Gå til innhold

Kravstore asylsøkere som har fått avslag

Anbefalte innlegg

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• Katt-ja

9

• jubalong70

7

• adhemar

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Argumentet for å brenne ned mottaket, og drive hærverk, var bl. annet pga dårlig mat.

http://www.dagbladet.no/2010/07/07/nyheter/asylpolitikk/innenriks/innvandring/udi/12461047/

Sånn cirka det vi får til lunsj på jobben også. Og der serveres det heller ikke halalkjøtt.

Hvis overvekten av folk på det mottaket ikke spiser annet kjøtt enn halalkjøtt, hvorfor da ikke tilby det? Hvis ledelsen altså var interessert i å gjøre en god jobb med mottaket, da.

hidi, the scorpion
Skrevet

Argumentet for å brenne ned mottaket, og drive hærverk, var bl. annet pga dårlig mat.

http://www.dagbladet.no/2010/07/07/nyheter/asylpolitikk/innenriks/innvandring/udi/12461047/

Sånn cirka det vi får til lunsj på jobben også. Og der serveres det heller ikke halalkjøtt.

''Sånn cirka det vi får til lunsj på jobben også. Og der serveres det heller ikke halalkjøtt.''

Ikke...:(?

Brenn stedet ned!

Ordtak som sier; Ikke brenn ned handa som gir deg mat...

Alvorlig, send dem hjem.

Skrevet

Jeg kjøper ikke helt at de ikke har pass, hvordan kom de til Norge uten ? Må ha blitt smuglet inn da ? Ihvertfall ikke på noe fly.

Slik jeg skjøte det drev de bevist sabotering ved å ikke si hvem de var/kom fra, og det øyeblikket de sa 'ok, nå vil jeg dra' står det omtrent et fly klart.

Hvis de sitter i årevis ETTER at de har sagt seg villige til å dra hjem, er saken selvfølgelig en annen. Men da snakker vi frihetsberøvelse og kidnapping i statlig regi. Kanskje en sak for menneskerettighetsdomstolen ?

''Jeg kjøper ikke helt at de ikke har pass, hvordan kom de til Norge uten ?''

En jeg kjenner fikk hjelp fra en menneksesmugler til å komme hit- han utstyrte henne med billett og falsk pass, han eller en samarbeidspartner møtte henne på Gardermoen, tok det falske passet og droppet henne deretter av utenfor et mottak der hun gikk inn og meldte seg og søkte asyl.

Skrevet

Hvis overvekten av folk på det mottaket ikke spiser annet kjøtt enn halalkjøtt, hvorfor da ikke tilby det? Hvis ledelsen altså var interessert i å gjøre en god jobb med mottaket, da.

Da kan de reise hjem, så får de halal-kjøtt. Dette er et frivillig tilbud til de som har fått avslag på asylsøknad og skal hjem.

Skrevet

Da vet du det til neste gang. Jeg og blekkspruten Paul er mer troverdige enn Snåsamannen. :)

Helsike!

Men, jeg har hørt det er skuddpremie på snåsamannen, og Paul er i fare for å forlate livet i deep fried tilstand ett eller annet sted i Tyskland.

I morgen går børsen opp, og det betyr forhåpenligvis 15-20000 i lomma mi, så jeg overlever. 2550 fra denne kampen hadde vært kulere.

Mary Poppins
Skrevet

Hvorfor skal de det?

Halalkjøtt er dyrere tror jeg og vanskeligere å få tak i i store mengder. Og dessuten får de servert vegetarmat hver dag, så de har jo et alternativ. Får de servert kjøtt på pizza'en går det sikkert ann å plukke den av, evnt spørre kokken om å la være å legge på kjøttet. Det er selvfølgelig litt vanskeligere om man får servert karbonader, men da har man som sagt et alternativ.

Skrevet

''Jeg forstår heller ikke at asylsøkere som sier det er fare for livet deres om de drar tilbake til hjemlandet, kan dra på ferie dit... ''

Men stemmer dette i dagens samfunn? Jeg kjenner flere som har bodd i Norge i mange år etter å ha fått politisk asyl. De drømmer om å reise til sitt opprinnelige hjemland for å møte familien igjen, men de kan ikke pga stuasjonen i fødelandet.

