Gå til innhold

Dryppende kran etter fire år?

Anbefalte innlegg

Gjest Grrrr esse
Skrevet

Etter å ha betalt en formue for rørlegger når vi pusset opp, og spesifikt valgt kvalitetsblandebatteri fra Orås fremfor IKEA drypper det nå altså. Det hjelper heller ikke å tente med å skru til.

Er det reklamasjonsfrist på dette? Det koster jo en del både for nytt samt å tilkalle rørlegger for montering?

Monterer dere selv?

Skrevet

Det kan jo være... hva heter det igjen...den lille ringen som tetter igjen inni krana.... Nei, nå står det helt stille.

Slike får du for en slikk og ingenting hos en rørlegger, eller en butikk som selger f.eks. badeutstyr.

Så stenger du hovedkrana, skrur opp krana, skifter PAKNINGEN (heter det!!!!), skrur på krana igjen, åpner hovedkrana og så ser du om det var der problemet satt :)

Skrevet

Det kan jo være... hva heter det igjen...den lille ringen som tetter igjen inni krana.... Nei, nå står det helt stille.

Slike får du for en slikk og ingenting hos en rørlegger, eller en butikk som selger f.eks. badeutstyr.

Så stenger du hovedkrana, skrur opp krana, skifter PAKNINGEN (heter det!!!!), skrur på krana igjen, åpner hovedkrana og så ser du om det var der problemet satt :)

simmering tror jeg pakningen heter

Skrevet

simmering tror jeg pakningen heter

Det kan godt tenkes. Har aldri hørt det ordet før, jeg :)

brilleslangen
Skrevet

Det kan godt tenkes. Har aldri hørt det ordet før, jeg :)

Tror det er nok å vite at man trenger skifte pakning inni armaturet jeg... gummi morkner, hvor fort det går avhenger bla av temperatur...

Skrevet

Du har neppe reklamasjonsrett på en liten gummipakning etter fire år. Gjør som jubalong70 sier og ta med deg den ødelagte pakningen på jernia eller noe sånt og kjøp en ny. Koster noen få kroner.

Gjest Grrrr esse
Skrevet

Du har neppe reklamasjonsrett på en liten gummipakning etter fire år. Gjør som jubalong70 sier og ta med deg den ødelagte pakningen på jernia eller noe sånt og kjøp en ny. Koster noen få kroner.

Jeg tenkte at vi måtte ha ny kran. Hvor sitter den pakningen?

Skrevet

Jeg tenkte at vi måtte ha ny kran. Hvor sitter den pakningen?

Hei,

For det første så er det en del år siden gummipakninger var vanlig. I de moderne kranene jeg har sett er det keramiske pakninger, som er montert på et metallstykke.

Hvordan du åpner kranen avhenger jo av hvilken type kran det er, men vær forsiktig så du ikke lager riper i den. Noen ganger må du bruke rørleggertang eller svenskenøkkel for å åpne den. Jeg har også sett de som trenger skrutrekker.

Hvis jeg var det ville jeg ringt rørleggeren først, forklart situasjonen og sagt at dette er en reklamasjonssak (for det er det). I det minste kunne han/hun fremskaffet den rette pakningen for deg.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...