Gå til innhold

Jeg vet jeg var uhøflig, men...

Anbefalte innlegg

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg har akuratt hatt besøk. Gjesten ble sittende å jable på telefonen med en venninne i nesten en halv time. Når hun endelig la på gikk det fem minutter før telefonen ringte igjen, og det så ut til å bli en lang samtale dette også.

Jeg ble sint og ba gjesten gå og komme tilbake en dag det passet bedre å prate med meg.

Det var ikke pent gjort av meg, men eier ikke folk telefonvett? Går det ikke an å si: "jeg er borte på besøk nå, kan jeg ringe deg senere?"

Skrevet

Du var ikke uhøflig, enkelte folk mangler respekt for andres tid. Det har tatt helt av med denne mobilbruken til folk. Folk får jo abstinenser av å oppholde seg i områder uten mobildekning.

Gjest verinoca
Skrevet

Tøft av deg å si fra. Slike "venner" har man ikke bruk for.

Gjest uhøffelig andre veien
Skrevet

Jeg var på besøk hos en venninne sammen med to andre venninner av henne. Telefonen min ringte og det var søsteren min som ville avtale når hun skulle plukke meg opp på vei hjem. Da jeg tok telefonen sa en av de andre venninnene "ja, er det noe nytt hos dere?" veldig demonstrativt (vi snakket om noe helt spesifikt før dette), og alle tre viste tydelig at de syns det var uhøffelig av meg å ta telefonen. Samtalen min var over iløpet av 20-30 sekunder. Jeg sa til de andre at søsteren min var på vei rett etterpå. Så ringer telefonen til en av de andre venninnene og hun blir sittende lenge og prate med en venninne av seg. DA var det ingen som sa noe. Det ergrer meg ennå at jeg ikke spurte de andre om det "ikke er noe nytt hos dere?". Drittkjerringer!

Skrevet

Det var virkelig ikke du som var uhøflig her, det var den som var å besøk hos deg. Det var bare rett og riktig med den reaksjonen du ga:-)

Skrevet

Jeg synes du var veldig tøff som sa fra. Kanskje du fikk vedkommende til å tenke seg litt om neste gang.

Skrevet

*Applauderer*

Ønsker at jeg selv klarer å være like direkte! Synes det var veldig bra sagt.

Gjest syns jeg
Skrevet

hå hå hå tøft hva svarte hun da da

Skrevet

Det er vanlig folkeskikk å ikke sitte og prate i telefonen når en er på besøk eller har besøk for den saks skyld! Jeg blir også irritert i slike tilfeller.

Et unntak er jo hvis det er noe krisetilfeller en må ordne opp i, akutt sykdom en må gi råd om eller andre ting. Men da kan en jo bare unnskylde seg, forklare hvorfor en må fortsette samtalen der og da.

Skrevet

Jeg var på besøk hos en venninne sammen med to andre venninner av henne. Telefonen min ringte og det var søsteren min som ville avtale når hun skulle plukke meg opp på vei hjem. Da jeg tok telefonen sa en av de andre venninnene "ja, er det noe nytt hos dere?" veldig demonstrativt (vi snakket om noe helt spesifikt før dette), og alle tre viste tydelig at de syns det var uhøffelig av meg å ta telefonen. Samtalen min var over iløpet av 20-30 sekunder. Jeg sa til de andre at søsteren min var på vei rett etterpå. Så ringer telefonen til en av de andre venninnene og hun blir sittende lenge og prate med en venninne av seg. DA var det ingen som sa noe. Det ergrer meg ennå at jeg ikke spurte de andre om det "ikke er noe nytt hos dere?". Drittkjerringer!

Slike korte beskjedsamtaler må selvfølgelig være lov. Det er jo tydelig at venninnene irriterer seg over et eller annet hos deg da, siden de så unisont viste mishag når du pratet i telefonen. Har du hatt lange samtaler før kanskje?

Skrevet

Du gjorde helt rett!

Det var respektløst av henne å bruke din "vertinne-tid" på å snakke i telefonen. De tilfellene dette kan unnskyldes, må evt. være hvis samtalen er jobb-relatert og MÅ følges opp, eller hvis det gjelder noe privat som er så preserende at det må tas der og da.

Hverdagslig "plapring" med andre venninner er IKKE greit.

Det er jo DEG hun er på besøk hos, og dermed DEG hun skal bruke tiden sin på mens dere er sammen.

Jeg har også opplevd motsatt tilfelle, hvor venninnen jeg snakket med i telefonen, var så opptatt med å snakke til barna sine i samme rom. Hun lot dem stadig avbryte med spørsmål og engasjerte seg i det de holdt på med. (Det var hverdagslige ting, ikke noe "viktig")

Jeg ble så irritert tilslutt at jeg avbrøt og ba henne ringe meg opp igjen når hun hadde hadde anledning til å snakke med meg uten så mange "forstyrrelser"

Icora Panter
Skrevet

Er helt enig med deg! Er man på besøk, så snakker man ikke i tlf! Kan godt hende jeg svarer hvis det er faren min e.l. som ringer. Men kun for å si at jeg ringer opp når det passer fordi jeg er på besøk. Jeg snakker heller i tlf om jeg har besøk hjemme.

Noen er respektløse når det gjelder mobiltlf bruk. Jeg jobber selv som resepsjonist, og noen ganger har personer kommet for å sjekke inn. Så tar de tlf når den ringer, og jeg må "vente" til de er ferdig med å snakke før jeg får betjent videre. Og folk venter bak også.. Respektløs, og en sosial uting. Har begynt å henvise meg til de bak for å vise at jeg ikke prioriterer en som snakker i tlf før de som venter bak..

Og hadde en venninne snakket så lenge i tlf mens hun var på besøk hos meg, så hadde jeg sagt akuratt det samme som du gjorde. Kom tilbake når du har tid til å snakke med meg..

Gjest uhøffelig andre veien
Skrevet

Slike korte beskjedsamtaler må selvfølgelig være lov. Det er jo tydelig at venninnene irriterer seg over et eller annet hos deg da, siden de så unisont viste mishag når du pratet i telefonen. Har du hatt lange samtaler før kanskje?

Nei, jeg har ikke hatt lange samtaler før. Tvert imot skrur jeg av mobilen eller lar være å ta den om den ringer. Evt tar jeg telefonen og sier "Hei du, jeg er på besøk hos NN, kan jeg ikke ringe deg senere?" og avslutter samtalen. Jeg er heller ikke av dem som sitter og sender meldinger i hytt og pine. Mobilen min ligger i veska når jeg er på besøk. Jeg vet ikke hva det er jentene irriterte seg over, men jeg antar at det kan være at de var "tre mot en," siden jeg ikke kjenner de andre to så godt.

Skrevet

Nei, jeg har ikke hatt lange samtaler før. Tvert imot skrur jeg av mobilen eller lar være å ta den om den ringer. Evt tar jeg telefonen og sier "Hei du, jeg er på besøk hos NN, kan jeg ikke ringe deg senere?" og avslutter samtalen. Jeg er heller ikke av dem som sitter og sender meldinger i hytt og pine. Mobilen min ligger i veska når jeg er på besøk. Jeg vet ikke hva det er jentene irriterte seg over, men jeg antar at det kan være at de var "tre mot en," siden jeg ikke kjenner de andre to så godt.

Slikt er bare å heve seg høyt over! Ikke tenkt mer på det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...