Det stemmer for noen i alle fall, men helt sikkert ikke for alle :)

Skrevet

Det siste først - det er neppe så mange som reiser på ferie, men det kan være noen som skal i begravelser, osv. og som vurderer at det er verdt å løpe risikoen i noen uker. For eksempel, en homofil kan skjule homofilien i noen uker, men kanskje ikke hvis han bor der.

Asylsøkere er folk som søker asyl, gjerne på grensen til Norge, eller senere. Retten til å *søke* asyl er forankret i Menneskerettighetene.

Det jeg synes er det tragiske er at mennesker blir sett på som problemer, i stedet for ressurser. Det burde virkelig ikke være så vanskelig å få dem til å bygge hus, veier, altså, sette i gang en økonomi. Mange av dem er godt utdannet.

Faktisk så har flere utlendinger i Norge høyere utdanning enn gjennomsnittet for nordmenn!

Med vennlig hilsen

For mange er det sikkert en umulighet å reise tilbake til hjemlandet på ferie. For andre er det ikke noen umulighet. Jeg har selv snakket med en familie med asylsøkere som sjekket inn på Gardermoen. De skulle feriere i hjemlandet i 3 mnd.

Da jeg spurte hva de søkte asyl i Norge for, gikk de...

Og jeg er så utrolig enig med deg. Vi må gjøre det lettere for innvandrere å bruke den kunnskapen de sitter med som en berikelse for samfunnet!

Gjest togli
Skrevet

Det stemmer for noen i alle fall, men helt sikkert ikke for alle :)

Godt mulig - og da burde de heller ikke fått politisk asyl ;-)

Skrevet

Det er fryktelig slitsomt (kjenner mørkhudede som opplever dette daglig...) og man skal være sterk og ha god selvtillit for å greie å unngå å begynne å hate :-/

Glemmer aldri ei historie fra en venninne (etnisk norsk) som har barn med en tamil. Datra var vel rundt 3-4 år gammel og de var på besøk i Oslo. Jenta løp glad og fornøyd nedover gata og kom så vidt borti ei pelskledd dame. Dama så met hatefulle øyne på verdens søteste jente, tørka av pelsen der jenta hadde vært borti og mumla noe om skitten unge som burde dra seg dit hun kom fra..... Heldigvis opplevde ikke denne jenta slike ting her vi bor, så hun har vokst opp til å bli ei flott og sterk jente med masse selvtillit :)

Minner meg om vårt anstrengte forhold til 17.mai..

Faren til mine eldste er fra Bolivia. Vi var der der da eldstedattera var 2 år og kjøpte et foldeskjørt og en liten bolero av typisk bolivianske stoffer.

Dette hadde ho på seg 17. mai, med strømpebukse og bluse. Kommentarene hagla i toget: Fy #¤%& så *=¤?# at utlendinger går i toget i nasjonalklær osv. Dagen var ødelagt for hennes del.

Året etter kjøpte jeg en "juksebunad" (festdrakt?), og ho fikk kommentarer som: Fy !"#¤ så ¤%&/() at utlendinger går i bunad! Dagen var igjen ødelagt.

Etter det har ho gått i penkjole med det norske flagget høyt heva, tross utbrudd fra bygdedyret, og er ei sterk, flott jente :-)

Gjest togli
Skrevet

Faren til mine eldste er fra Bolivia. Vi var der der da eldstedattera var 2 år og kjøpte et foldeskjørt og en liten bolero av typisk bolivianske stoffer.

Dette hadde ho på seg 17. mai, med strømpebukse og bluse. Kommentarene hagla i toget: Fy #¤%& så *=¤?# at utlendinger går i toget i nasjonalklær osv. Dagen var ødelagt for hennes del.

Året etter kjøpte jeg en "juksebunad" (festdrakt?), og ho fikk kommentarer som: Fy !"#¤ så ¤%&/() at utlendinger går i bunad! Dagen var igjen ødelagt.

Etter det har ho gått i penkjole med det norske flagget høyt heva, tross utbrudd fra bygdedyret, og er ei sterk, flott jente :-)

Utrolig trist å høre :-(((

Jeg tror nok dette er mye mer vanlig enn vi nordmenn tror :-/

Så flott at det har gått bra med datra di til tross for slike opplevelser i oppveksten! Tror hun har ei flott mamma :))

Skrevet

Utrolig trist å høre :-(((

Jeg tror nok dette er mye mer vanlig enn vi nordmenn tror :-/

Så flott at det har gått bra med datra di til tross for slike opplevelser i oppveksten! Tror hun har ei flott mamma :))

Takk, togli! Opplever stadig skjult rasisme, er nok utbredt, ja..

