Gå til innhold

ville dere hatt probl med et maleri fra baneheia

Anbefalte innlegg

Gjest Dalmeny
Skrevet

På hytta har vi et stort gammelt oljemaleri som ble laget for omlag førti år siden, av en kjent kunster. Han har tegnet badestampen i Baneheia. det står også under at det er Baneheia.

Jeg har begynt å få litt negative vibrasjoner til det bildet og lurer på om vi bare skal fjerne bildet og henge opp et nytt ett. Men bildet har jo stått der i alle tider og er en del av hytta sin identitet. Men etter Baneheia-drapene så føler jeg litt ubehag.

Ville dere følt det samme?

Skrevet

Vanskelig å si, men jeg forbinder Baneheia med de tragiske drapene, og ville nok ha forbundet det bildet med dette også.

Gjest Dalmeny
Skrevet

Vanskelig å si, men jeg forbinder Baneheia med de tragiske drapene, og ville nok ha forbundet det bildet med dette også.

Hvis det hadde vært bilde av to småjenter der også så hadde det vært ganske nifst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selv nekter jeg å se på bilder fra noe sted hvor det en eller annen gang i historien har skjedd noe mindre hyggelig, så jeg forstår deg veldig godt.

Jeg sitter også med en veldig guffen følelse foran tv-en nå og ser på Tour DeFrance. Mange steder på den veien har det skjedd bilulykker, og helt sikkert annet grums.

Bør jeg skru av?

Gjest prust
Skrevet

Nei, jeg ville ikke hatt noe problem med det, men så er jeg fra Kristiansand, og har heldigvis også andre assosiasjoner med Baneheia enn drapene for ti år siden.

Men du sier et maleri av badestampen i Baneheia??? Har nå aldri hørt om at det var/er noen badestamp der...? Hvor står/stod den?

Vannene der oppe heter 1. Stampe, 2. Stampe og 3. Stampe, men har ingenting med badestamp å gjøre, så vidt jeg vet.

Gjest Dalmeny
Skrevet

Nei, jeg ville ikke hatt noe problem med det, men så er jeg fra Kristiansand, og har heldigvis også andre assosiasjoner med Baneheia enn drapene for ti år siden.

Men du sier et maleri av badestampen i Baneheia??? Har nå aldri hørt om at det var/er noen badestamp der...? Hvor står/stod den?

Vannene der oppe heter 1. Stampe, 2. Stampe og 3. Stampe, men har ingenting med badestamp å gjøre, så vidt jeg vet.

ok, da husker jeg sikkert feil ang badestampene.

Skrevet

Selv nekter jeg å se på bilder fra noe sted hvor det en eller annen gang i historien har skjedd noe mindre hyggelig, så jeg forstår deg veldig godt.

Jeg sitter også med en veldig guffen følelse foran tv-en nå og ser på Tour DeFrance. Mange steder på den veien har det skjedd bilulykker, og helt sikkert annet grums.

Bør jeg skru av?

LOL!

Skrevet

Jeg ville gjort det, men det er fordi jeg aldri har vært der eller har noen forbindelse med stedet. Kjenner det kun via de grusomme drapene for mange år siden.

I ditt tilfelle ville jeg prøvd å se historien bak maleriet, familietilknytningen osv. Drapsmennene fortjener ikke å ødelegge din opplevelse av maleriet også; de har gjort nok :-/

Skrevet

Jeg ville gjort det, men det er fordi jeg aldri har vært der eller har noen forbindelse med stedet. Kjenner det kun via de grusomme drapene for mange år siden.

I ditt tilfelle ville jeg prøvd å se historien bak maleriet, familietilknytningen osv. Drapsmennene fortjener ikke å ødelegge din opplevelse av maleriet også; de har gjort nok :-/

''jeg aldri har vært der eller har noen forbindelse med stedet. Kjenner det kun via de grusomme drapene for mange år siden.''

Samme her, men jeg ville neppe forbundet selve _motivet_ med Baneheia dersom det ikke hadde hatt et skilt under (?) der det sto at motivet var fra Baneheia. Tror jeg personlig ville pellet av skiltet hvis det var mitt bilde (verre hvis stedsnavnet er malt på).

''I ditt tilfelle ville jeg prøvd å se historien bak maleriet, familietilknytningen osv. Drapsmennene fortjener ikke å ødelegge din opplevelse av maleriet også; de har gjort nok :-/''

Enig

Skrevet

Tror de på Baneheia hadde satt stor pris på om du beholdt bildet, de har slitt lenge med å bli kvitt stempelet at 'der skjedde det noe fælt'.

Gjest sommeren 1978
Skrevet

Intet ubehag. Har gode minner fra Baneheia og rekruttskolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...