Gå til innhold

Det reisekortet fra NAV

Anbefalte innlegg

Gjest Litt reisefeber nå
Skrevet

Vi reiser på fredag, og jeg oppdaget nettopp at det trygdekortet fra nav man skal ha med på reiser var gått ut i slutten av juni.

Hvor viktig er dette kortet? Tenker at med reiseforsikring og de gamle kortene bør det gå greit. Er det ikke mer et bevis på at vi er fra Norge som tilbyr sånn og sånn helsetjenester?

Gjest Litt reisefeber nå
Skrevet

du er dum hvis du reiser uten det

Tenkte å ta med de gamle som var gått ut... Det ene går ut mens vi er der.

Skrevet

Du er dekket selv uten trygdekortet. Det kan være at du må legge ut for ting du egentlig skulle ha fått gratis, men du vil få pengene igjen.

Akutt hjelp vil du få uansett, og hvis det er noe som tar tid, så kan de sjekke det uansett.

Men det er selvsagt best med kortet. Husk dog at du trenger separat reiseforsikring for hjemsendelse og slikt.

Med vennlig hilsen

Gjest Litt reisefeber nå
Skrevet

Du er dekket selv uten trygdekortet. Det kan være at du må legge ut for ting du egentlig skulle ha fått gratis, men du vil få pengene igjen.

Akutt hjelp vil du få uansett, og hvis det er noe som tar tid, så kan de sjekke det uansett.

Men det er selvsagt best med kortet. Husk dog at du trenger separat reiseforsikring for hjemsendelse og slikt.

Med vennlig hilsen

Fant et nummer som man kunne ringe, om det skulle være nok. Hadde nok vært mer nervøs uten kortet om jeg ikke hadde reiseforsikring, men det har vi jo i orden :0)

Skrevet

Fant et nummer som man kunne ringe, om det skulle være nok. Hadde nok vært mer nervøs uten kortet om jeg ikke hadde reiseforsikring, men det har vi jo i orden :0)

Reiseforsikringen dekker jo ikke det som kortet dekker; man må ha begge (men man trenger ikke ha dem på seg).

Med vennlig hilsen, og god tur!

Skrevet

Hva er egentlig et slikt reisekort fra NAV? Er det noe alle har? Jeg har aldri hatt med annet på reise enn reiseforsikringen min.

Gjest Ekte NAV-ansatt
Skrevet

Slapp av, det går fint - god tur :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...