Gå til innhold

Hemoroide plager

Anbefalte innlegg

Gjest Hemoroide
Skrevet

Er plaget med en hemoroide som blusser opp et par ganger i halvåret. Jeg skjønner bare ikke hva som utløser den. Jeg er 27 år, slank, kanskje litt undervektig, har normal, myk avføring og er ikke/har aldri vært gravid.

Hvorfor får jeg da hemoroider? Denne gangen har den vart i 6 dager. Bruker Hemoroide salve, uten at dette verken hjelper eller lindrer noe særlig. Merket at den ble mye bedre for to dager siden, for så å blusse opp for fullt i dag. Skjønner ingenting. Står på salven at det må kontaktes lege dersom det varer lengre enn en uke. Er det nødvendig? Vet jo at det er Hemoroide jeg har siden jeg har hatt det flere ganger før!

Skrevet

Disse rådene har du sikkert også fått før, men det aller aller viktigste er at du putter den tilbake på plass innenfor analsfinkteren (lukkemuskelen) hver gang den kommer ut. Det er bare da den kan tømme seg for blod, står den utenfor blir den værende utspent og smertefull.

Ellers gjelder god hygiene og hemoroidesalve.

Skrevet

Hard avføring/treg mage kan gi hemoroider.

Hensikten med å kontakte lege kan jo være å få mer effektive medisiner. I verste fall kan det også opereres.

Gjest Hemoroide
Skrevet

Disse rådene har du sikkert også fått før, men det aller aller viktigste er at du putter den tilbake på plass innenfor analsfinkteren (lukkemuskelen) hver gang den kommer ut. Det er bare da den kan tømme seg for blod, står den utenfor blir den værende utspent og smertefull.

Ellers gjelder god hygiene og hemoroidesalve.

Akkurat det er vel lit lettere sagt enn gjort?

Den kommer jo bare ut igjen om jeg slipper. Hehe,må jo gå rundt med fingen inn i rumpa hele tiden da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...