Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bursdag, 30 år, person i svært nær familie men vanskelige forhold og ingen kontakt på fem år. Like greit.

Dagen er tross alt et lite jubileum, og jeg lurer på om jeg bør sende noe. Det er ikke uvennskap, mer forskjellighet og roller. Jubilanten sliter veldig og jeg er en VBA (voksen barn av alkoholiker) så jeg har lært å ikke gå for nære folk med problemer fordi de farger av på meg. Slike ting.

Hva gjør man?

Flimmer1365381250
Skrevet

Hvis du har lyst å sende noe, hva med en bok du er glad i? Så kan du skrive en lapp du legger i boken, om at du tenkte på h*n når du leste den, og ville gi den videre i anledning 30årsdagen?

Om det er en person du har hatt mye kontakt med tidligere/i oppveksten, kanskje du kan ramme inn et gammelt bilde av dere to sammen... Litt vanskelig å si når man ikke vet historien bak.

Du kjenner det nok på magefølelsen om det er meningen at du skal sende noe eller ikke. Det kan gjøre veldig godt både å gi og få en sånn oppmerksomhet, selv om det ikke fører til videre kontakt.

Lykke til i alle fall

Skrevet

Har du mottatt gave eller julekort eller noe fra vedkommende de siste 5 åra? Forventer du at vedkommende gir deg gave ved en rund dag, og vil du bli skuffet om du ikke får gave?

Med null kontakt i løpet av 5 år tenker jeg at vedkommende ikke forventer å få noen gave, og neppe tenker særlig over at h*n ikke får gave fra deg.

Du gir gave hvis du føler at det er det du har mest lyst til.

Skrevet

Har du mottatt gave eller julekort eller noe fra vedkommende de siste 5 åra? Forventer du at vedkommende gir deg gave ved en rund dag, og vil du bli skuffet om du ikke får gave?

Med null kontakt i løpet av 5 år tenker jeg at vedkommende ikke forventer å få noen gave, og neppe tenker særlig over at h*n ikke får gave fra deg.

Du gir gave hvis du føler at det er det du har mest lyst til.

Hmmm..nei. men det er barn på begge sider. Og kanskje de når hverandre en gang dersom det finnes en lenke..

Skrevet

Hvis du har lyst å sende noe, hva med en bok du er glad i? Så kan du skrive en lapp du legger i boken, om at du tenkte på h*n når du leste den, og ville gi den videre i anledning 30årsdagen?

Om det er en person du har hatt mye kontakt med tidligere/i oppveksten, kanskje du kan ramme inn et gammelt bilde av dere to sammen... Litt vanskelig å si når man ikke vet historien bak.

Du kjenner det nok på magefølelsen om det er meningen at du skal sende noe eller ikke. Det kan gjøre veldig godt både å gi og få en sånn oppmerksomhet, selv om det ikke fører til videre kontakt.

Lykke til i alle fall

En bok ja. Muligens, og blomster på døra.. Ja noe slikt. det blir bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...