Gå til innhold

Hvilken kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Ønsker meg veldig en kaffemaskin! Og er glad i sterk kaffe/espresso. Maskinen må ha mulighet til å steame melk, og ikke være for komplisert. Vi er ingen stordrikkere, kommer til å brygge 1-2 kopper om dagen sånn til hverdags.

Er Nescafé med slike kapsler å anbefale? Bruker man da bønner i tillegg, eller er det espresso som er i kapselen? *grønn og blånn*

Er egentlig motstander av unødvendig emballasje, men siden vi ikke drikker så mye utgjør vel ikke disse kapslene så enormt mye søppel..?

Noen annen maskin som er å anbefale?

Skrevet

Mulig hun har ferie nå, men jeg innbiller meg at Elextra har en god maskin å anbefale :-)

Gjest verinoca
Skrevet

Denne syns jeg så søt ut: http://www.kaffe.no/?l=5&ls=158&h=407

Kjempesøt :-) Men jeg foretrekker nok en som kverner bønnene på innsiden og slipper ut ferdig kaffe. Så jeg slipper å gruffe til kjøkkenbenk og gulv. :-)

Skrevet

Vi er liker vår Nespresso. Det er kapsler som er veldig enkle å bestille på nett, samt å putte oppi maskinen.

Mange ulike kaffe å velge mellom, fra sterk espresso til mild kaffe latte. Melken steames og veldig lett å betjene.

Lite vedlikehold og enkel.

Eneste er at den tar jo bare én kopp om gangen, og det tar jo litt tid hvis man har gjester. Men da kan man jo bare bruke kaffetrakteren el.

Skrevet

Kjempesøt :-) Men jeg foretrekker nok en som kverner bønnene på innsiden og slipper ut ferdig kaffe. Så jeg slipper å gruffe til kjøkkenbenk og gulv. :-)

Jeg kunne gjerne gruffet til både benker og bord for en sånn espressomaskin.

Skrevet

Ser at Nespresso har blitt veldig populær for tiden. Nå får man jo ikke fersk kaffe fra den, på samme måte som hvis man har en kaffemaskin som kverner bønnene til hver enkelt kopp.

Jeg er superfornøyd med denne:

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=84811&site=3&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=DELONGHI%20ESAM4200S1

Man trykker på en knapp for en kopp kaffe, enkelt og greit. Man kan justere styrken på kaffen, og mengden. Det er også melkeskummer.

mil1365380270
Skrevet

Ser at Nespresso har blitt veldig populær for tiden. Nå får man jo ikke fersk kaffe fra den, på samme måte som hvis man har en kaffemaskin som kverner bønnene til hver enkelt kopp.

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=84811&site=3&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=DELONGHI%20ESAM4200S1

Man trykker på en knapp for en kopp kaffe, enkelt og greit. Man kan justere styrken på kaffen, og mengden. Det er også melkeskummer.

Vi har en Melitta som kverner bønner (to beholdere så man kan velge en av slagene eller blande) og kan brukes til malt kaffe, om man vil det. Melkeskummeren kan enkelt tas av og vaskes i oppvaskmaskin. Trinnløs regulering av kaffemenge. Knapper for styrkegrad på kaffen og brygging av en eller to kopper. Fornøyd.

Gjest verinoca
Skrevet

Den så fin ut! Men kan den kjøpes kun fra nettbutikk tro?

Skrevet

Den så fin ut! Men kan den kjøpes kun fra nettbutikk tro?

Det vet jeg ikke. Jeg kjøpte min på expert i fjor høst :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...