Gå til innhold

3 glass vin før kl 23, kjøre imorgen?

Anbefalte innlegg

Gjest vært i bursdag
Skrevet

Ville du tatt bilen fatt imorgen ca 10.00 hvis du hadde drukket 3 glass rødvin mellom kl 20.30 og 23.00?

er så skeptisk..

Fortsetter under...

Flimmer1365381250
Skrevet

Jepp, det tror jeg at jeg hadde.

Men du må kjenne på formen, det er viktig at du føler deg opplagt og ikke fyllesyk og surrete... Når det går så mange timer, med et moderat alkoholinntak så er du nok helt edru klokken 10 i morgen.

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Alkoholenhet

''Èn norsk alkoholenhet gir ca. 0,25 promille og den forbrennes på 1,5-2 timer[3] En voksen mann som drikker fem alkoholenheter "på styrten" kan for eksempel få 1,5 i promille, men dersom han drikker samme alkoholmengde over flere timer i forbindelse med et måltid, oppnås for eksempel bare ca 0,75 i "topp-promille".''

Ett glass vin = en alkoholenhet. Hadde du drukket tre glass på styrten kl 23, ville du basert på ovennevnte hatt null i promille kl 0500.

Annonse

Gjest også en mamma
Skrevet

Nei, jeg ville ikke gjort det. Jeg tar ingen sjanser når det gjelder alkohol og bilkjøring. Aner ikke om jeg ville hatt promille neste morgen, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg uansett er redusert og derfor ikke en like god sjåfør.

Mary Poppins
Skrevet

Nei, jeg ville ikke gjort det. Jeg tar ingen sjanser når det gjelder alkohol og bilkjøring. Aner ikke om jeg ville hatt promille neste morgen, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg uansett er redusert og derfor ikke en like god sjåfør.

Redusert etter tre glass vin?!?

Skrevet

Ja, ærlig talt:-) Det er flott at folk er skeptiske til alkohol og bilkjøring, men det får være måte på til hysteri også:-))))

Gjest også en mamma
Skrevet

Redusert etter tre glass vin?!?

Ja, jeg mener det. Reaksjonsevnen preges mange timer etterpå.

Mary Poppins
Skrevet

Ja, jeg mener det. Reaksjonsevnen preges mange timer etterpå.

Og jeg mener du er i overkant hysterisk :-)

Annonse

Skrevet

Tja, breddfulle glass eller normalt fulle vinglass? Jeg har tatt bort tvilen og kjøpt en digital alkomåler. Det er ikke så helt sjelden jeg blåser 0.1 dager derpå, uten å ha drukket noe spesiellt mye dagen før.

Skrevet

Ja, det ville jeg ikke ha tenkt på engang.

Hvis det var kl 06:00 man skulle kjøre, hadde jeg muligens begynt å tenke på det... Kommer naturligvis også an på størrelsen glass ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det fordi jeg ikke føler meg i form så kort tid etter inntak av tre glass rødvin... I utgangspunktet pleier jeg å prøve å unngå kjøring i det hele tatt dagen etter alkoholinntak - og jeg drikker aldri særlig mye.

Skrevet

Ja, det ville jeg ikke ha tenkt på engang.

Hvis det var kl 06:00 man skulle kjøre, hadde jeg muligens begynt å tenke på det... Kommer naturligvis også an på størrelsen glass ;)

''Kommer naturligvis også an på størrelsen glass ;)''

Norgesglass? ;-)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det fordi jeg ikke føler meg i form så kort tid etter inntak av tre glass rødvin... I utgangspunktet pleier jeg å prøve å unngå kjøring i det hele tatt dagen etter alkoholinntak - og jeg drikker aldri særlig mye.

man merker vel ikke såå mye etter tre glass? ikke jeg hvertfall...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...