Gå til innhold

Nedtrapping av Rivotril og Flunipam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å starte en nedtrapping på egen hånd før studier begynner igjen 1 september og gjerne være ferdig da. Har brukt flunipam og rivotril i flere år.

Har bråseponert tidligere, selvsagt en fiasko og to forferdelige uker, med utmattelse, kvalme, svimmelhet, "jelly-legs", insomni og angst.

Bruker 1 mg flunipam kveld og 2 mg rivotril enten morgen eller kveld.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilken trenger du mest?

Skrevet

Jeg har trappet ned Rivotril og trappet ned 1/2 mg hver annen uke, det gikk helt fint det bortsett fra at jeg fikk tilbake de nervesmertene jeg har fått dem for så jeg trappet opp igjen.

Men selve nedtrappingen var uten problem. Det er kanskje ikke så lurt å gjøre det cold turkey.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Ikke trapp ned begge samtidig. Jeg ville trappet gradvis ned det jeg trengte minst. Så ville jeg gått løs på neste.

Gjør du det gradvis er det ikke sikkert du vil merke så mye til abstinenser.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hvilken trenger du mest?

Flunipam for søvnen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Flunipam for søvnen.

Ok. Da skaffer du deg Rivotril tabl. 0,5 mg. Trapp ned med 0,5 mg hver 2 uke. Deretter går du ned til 0,5 mg flunipam. Det kan du godt bruke de første månedene av studiet.

Skrevet

Ok. Da skaffer du deg Rivotril tabl. 0,5 mg. Trapp ned med 0,5 mg hver 2 uke. Deretter går du ned til 0,5 mg flunipam. Det kan du godt bruke de første månedene av studiet.

Takk, det hørtes ut som en grei plan å følge. Greit tempo, blir det for langvarig mister jeg motivasjonen og går det for fort er sjansen for å fullføre dårlig. Men dette syntes jeg hørtes passe ut:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei! Jeg synes at innstillingen og initiativet ditt er veldig bra, det at du allerede tenker i de baner viser at du er kommet i gang allerede. Jeg er ikke sikker på om du trenger det, men da du fortalte at du følte deg dårlig da du kuttet ut brått så skjønte jeg at her er en viss grad av avhengighet. Kanskje fastlegen eller noen andre du stoler på kan hjelpe deg å komme i gang. det er værst de første to ukene og så vil det gi seg mer og mer.

Jeg er tidligere narkoman og vet litt om dise tingene så om du skulle ha lyst åspørre om noe så ta gjerne kontakt.

Vennlig hilsen Geir S.

email:[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...