Gå til innhold

NRK 2 nå!

Anbefalte innlegg

Gjest beachern
Skrevet

På tide å switche over til nrk2 og finale i beachvolley i Stavanger! De norske guttene har klart å komme seg til finalen for første gang. Fantastisk artig!

Skrevet

Artig og flott - men akk, såååå kjedelig, gjesp!

Og hvorfor har jentene en forvinnende liten tanga og sports-BH, mens gutta har shorts og singlet? Pga luftmotstand?

Skrevet

Neh. Nå er Wimbledon over, nå slo jeg av nrk2 ;)

Skrevet

Artig og flott - men akk, såååå kjedelig, gjesp!

Og hvorfor har jentene en forvinnende liten tanga og sports-BH, mens gutta har shorts og singlet? Pga luftmotstand?

''Og hvorfor har jentene en forvinnende liten tanga og sports-BH, mens gutta har shorts og singlet? Pga luftmotstand?''

Kanskje de har lyst til å vise frem kroppen?

Skrevet

''Og hvorfor har jentene en forvinnende liten tanga og sports-BH, mens gutta har shorts og singlet? Pga luftmotstand?''

Det er ikke spillerne som velger klær selv. Det er *strengt* regulert av hvilken forening det nå er som styrer dem.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er obligatorisk med bikini for jentene. Standarden blir satt av sandvolleyballforbundet.

Skrevet

Det er ikke spillerne som velger klær selv. Det er *strengt* regulert av hvilken forening det nå er som styrer dem.

Med vennlig hilsen

Refser sjølsagt ikke spillerne, men prøver å stille spørsmål ved dette merksnodige reglementet de åpenbart må følge :-/

Skrevet

Med vennlig hilsen

''Det er ikke spillerne som velger klær selv. Det er *strengt* regulert av hvilken forening det nå er som styrer dem.

''

Så du tror de er helt uten innflytelse?

Skrevet

Det er obligatorisk med bikini for jentene. Standarden blir satt av sandvolleyballforbundet.

Jeg er klar over det. Men samtidig så er det vel ikke gitt at dette ikke er i samsvar med jentenes ønsker, eller at de ikke har noen som helst innflytelse?

Jeg vet ikke om flertallet av dem ikke ønsker så ettersittende klær, men har noe vanskelig for å se på dem som ofre uten mulighet til å påvirke gjennom sine organisasjoner.

Skrevet

''Det er ikke spillerne som velger klær selv. Det er *strengt* regulert av hvilken forening det nå er som styrer dem.

''

Så du tror de er helt uten innflytelse?

Dette er definert på detaljnivå:

For eksempel

''Kvinner:

a) Skal følge kroppslinjen, stram (tight) i livet og lengde. Innersømmen i skrittet skal ikke være lenger enn 5 cm eller skåret på skrått oppover mot toppen av benet.''

http://www.volleyball.no/t2.asp?p=5555&x=1&a=182271

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dette er definert på detaljnivå:

For eksempel

''Kvinner:

a) Skal følge kroppslinjen, stram (tight) i livet og lengde. Innersømmen i skrittet skal ikke være lenger enn 5 cm eller skåret på skrått oppover mot toppen av benet.''

http://www.volleyball.no/t2.asp?p=5555&x=1&a=182271

Med vennlig hilsen

Valgfriheten lenge leve :-/ Mon tro om de ikke ekskluderer gode spillere pga kleskodeksen? Ikke alle toppidrettsutøvere er ekshibisjonister..

Det som undrer meg mest er de radikalt ulike reglene for kvinner og menn i denne sporten; i de fleste andre sportsgreiner er de vel ganske like?

Skrevet

Valgfriheten lenge leve :-/ Mon tro om de ikke ekskluderer gode spillere pga kleskodeksen? Ikke alle toppidrettsutøvere er ekshibisjonister..

Det som undrer meg mest er de radikalt ulike reglene for kvinner og menn i denne sporten; i de fleste andre sportsgreiner er de vel ganske like?

''i de fleste andre sportsgreiner er de vel ganske like?''

Og der spør du meg om? *hiksteler*

Jeg, som på en god dag kan forskjellen på uniformen til en svømmer og en ishockeyspiller! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Tidligere ansatt i idretten
Skrevet

Jeg er klar over det. Men samtidig så er det vel ikke gitt at dette ikke er i samsvar med jentenes ønsker, eller at de ikke har noen som helst innflytelse?

Jeg vet ikke om flertallet av dem ikke ønsker så ettersittende klær, men har noe vanskelig for å se på dem som ofre uten mulighet til å påvirke gjennom sine organisasjoner.

Spillerne har faktisk ingen som helst innflytelse på hvordan draktene skal være. De har egne underdeler, mens overdelene deles ut av arrangør i hht de regler Det internasjonale Sandvolleyballforbundet har bestemt.

Heldigvis synes spillerne at det er veldig godt med disse små draktene (jentene), mens majoriteten av gutta veldig gjerne ville hatt kortere shorts.

Gjest Tidligere ansatt i idretten
Skrevet

De som tror at Det internasjonale Sandvolleyballforbundet er drevet på demokratiske metoder, må tro om igjen. Dessverre.

Jentene skal spille på kropp og sex, mens gutta må ha mer klær siden de har større reklameverdi.

Se forøvrig mitt svar til Frosken lenger opp.

Skrevet

''i de fleste andre sportsgreiner er de vel ganske like?''

Og der spør du meg om? *hiksteler*

Jeg, som på en god dag kan forskjellen på uniformen til en svømmer og en ishockeyspiller! ;-)

Med vennlig hilsen

Hiksteler med deg, LOL! Finnes ikke sportsinteressert, men tenkte type ballsport, vinteridrett, friidrett, curling, svømming o.l.

Skrevet

Hiksteler med deg, LOL! Finnes ikke sportsinteressert, men tenkte type ballsport, vinteridrett, friidrett, curling, svømming o.l.

Man kan, for eksempel, ha svømme-curling, hvor halvparten av deltakerne drukner mens de forsøker å transportere stenen (eller hva det nå er) over bassenget.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man kan, for eksempel, ha svømme-curling, hvor halvparten av deltakerne drukner mens de forsøker å transportere stenen (eller hva det nå er) over bassenget.

Med vennlig hilsen

Tjihi, hvilken kanal går det på? ;-)

Skrevet

Tjihi, hvilken kanal går det på? ;-)

Samme som viser skihopp-skyting. :nemlig:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Samme som viser skihopp-skyting. :nemlig:

Med vennlig hilsen

Akkurat; kombinert? TV3? *Blond*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...