Angustia Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 ''Jørun er vel et gammelt norsk navn som både kvinner og menn kunne ha?'' Eller Jøran(d)? Relativt vanlig gutte- og jentenavn på mine trakter :-) PS: Gøran(d) er også representert i både gutte- og jentenavn. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Hehe, her sier småjentene "Du skylder meg en iskald Cola", og så må den neste si "Jinx (e.l.)" for å kunne snakke ;-) Bor ikke du i England? Artig hvordan slike ting sprer seg :-D Jeg bor i England, men jeg har da vokst opp i Norge 0 Siter
Angustia Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Jeg bor i England, men jeg har da vokst opp i Norge Ja, skjønner det, da! Grunnen til at jeg spør er at jeg har "barn" fra 23 år til 7 1/2 år, og har kun hørt uttalelsen fra den yngste. Aner ikke hvor lenge du har bodd i England, sorry :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 ''Jørun er vel et gammelt norsk navn som både kvinner og menn kunne ha?'' Eller Jøran(d)? Relativt vanlig gutte- og jentenavn på mine trakter :-) Ja, Jøran (uten -d) vil jeg tro er kjønnsnøytralt og gammelt. Jørand innbiller jeg at høres ut som et mannsnavn? 0 Siter
Gjest Iben33 Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Det er jo bare å søke på navn. Det finnes flere navn som kan brukes på begge kjønn - som f.eks. Iben. 0 Siter
fresja Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Jeg vet om to som heter Torgny, en mann og en kvinne, begge fodt i samme vestlandsbygd. I statistikken er det mindre enn 3 kvinner som heter Torgny. 0 Siter
ekte nick Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Er det noen gutter som heter det, altså? Iben Sandemose. Men noen navn er jo guttenavn i andre land (eks Danmark) og jentenavn her. Eller omvendt. 0 Siter
Gjest lmmag Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Ja, skjønner det, da! Grunnen til at jeg spør er at jeg har "barn" fra 23 år til 7 1/2 år, og har kun hørt uttalelsen fra den yngste. Aner ikke hvor lenge du har bodd i England, sorry :-) Jeg er 33, og vi sa da "du skylder meg en cola" da jeg var liten også 0 Siter
Platina Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Iben Sandemose. Men noen navn er jo guttenavn i andre land (eks Danmark) og jentenavn her. Eller omvendt. Iben Sandemose er jo en dame da. 0 Siter
ekte nick Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Iben Sandemose er jo en dame da. uff jeg blingsa visst her litt. Iben Sandemose er en kvinne. Aksel Sandemose en mann. Faktisk har jeg trodd at Iben bare var et jentenavn. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 uff jeg blingsa visst her litt. Iben Sandemose er en kvinne. Aksel Sandemose en mann. Faktisk har jeg trodd at Iben bare var et jentenavn. Ja, jeg har heller aldri hørt om mannlige Iben'er. Ib derimot er jo et (dansk) mannsnavn. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Ja, jeg har heller aldri hørt om mannlige Iben'er. Ib derimot er jo et (dansk) mannsnavn. Iben er ikke uvanlig vanlig som norsk guttenavn;) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Iben er ikke uvanlig vanlig som norsk guttenavn;) Jaja, da lærte jeg noe i dag... Ser at det er relativt få mannlige Iben'er - ca 100 ser det ut som. Så,- vanlig kan man visst ikke kalle det... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Jaja, da lærte jeg noe i dag... Ser at det er relativt få mannlige Iben'er - ca 100 ser det ut som. Så,- vanlig kan man visst ikke kalle det... Godt vi fremdeles kan lære;) Og det var færre enn jeg trodde...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.