Gå til innhold

Noen ekspert på videokamera her?

Anbefalte innlegg

Gjest Filmdronninga
Skrevet

Jeg skal endelig gå til innkjøp av videokamera. Valget står nå mellom disse tre Sony HDR-CX105E, SONY HD videokamera HDR-CX155 og SONY HD videokamera HDR-CX115. De er ganske jevne i pris. 105E har kun 10 i zom. De andre har 25. CX 155 har hele 16 GB internt minne! Det må vel være en fordel?

Gjest Bob Saget
Skrevet

Dersom spesifikasjonene ellers er like, ville jeg gått for HDR-CX115 dersom prisforskjellen er 500 kroner eller mer Årsaken er at det er omtrent pris for et stort minnekort, som har den fordelen at det kan tas ut ved redigering og avspilling. noe en innebygd hardisk ikke kan.

Gjest Filmdronninga
Skrevet

Dersom spesifikasjonene ellers er like, ville jeg gått for HDR-CX115 dersom prisforskjellen er 500 kroner eller mer Årsaken er at det er omtrent pris for et stort minnekort, som har den fordelen at det kan tas ut ved redigering og avspilling. noe en innebygd hardisk ikke kan.

Ok. Tusen takk! Det er også et kamera som heter HD videokamera HDR-CX116. Dette er neste identisk med det som heter 115. Prisen er nesten den samme. Eneste forskjellen er at det ene veier 100 gram mer. Hvorfor lager de SÅ like kameraer?

Gjest Morsk
Skrevet

Ok. Tusen takk! Det er også et kamera som heter HD videokamera HDR-CX116. Dette er neste identisk med det som heter 115. Prisen er nesten den samme. Eneste forskjellen er at det ene veier 100 gram mer. Hvorfor lager de SÅ like kameraer?

Det skyldes nok at HDR-CX116 har 8GB innebygd minne:

http://camcorder-test.slashcam.com/compare-c42b73f8e6e0b38fe646349b1276b43d.html

Slik at igjen bør prisforskjellen være på bare et par hundre hvis skal foretrekkes foran CX115.

Gjest Filmdronninga
Skrevet

Det skyldes nok at HDR-CX116 har 8GB innebygd minne:

http://camcorder-test.slashcam.com/compare-c42b73f8e6e0b38fe646349b1276b43d.html

Slik at igjen bør prisforskjellen være på bare et par hundre hvis skal foretrekkes foran CX115.

Takk igjen! Da må det være feil opplysninger på siden til pix.mania. Det er kun der det står at 115 har 8 GB intern minne. Det er ganske misvisende når de kommer med slike opplysninger og de ikke stemmer :-(

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg driver selv også og skal kjøpe videokamera, men jeg følger svarene du får med stor interesse.

Kan jeg spørre hva cirka prisen er på de kameraene du nevner?

Gjest Morsk
Skrevet

Takk igjen! Da må det være feil opplysninger på siden til pix.mania. Det er kun der det står at 115 har 8 GB intern minne. Det er ganske misvisende når de kommer med slike opplysninger og de ikke stemmer :-(

Ja, tyder på at de tar feil der. Surt for de som bestiller, og ikke får det som loves. Tok en kikk hos pixmania og prisforskjellene gjør at det blir så og si hipp som happ hvilket av dem du kjøper. Et CX115 pluss et 16gb minnekort gir omtrendt samme pris som et CX155. Litt lavere vekt og fordelen med å bare plukke ut kortet gjør at jeg heller mot CX115.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...