Gå til innhold

FU: Den aller beste plassen i "syden"

Gjest har selvfølgelig ikke sett alt, trenger ny input

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man er garantert varmen i Syden, noe som naturligvis er en fordel.

For øvrig har Danmark også noen fantastiske strandsteder, men her kan man gå på en klimasmell - noe vi gjorde da vi leide hus i Løkken den siste uka av VM i 98. Vi klarte ikke engang å drikke oss varme, og vinden var så heftig at vi holdt på å drukne når vi kaste oss ut i de høye bølgene som må ha holdt noe rundt 10 grader.

Pakketurer er i hvert fall oppskrytt. Da er man jo garantert hauger av nordmenn, skrikerunger og Charter-Kjell.

Man kan dra på en chartertur (kun fly), leie seg en bil, og feriere milevis fra aller "Charter-Kjell'ene" og Bamseklubbene... Det gjør vi,- det kan anbefales.

Skrevet

Hvor lang tid tar det å kjøre fra selve sentrum i Barcelona til disse strendene? Og er det veldig fullt der?

Reiser til Barcelona snart....

Vi var i en liten (turist)by som heter Salou. Mange turister, men likevel god plass på strendene.

Tror det er rundt 100 km fra Barcelona og dit - men det finnes sikkert strender nærmere Barcelona også :) Vi kom oss aldri til Barcelona... Deilig å være på stranden når temperaturen er rundt 30+

Skrevet

Jeg syns Sør-Spania er helt herlig :) Det fins massevis av små byer med autentisk spansk sjarm, borte fra de store turistmaskinene! F.eks.er Puerto de Santa María (vest for Cádiz) er nydelig sted med god og lang strand.

Gjest togli
Skrevet

Vi var i en liten (turist)by som heter Salou. Mange turister, men likevel god plass på strendene.

Tror det er rundt 100 km fra Barcelona og dit - men det finnes sikkert strender nærmere Barcelona også :) Vi kom oss aldri til Barcelona... Deilig å være på stranden når temperaturen er rundt 30+

Høres herlig ut :) Vi skal være i Barcelona et par dager og kjøre videre sørover... kanskje vi får ta et stopp på stranda "di" :)

Skrevet

Mykonos er det beste stedet jeg har vært i Europa. Den beste stranda er den det verken går buss eller båt til, men man må gå et godt stykke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Man kan dra på en chartertur (kun fly), leie seg en bil, og feriere milevis fra aller "Charter-Kjell'ene" og Bamseklubbene... Det gjør vi,- det kan anbefales.

''Man kan dra på en chartertur (kun fly), leie seg en bil, og feriere milevis fra aller "Charter-Kjell'ene" og Bamseklubbene... Det gjør vi,- det kan anbefales.''

Jepp, men dette ville jeg ikke kalt "å reise charter". Den eneste tiden dere tilbrenger sammen med charterturistene, er flyturen til og fra.

Når det gjelder flyturen er det vel egentlig bare å velge det rimeligste (i forhold til reisetid, osv), og så ordne alt annet selv.

Skrevet

''Man kan dra på en chartertur (kun fly), leie seg en bil, og feriere milevis fra aller "Charter-Kjell'ene" og Bamseklubbene... Det gjør vi,- det kan anbefales.''

Jepp, men dette ville jeg ikke kalt "å reise charter". Den eneste tiden dere tilbrenger sammen med charterturistene, er flyturen til og fra.

Når det gjelder flyturen er det vel egentlig bare å velge det rimeligste (i forhold til reisetid, osv), og så ordne alt annet selv.

''Jepp, men dette ville jeg ikke kalt "å reise charter". Den eneste tiden dere tilbrenger sammen med charterturistene, er flyturen til og fra. ''

Sant nok, det kan det vel ikke kalles. Det bare føles sånn, når det klappes etter landing *grøss*

;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jepp, men dette ville jeg ikke kalt "å reise charter". Den eneste tiden dere tilbrenger sammen med charterturistene, er flyturen til og fra. ''

Sant nok, det kan det vel ikke kalles. Det bare føles sånn, når det klappes etter landing *grøss*

;-)

På mine tre siste turer har jeg kun reist med rutefly, og det er å foretrekke. Ingen unger som skriker, ingen latterlige fulle mennesker som skråler, gratis drikke, mat som til en viss grad, i hvert fall hos enkelte flyselskap, til og med kan spises, og ingen klapping etter landing. :)

For ikke å snakke om at det er langt billigere - dog avhenger sikkert det av reisemål.

Skrevet

På mine tre siste turer har jeg kun reist med rutefly, og det er å foretrekke. Ingen unger som skriker, ingen latterlige fulle mennesker som skråler, gratis drikke, mat som til en viss grad, i hvert fall hos enkelte flyselskap, til og med kan spises, og ingen klapping etter landing. :)

For ikke å snakke om at det er langt billigere - dog avhenger sikkert det av reisemål.

Høres deilig ut med rutefly:)

Men, dit vi skal er det mye billigere med charter - og mye kortere reisetid (direkte kontra flybytte).

Skrevet

Madeira er en utrolig vill og vakker øy. Det er vel det eneste stedet jeg med sikkerthet kommer til å dra tilbake til:-)

Skrevet

Jeg tror noe av det fineste jeg har besøkt var Cassis i Frankrike i midten av mai. Nydelig liten landsby. Riktignok rullestens strand, men akk så vakkert...*sukk* Bakeren fristet med knallferske croisanter og livet var herlig...

Rhodos syntes jeg var utrolig kjedlig - har reist rundt hele øya. Greit for sol og bad, men fullstendig sjarmløs. Hellasfavoritten min er Skyros, men det er over 10 år siden jeg var der, så det kan ha blitt ødelagt det også.

Gjest turistena
Skrevet

Jeg tror noe av det fineste jeg har besøkt var Cassis i Frankrike i midten av mai. Nydelig liten landsby. Riktignok rullestens strand, men akk så vakkert...*sukk* Bakeren fristet med knallferske croisanter og livet var herlig...

Rhodos syntes jeg var utrolig kjedlig - har reist rundt hele øya. Greit for sol og bad, men fullstendig sjarmløs. Hellasfavoritten min er Skyros, men det er over 10 år siden jeg var der, så det kan ha blitt ødelagt det også.

Enig med deg når det gjelder Rhodos og jeg har nettopp vært der. Den mest greske øya jeg har vært på (minst turister) er Lesbos, men jeg likte meg bedre på Chios. Det er 10-12 år siden jeg var der, så som du sier, den kan også ha blitt "ødelagt". Italia er favoritten hittil. Dit vil jeg tilbake.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Madeira er en utrolig vill og vakker øy. Det er vel det eneste stedet jeg med sikkerthet kommer til å dra tilbake til:-)

Madeira står på listen min over steder jeg skal besøke med tid og stunder. Har flere familiemedlemmer som har vært der og de skryter.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1278318593' post='4392338]

Madeira står på listen min over steder jeg skal besøke med tid og stunder. Har flere familiemedlemmer som har vært der og de skryter.

Men øya mangler strender. Derfor blir den valgt bort av mange. Men jeg bader uansett bare det er vann:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Men øya mangler strender. Derfor blir den valgt bort av mange. Men jeg bader uansett bare det er vann:-)

Ja, jeg vet at mange dermed velger den bort. Jeg bader også bare det er vann og har så mange andre ting jeg ønsker å oppleve, at Madeira må stå på listen min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...