Gå til innhold

Forhudsvask (hund)

Anbefalte innlegg

Gjest I love my dog!
Skrevet

Min hund har slik grønt gørr i penisen sin. Hvordan skal jeg bli kvitt den kartarren?

Gjest solfryd
Skrevet

Har hørt at yoghurt naturell skal være godt mot dette. Dyrlegen anbefalte det til behandling av slikt hos en hund jeg kjenner til.

Gjest solfryd
Skrevet

Altså må du dyppe hundepenis i yoghurten. Husker ikke hvor mange ganger om dagen, men tror det var to.

Gjest I love my dog!
Skrevet

Har hørt at yoghurt naturell skal være godt mot dette. Dyrlegen anbefalte det til behandling av slikt hos en hund jeg kjenner til.

Seriøst?

Gjest I love my dog!
Skrevet

Altså må du dyppe hundepenis i yoghurten. Husker ikke hvor mange ganger om dagen, men tror det var to.

Man skal altså ikke sprøyte den inn?

Gjest solfryd
Skrevet

Man skal altså ikke sprøyte den inn?

Nei, tror det holder bare å dyppe den, og forhindre at hunden slikker det av igjen med en gang. Tror det skulle virke fem-ti minutter.

candyqueen_83
Skrevet

Kjøp en sprøyte, og saltvann på apoteket. Spyl saltvannet (ca 10 ml) inn i forhuden, og klem igjen i ti-femten sekunder. Gjør dette i noen dager.

Om det ikke gir virkning så må du kjøpe forhudsrens hos veterinær/dyrebutikk og følge samme fremgangsmåte. Det lønner seg å prøve saltvann først, for forhudsrensen er ganske sterk.

Gjest snusmumrikki
Skrevet

Skyll med sterilt saltvann (kjøp f.eks beholdere med øyerens) og sprøyt inn, klem igjen og masser (altså mens væsken er der inne), la det komme ut, og gjenta en gang eller to.

Klorhexidrin fungerer også fint.

Vil ikke anbefale forhudsrensen de selger i dyrebutikker. Dra isåfall heller til veterinær og kjøp der.

Har samme problemet med min hannhund, skikkelig ekkelt, og dessverre et tilbakevendende problem:/

Gjest Elextra
Skrevet

Fy fan!

Men det var ikke til mye hjelp?

LOL. tenkte noe lignende. Nok en grunn til ikke å ha hund.

Skrevet

Du har fått gode råd nedover i tråden, men vil bare nevne at du ikke trenger å bruke penger på saltvann. Dette lager du selv.

Kok opp en liter med kaldt vann, og tilsett 1 ss salt. Bruk nezo. Den svir ikke. Avkjøl og bruk.

candyqueen_83
Skrevet

Fy fan!

Men det var ikke til mye hjelp?

Mye rart man kan synes er ekkelt.

Skrevet

Mye rart man kan synes er ekkelt.

Ja, som f.eks forhuden på dyr.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, som f.eks forhuden på dyr.

Syns ikke det er ekkelt jeg :o) Men så må jo jeg rote rundt i forhuden til gamle menn på jobb og. Da blir kanskje ikke forhuden til en hund så ekkel lenger :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...