Gå til innhold

Permisjonstid av dagpenger

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Min situasjon er slik at jeg for tiden er arbeidssøkende (dvs. får dagpenger), men jeg jobber sporadisk dvs. har en inntekt på ca. 6.000,- pr. mnd. Hvordan blir det da mht. permisjon/adopsjonspenger? Så på et tidligere svar at man må være i arbeid de siste 6 mnd. sammenhengende - har hørt at det var 6 av de siste 10 mnd. som teller? Må man være fast ansatt eller er det inntekten man regner utifra? Veldig takknemlig for svar :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34956-permisjonstid-av-dagpenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du går på dagpenger blir fødselspengene regnet ut fra inntekt de BESTE 6 mndr av de siste 10 mndr før fødsel.

Opptjening av fødselspenger må ikke være sammenhengende, det er bare når man skal regne gjennomsnittsinntekten tilbake i tid etter de vanlige reglene at man regner gjennomsnitt av de siste sammenhengende mndr (i normal-tilfeller tar man ikke ut enkeltmåneder, kun for den som har hatt dagpenger til permisjon - men også her kan det selvsagt tenkes unntak (skjønn).)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...