Gjest ikkeglailever Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 Skal til Edinburg i overimorgen. Hva spiser de i Skottland? Noen på jobben min her sier de spiser mye innmat. Uugh… 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 Skal du til Skottland må du prøve haggis :-) http://no.wikipedia.org/wiki/Haggis Det høres ikke speiselt godt ut men det er ganske godt!! Ellers får man jo tak i all type man i Edinburgh så du trenger ikke bekymre deg;) 0 Siter
laban Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 Du kan være i Edinburgh lenge uten å måtte smake verken innmat eller noe annet veldig typisk skotsk. Spis fish & chips på en pub, det gjorde jeg da jeg var der i vinter. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 De spiser omtrent som oss etter hva jeg kan huske. 0 Siter
siameser Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 Sikkert mye av det samme som vi har her. Det kan lønne seg, som alltid i utlandet, å sjekke åpningstider og lokale helligdager. Jeg fikk en liten ubehagelig opplevelse en gang i Belgia da jeg trengte paracet. 0 Siter
morsan Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 Slapp av, de har McDonalds der også. *he he* 0 Siter
Bookworm Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 ''Noen på jobben min her sier de spiser mye innmat.'' I Edinburgh spiser de (overraskende nok) omtrent den samme maten som vi spiser i Norge - du finner italienske, kinesiske, indiske og skotske retauranter. Joda, nasjonalretten i Skottland er Haggis, som er laget på saueinnmat tilberedt inne i sauens magesekk, men det er ikke slik at det er noe skottene spiser hver dag, ei heller den eneste maten man får tak i der. I Norge har vi Smalahove, men det betyr jo ikke at det er det eneste man spiser i Norge? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.