Men alle barna klarer seg usedvanlig bra - ikke bare min fortjeneste, da ;-)

Gjest togli
Skrevet

Takk, togli! Opplever stadig skjult rasisme, er nok utbredt, ja..

Men alle barna klarer seg usedvanlig bra - ikke bare min fortjeneste, da ;-)

Alltid godt når en ser at barna klarer seg fint i livet :)

Skrevet

Hvorfor skal de det?

Halalkjøtt er dyrere tror jeg og vanskeligere å få tak i i store mengder. Og dessuten får de servert vegetarmat hver dag, så de har jo et alternativ. Får de servert kjøtt på pizza'en går det sikkert ann å plukke den av, evnt spørre kokken om å la være å legge på kjøttet. Det er selvfølgelig litt vanskeligere om man får servert karbonader, men da har man som sagt et alternativ.

Har prøvd å finne ut om halalkjøtt er dyrere, men finner ingen henvisninger til det noe sted. Men jeg tror nok problemet ligger i viljen til dem som driver det.

F.eks. tipper jeg at gamlehjem ikke spesialiserer seg på å servere taco, sushi og thai-mat. Og på en ungdomsklubb selger de sikkert ikke kålruletter.

Hvis jeg skulle drive et sted og servere mat til folk, ville jeg jo ha tilpasset maten til det klientellet man sannsynligvis hadde flest av. Som sagt - _hvis_ jeg var interessert i å gjøre en god jobb...

Gjest Halal er litt dyrere
Skrevet

Har prøvd å finne ut om halalkjøtt er dyrere, men finner ingen henvisninger til det noe sted. Men jeg tror nok problemet ligger i viljen til dem som driver det.

F.eks. tipper jeg at gamlehjem ikke spesialiserer seg på å servere taco, sushi og thai-mat. Og på en ungdomsklubb selger de sikkert ikke kålruletter.

Hvis jeg skulle drive et sted og servere mat til folk, ville jeg jo ha tilpasset maten til det klientellet man sannsynligvis hadde flest av. Som sagt - _hvis_ jeg var interessert i å gjøre en god jobb...

Halalkjøtt er tildels litt dyrere, i alle fall i Sverige.

Skrevet

Ikke det at jeg tror du lyver/skrøner/overdriver...men jeg håper det... Er det mulig? Hvordan får folk seg til å si noe sånt? Tenke det, vet man jo dessverre at noen gjør. Idioter finnes. Men å si det høyt? Fy f***. Man skulle ha kunnet anmelde sånt.

Skrevet

Halalkjøtt er tildels litt dyrere, i alle fall i Sverige.

Hvis det er _litt_ dyrere, så kan jo da evt. mengden kjøtt i hver porsjon bli _litt_ mindre...

Mary Poppins
Skrevet

Vel, etter hva jeg har skjønt er det både dyrere og vanskeligere å få tak i i store mengder. Og som sagt har de jo et alternativ, altså vegetar mat.

Du skriver under her at dersom det er dyrere som kan de bruke mindre kjøtt, men vi vet jo ingenting om hvor mye kjøtt som brukes - kanskje det allerede er på et minimum.

Og så er jo poenget her at dette er folk som har fått avvist asylsøknad, og da regner jeg med at de har fått avvist asyl for en grunn. Likevel nekter de å reise hjem, så kanskje det er en viss taktikk bak det? Hvordan ville det blitt om alle som fikk avvist asyl skulle fortsette å forbli i Norge? Da er jo hele poenget med asylsøknader borte.

Gjest Halal er litt dyrere
Skrevet

Hvis det er _litt_ dyrere, så kan jo da evt. mengden kjøtt i hver porsjon bli _litt_ mindre...

Ikke uenig med deg, jeg, men jeg vet ikke helt hvordan det er i Norge - her kan jo prisforskjellen være mye større. Jeg kjøper mye halal i Sverige, siden prisforskjellen er så liten og kjøttet så mye bedre (renere kjøtt).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...