hendig å ha med seg på sydentur.

Mye bedre enn aftersun og kan brukes mot en rekke andre ting og,

insektsstikk, tørr hud, rynker, kviser - you name it :)

Kniper man av noen store blader og putter i en brødpose holder de seg en stund da. Eller putte hele planta i posen :o)

Skrevet

Det er de enkleste plantene som finnes. Trenger svært lite vann. Jeg kjøpte en for mange år siden. Det kommer nye avleggere hele tiden og nå har jeg mange planter.

Kanskje jeg må kjøpe en slik. Kjekt å ha til insektbitt og småsår. Får de blomster og..? Neh.. det er sånne grønne lange.. *google*

candyqueen_83
Skrevet

Kanskje jeg må kjøpe en slik. Kjekt å ha til insektbitt og småsår. Får de blomster og..? Neh.. det er sånne grønne lange.. *google*

De får ikke blomster nei :o) Kjøper du en må du kaste den for å bli kvitt den. Kommer avleggere hele tida, og er nesten umulig å drepe :o)

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg klarte i alle fall å drepe den :) Var nok overvanning :D

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg klarte i alle fall å drepe den :) Var nok overvanning :D

Mest sannsynlig:)

Skrevet

Vanne den en sjelden gang, og ellers glemme den bort. Kaste halvparten med jevne mellomrom. Ellers detter den ut av potta.

Skrevet

Vanne den en sjelden gang, og ellers glemme den bort. Kaste halvparten med jevne mellomrom. Ellers detter den ut av potta.

Jøss.. drømmeplanten jo. *Må ha* :0)

Skrevet

Jøss.. drømmeplanten jo. *Må ha* :0)

T.o.m. jeg får den til = veldig enkel:-)

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg drepte jo min.... hehe :)

Hvor ofte vanner man slike?

LIker de det kaldt eller varmt? Hva med trekk, tåler de det? Tåler de i stå i vindu?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...